Mitt Nya Liv

Direktlänk till inlägg 25 december 2013

Min & Teddys Julafton

Av Anneli Gustavsson - 25 december 2013 17:14



Jag hade ställt klockan så jag inte skulle försova mig, eftersom jag sover bäst på morgonen =)

Gjorde mig i ordning, packade klapparna.. Blev lite sen så jag fick skynda mig.. Jag hade packat min väska med medicin, mobil, kamera o lite annat. Hängde den på byrån i hallen o jämte väskan fanns mina klappar.. Jag går in med Teddy till mamma, han får vara där inne medans jag kör fram bilen o plockar in sakerna jag ska ha med. Skynda skynda.... Utanför kommer grannens dotter, sambo o barn.. Dom ropar hej o jag hejar tillbaka. Ett stressande god jul blev det oxo innan jag försvinner in i trapphuset o ner för att hämta Teddy, låsa min dörr o köra hem till min lilla familj. 


Jag önskar mamma en god jul innan jag åker iväg såklart. 


Sitter o njuter av nån julsång medans jag kör till mina barnbarn. Teddy sitter tyst o fint där bak i bilen. När vi väl kommer fram till dom så kommer Marcus ut o möter mig... Han är så fin ( alla var så fina ). Jag kramar om honom o önskar en god jul. Han bär in alla klappar. Han frågade om jag skulle ha med mig min jacka in men det behövdes inte, det var ju inte kallt.. Men ta med dig min väska in bad jag honom. Han tittade i bilen men hittade den inte.


Jahaaa......... 1 antigen är den inne hos mamma ? . 2 eller inne hos mig ? 3 eller ute på gräsmattan där jag stod med bilen ?


Jag bad Marcus att titta ordentligt i bilen, men den fanns inte. 


Satan i gatan !!! Jag blir så trött på mig själv. Jag ringde till mamma o frågade om jag hade glömt väskan inne hos henne ? Nope... Jag bad henne att gå in o titta om den var inne , för om den inte var det så var det bara alternativ 3 kvar o det skulle betyda att den stod ute i regnet........... 

Tack o lov så fanns den inne där jag hade hängt den för att jag INTE skulle glömma att ta med mig den !!!!


Jag blev så ledsen, på riktigt.. Jag hade ju laddat min kamera för jag vill ju ta kort men jag hade INTE kameran med mig. Jag hade glömt min kamera........... Jag blev arg, ledsen o arg igen. Marcus o Nina tyckte att det var såååå skönt för dom tycker att jag tar alldeles för många kort på alla jämt o ständigt. Jag vet att resten av familjen håller med om det men det är min grej. Jag älskar att fota dom. Det är så roligt för mig att ha o det betyder så mycket. 


Ja, så var det dags att äta.. Maten var så god. Sällskapet var trevligt.. Men jag saknade min kamera. Jag ville ta lite kort på all den goda maten ,, julgranen o klapparna. O självklart mina små ligister, samt resten av gänget..  

Jag kände ibland när någon sa nåt eller gjorde nåt att NU ville jag ta ett kort, men det gick inte.. Jag brukar inte åka långt utan min kamera... Mobilen brydde jag mig inte om för den var ju oxo kvar hemma =)


Sen efter den goda maten blev det Kalle Anka, vi satte oss allesammans i soffan o myste. Det var så trevligt, även där ville jag ta kort.......... Jag kände nästan att jag fick lite ledsenångesttjosan ja sådär ni vet när man vill nåt jättemycket men så blir det inte så.. Jag kände för att göra som Jack gör när han tar kort med olika saker,, han säger klick klick o då blir det små kort,,,,,,,, i minnet =)

Det är ju bara att hoppas att jag inte blir senil snart för minnet har jag ju kvar även om det inte blev några bilder. 


Kalle Anka tog slut o rätt som det var kom Tomten........................ Liam jublade, Tomten kommer skynda er.. Han visade Tomten in så han fick sätta sig. Liam tittade lite fundersamt på Tomten men han var eld o lågor. Han hjälpte Tomten att dela ut klapparna som han hade med sig.  Tomten sa till Liam att han skulle säga till mamma o pappa att dom inte skulle elda nästa år för han höll på att bränna sig, så han fick ta dörren istället för skorstenen o det berättade Liam för pappa när han kom tillbaka =)   Javisst var det pappa Marcus som var Tomten... 

Jack var lite avvaktande, han blev lite ledsen när han skulle sitta i "Pommens" knä för han var nog lite läskig.. 

När Tomten hade gjort sitt så gick han iväg ner till källaren igen o upp kommer istället Marcus =)


Liam berättade att han hade missat Tomten.. O Marcus spelade förvånad o Liam skrattade gott o sa att han var faktiskt här pappa.. 


Liam hjälpte till att dela ut alla klapparna o sen var det dags att öppna dom. Liam fick jättemånga klappar o han var jättenöjd.. Även här ville jag ta kort men kunde ju inte göra det !!!! FAN på ren Svenska !!!


Jack gjorde några tappra försök att öppna sina klappar, han tyckte att presentpappret var roligt när det prasslade.. Men han fick roliga leksaker oxo som han började leka med. 


Efter klapparna blev det kaffe igen.. Javisst ja,, efter maten så fikade vi oxo med kaffe o en massa gottis. Eivor, Ninas mamma hade bakat julgodis o jisses så gott det var. Jag har fått receptet så det kan jag lägga ut sen.


Mat, fika o fika igen, klappöppning, trevligt sällskap NO kamera ........... Jag blev ledsen flera gånger för jag kunde inte glömma att jag faktiskt HADE GLÖMT min kamera hemma .........


Det närmade sig slutet för oss, vi tackade så mycket för den här dagen. God mat, superfina julklappar o trevligt sällskap...................UTAN min kamera   


Nästa gång skulle komma vid 19 tiden, det var Marcus pappa med familj. 


Väl hemma så skulle jag plocka ordning på köksbordet. Jag tog mitt stora doftljus o skulle ställa det på bänken jämte istället. Jag känner o ser hur det glider ur handen på mig men jag reagerar inte. PANG rätt ner i golvet o det blir i miljoner splitterbitar (känns de som)... Jag blir arg o skriver rätt ut. FÖRBANNADES SKIT !!!  Hämta dammsugaren, samtidigt som jag måste hålla koll så att inte Teddy går ut i köket o trampar i glaset. Jag plockar upp dom största bitarna o dammsugar upp resten av splittret... JO visst ja.. Jag hade ju lagt in en påse popcorn i micron precis innan jag tappade ljuset i govlet,, o vad tror ni händer ? JO tusan jag glömmer bort påsen så den får gå något längre än den skulle. Det blev brända popcorn så det var bara att kasta över halva påsen, jo jag kunde rädda några poppisar i alla fall. Inte illa =)


Nu skulle jag sätta mig ner o öppna resten av mina julklappar som jag har fått av mamma, Tilda, Linus, Sanna o min granne Ingegärd.... 


Jag vet inte riktigt vilket paket jag ska öppna först, jag förstår inte varför det är så men det är likadant när det gäller mina trisslotter, dom ligger fortfarande här sen i januari så det är snart dags att skrapa dom =)


Hur som helst så öppnar jag mina klappar o blir glad för varenda klapp jag har fått. Jag har fått allt jag har önskat mig o mer därtill... 

När jag kommer till klappen som jag har fått av Tilda så står det att jag ska läsa på lappen först... Jag läser på lappen o i det fina ljuset som jag fick av henne ligger det smålappar med text på. Jag plockar upp alla lapparna o börjar gråta.. Jag tjuter för fullt så jag nästan "hulkar"... Jag öppnar upp dom , läser o öppnar upp nästa o nästa, o jag kan inte sluta gråta.. 

Jag ringer in till mamma o frågar om hon visste om vad Tilda hade gett mig ? Ja det visste hon men hon visste inte vad som stod på lapparna så jag läste upp det för henne.. När jag hade slutat gråta så kunde jag ringa till Tilda, Linus o Sanna o tacka så mycket för mina julklappar o jag tackade Tilda för att hon fick mig att börja gråta   


Trots att jag blev så ledsen när jag glömde min kamera hemma så är jag så nöjd med min julafton.. Jag fick vara med min son, svärdotter, barnbarn o sonens svärföräldrar.. 


Det enda jag saknar är mina andra goa barn som jag alltid har tillbringat julen med sen dom var små.. Ja Sanna, Linus o Tilda.. Jag tänker på dom så i mina tankar o i mitt hjärta är dom med mig. Jag älskar dom så otroligt mycket o jag hoppas att dom vet det. 


Liam o Jack skötte sig utmärkt igår. Dom var helt underbara. Alla var glada o goa o det var så mysigt. Jag älskar min lilla familj så mycket.. Min son som är vuxen o har en fru o deras två underbara barn.. Dom är allt för mig   


Tack för en underbar julafton. Jag älskar er. 


Här kommer det lite bilder på mina julklappar.. Ja det är alldeles för mycket .. Jag är så nöjd.. 


Mina klappar.. Tusen tack jag är MER än nöjd...........


     

Fick detta av Marcus, Nina o barnbarnen ♥


 

Bus är alltid bra att ha =) Den fick jag av Sanna ♥


 

Nu ska ryggen få sig en omgång =) Älskar den här dusch svampen =)


 

Grannens paket till mig ♥


     

Detta fick jag av Sanna, Linus o Tilda ♥


 

Den här gruppen fick jag av Marcus svärföräldrar ♥


 

Den här fick jag av mamma ♥


 

Jag fick en jättefin kaffebryggare med två kannor av Marcus o Nina ♥


   

Detta fick jag av Tilda.. Det var detta som fick mig att börja gråta av glädje ♥


 
Teddy o jag önskar er en mysig kväll. 


Puss I Pannan ♥


 
 
Ingen bild

Matilda

26 december 2013 01:13

Anneli Gustavsson

30 december 2013 17:03

Min Älskade Tilda. ♥ ♥ ♥

 
Ingen bild

Gunsan

26 december 2013 16:03

Ja du, det är inte lätt komma ihåg det man inte skulle glömma ;-) Ang din julklapp med minnen...öppnade min kran oxå. Det är såna saker man berörs av, för det visar på hur älskad man är :-) God forts. Kram

Anneli Gustavsson

30 december 2013 20:53

Javisst var det en underbar present jag fick, jag tjöt som bara den. Gott Nytt År vännen kramar ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anneli Gustavsson - Tisdag 16 april 20:45


      Som veterinär kallades jag in för att undersöka en 13-årig hund som hette Batuta.Familjen förväntade sig ett mirakel.Jag undersökte Batuta och upptäckte att han hade cancer och skulle dö av detta och att det inte fanns något att göra för...

Av Anneli Gustavsson - Torsdag 11 april 20:45

    Den här bilden följer mig i graven. Den har jag tatuerat in på min arm =)       I dag har det varit en jobbig dag, det är det alltid den här dagen. I dag är det 9 år sen du somnade in o jag ser allt framför mig än, vilket är jobbigt....

Av Anneli Gustavsson - Torsdag 4 april 21:00

  Det är så mycket att hålla reda på när man är hemma o är sjuk. Inte nog med att jag har min fibro o allt annat.. Jag går ju o bryter tån,, ja för ca 2 år sen.. Sen halkade jag ju 22a dec 23 o slog i rejält.    Men nu så har jag pratat med Fol...

Av Anneli Gustavsson - Lördag 30 mars 21:02


      Ja nu tjejer får vi ta fram rakhyvlarna, epilatorerna mm o se   till så att vi har lena o sexiga ben =)          ...

Av Anneli Gustavsson - Lördag 30 mars 20:35

  I dag har det varit skönt väder, härligt att klä sig lite lättare. I dag skulle jag även gå hem till Rohde o plocka med mig lite kläder o lite annat smått o gott.   Det är så att hon har kommit till ett korttidsboende för hon har varit sjuk. ...

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards