Mitt Nya Liv

Direktlänk till inlägg 8 maj 2014

Min VÄRSTA Mardröm - ALS

Av Anneli Gustavsson - 8 maj 2014 18:29


Jag kände hur min styrka blev något sämre än vanligt. Jag började sluddra men det var inget som jag hängde upp mig på i början. 

När jag skulle hålla mina barnbarn så kände jag att jag inte hade kraft att lyfta upp Jack när han ville komma upp i min famn. 

Liam ville att jag skulle busa med honom men jag fick inte med mig benen ordentligt. Ja det är en vanlig fibromyalgidag/vecka o det är jag ju van vid. 


Jag började tappa saker, lätta saker o sluddra ännu mer. Jag slog det ifrån mig o tänkte som mina läkare säger att det är min fibromyalgi.. 


Jag älskar när jag får ha mina barnbarn o jag vill ha dom så ofta jag bara får. Den här gången när jag skulle ha mina barnbarn o Jack ville komma upp i famnen så vek sig högersidan men jag hann sätta ner honom så han inte slog sig. Nu var jag riktigt orolig.. 


Jag ringde upp min vc o berättade att det blev värre o värre o att min ork inte alls var som den varit tidigare. Att jag hade börjat sluddra o att jag hade fått lite jobbigt när jag skulle äta mat. 


Jag fick komma till en kvinnlig läkare o hon ville att jag skulle sätta mig på en kontorsstol med en penna i höger hand. Jag skulle böja mig så mycket jag kunde åt höger för att rita en sexa i luften, men jag skulle själv få räkna ut hur jag skulle göra så att det blev rätt. Första försöket gick inte alls. Andra försöket höll jag på att ramla av stolen som snurrade runt för mig o tredje försöket kunde jag göra en halvtaskig sexa men hon var inte nöjd. 

Jag fick göra likadant på vänster sida, det gick något lättare. Hon märkte även att jag hade lite svårt för att prata, nästan så jag var tjock i halsen. Hon bad mig att harkla till , kanske skulle det bli lättare, men det blev det inte. Hon förstod nu att jag inte mådde bra o att det var något helt annat än min fibromyalgi. 


Av mitt "ritande" med pennan kunde hon tala om för mig att jag led av ALS. Jag blev skräckslagen, jag skrek rakt ut. Min son, mina barnbarn.. Skulle jag aldrig mer få ha mina barnbarn ? Skulle jag aldrig mer få hålla om min älskade son ?


När jag berättade detta för sonen o svärdotterns så blev dom förskräckta. Dom sa att vi skulle klara detta tillsammans, sen kom dom på att det finns bara ett slut.. 


Jag fick ha mina barnbarn en gång efter jag hade fått min diagnos, sen litade dom inte på mig nåt mer. Dom var rädda att jag inte skulle klara att ta hand om dom om dom var hos mig.

Jag fick alltså inte träffa mina barnbarn längre pga sjukdomen. Nu ville jag bara DÖ.


Jag tittade mig omkring o hade andan i halsen.. Teddy ligger jämte mig som han alltid gör. Jag förstår att jag har haft världens hemskaste mardröm. 


Tack o lov att jag vaknade upp o kunde leva mitt liv som jag alltid har gjort. Jag har INTE ALS,,, allt var en mardröm.


 
 
Kaisa

Kaisa

8 maj 2014 19:49

Tackvare att jag bloggat med dig flera år så förstod jag att detta bara var en dröm. :-)
Men Gud så bra skrivit, du har en författare i dig.... :-)

Kram på dig mardrömsfia ❤️

http://andestyrka.blospot.com

Anneli Gustavsson

9 maj 2014 15:53

Tack vännen, du är gullig. Det är lätt att skriva när jag kommer ihåg drömmarna in i detalj, nu skrev jag inte riktigt allt det hade blivit för tjatigt =)
Kramar min fina vän ♥ ♥ ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anneli Gustavsson - Torsdag 14 mars 20:54

  Jag är så glad,, ja jag kanske inte ska ta ut nåt i förskott.. Men,, jag undrar om inte läkaren tryckte till nåt i magen på mig i går för i dag är det bättre. Det var kanske nåt som kom i kläm med tanke på mitt navelbråck. Det är en sån lättnad...

Av Anneli Gustavsson - Fredag 8 mars 14:13

  Ja, i dag är det våran dag o det känns ju bra. Synd bara att inte mamma är hemma men hon o syrran har det bra i värmen. Dom kommer snart hem så dom får passa på att njuta.   Jag njuter oxo i dag för solen skiner för fullt. Har fått veckla per...

Av Anneli Gustavsson - Onsdag 28 feb 16:17


  Jag fick ju en tid till MR-röntgen pga att jag halkade 2 dagar innan julafton. Jag har fortfarande ont i ryggen o får inte med mig benen ordentligt. Jag har problem. Fredagen den 23e när jag reste mig från soffan så fick jag inte med mig vä benet...

Av Anneli Gustavsson - Måndag 26 feb 20:32

  Ja då var det ny vecka igen, nya oskrivna blad. Undra vad som fyller dessa blad den här veckan ? Måndagen fick väldigt fort så det var skönt. Jag o Neo sov länge i dag igen. Han är så trött på morgonen så jag får tjata på honom att vi ska gå ut...

Av Anneli Gustavsson - Söndag 25 feb 23:45

När min pappa blev sjuk o inlagd på sjukhuset så jobbade jag där på Akuten, jag arbetstränade. Pappa har alltid kommit till mig ,,, ja lite då o då. Jag kan inte berätta allt men jag hade ingen bra kontakt med honom på många år. Han jobbade hela tide...

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards