Mitt Nya Liv

Direktlänk till inlägg 19 augusti 2013

Taberg Downhill Challenge 2013 / Foto.

Av Anneli Gustavsson - 19 augusti 2013 16:29


BOARDLIFE.SE/TABERG


I helgen har det varit tävling i lilla Taberg, lörd - sönd... Lördagen var fint väder hela tiden men i söndags när jag var där så regnade det ganska mycket, ja det var uppe håll oxo men åkarna hade det lite jobbigare med tanke på att det var så blött. Det gick inte alls lika fort som det gjorde i lördags o sen körde dom av vägen pga att det var så halt. 


Men dom var så duktiga, både killar o tjejer.. Jag såg en tjej som åkte med gipsad hand,, inte illa.. Bra jobbat. 


Det var mer folk på söndagen än på lördagen o dom sa att det var roligt att så många kom, det brukade det visst inte vara när dom hade sina tävlingar. Det var första gången dom hade det i Taberg o vem vet,,, dom kanske fortsättar att ha tävlingar där .. Backen är ju perfekt för longboard.. 


Dom måste ha godkänt från kommunen o alla husägarna för dom var tvugna att stänga av vägen + att dom använde en av tomterna där Crews vad heter det ? Dom som jobbade med detta fick stå... 


Jag försökte filma o ta kort samtidigt o det var inte det lättaste. Det gick ju undan oxo så det är väldigt många suddiga bilder men det kan inte hjälpas. 


Jag hade ljuset mot mig så det var inte det bästa, jag har fått dra ner skuggorna på nästan alla bilder så att man ska kunna se dom bättre.  Filmerna ska jag oxo lägga upp sen. Det tog lite tid att fixa med bilderna men här kommer dom. 


   

Allt var bra ordnat, det var "höväggar" o däck som skyddade dom. Dom hade plastat in alla höbalar mot regnet. 


     

Några av cykelkillarna var självklart på plats =)


 

Fotografen (jag) fotar fotografen =)


           

Adam, the dirt kidz =)


   

En väntande fotograf =)


Alla väntar på att dom ska börja.


   

Ja då kör vi......... O körde gjorde dom =)


 

Upp igen =)


                           

Han gled ganska långt, undra om det kändes i ropmen =)


       

Publiken jublade när dom åkte förbi.


     

Här körs alla åkarna upp igen.


             

Det regnade ganska friskt.


     

Regnet saktade ner åkarna.


           

Linus, Amanda, Tilda o Peter ♥


           

Han dök rätt in, men han slog sig inte.


                         

Snart dags för prisutdelning.


 

Min sexiga svåger =)


 

Linus o hans Amanda ♥


     

Killen i gul t-shirt har upptäckt att jag tar kort =)


 

Självklart ställde dom upp, jag tror att dom var Italienare..


 

Vet inte vilken tidning hon jobbade för. Hon såg att jag fotade henne, hon sa ; En fotograf fotar en annan fotograf =)


       

Vädra överkroppen lite.


Här förbereds flaskorna.


   

Den här killen var jag bara tvungen att fota, han var så söt o jag älskar hans hår.... Underbart.


               

Tjejligan. 


     

Den ena fotografen stod här o blev så blöt..


   

Killen som kom tvåa, till höger var från Finland.


   

Stackarn ,, han hade lite svårt att se sen =)


   

Hoppsan, där fick jag oxo på mig =)


 

Grattis till alla finalister. Ja grattis till alla som åkte. Ni var så duktiga o modiga =)


 

Det fanns lite smått o gott där oxo.


     

Smarteyes hade en tävling, synd att jag missade den för jag behöver verkligen nya glasögon. Ska kontakta dom snart... 


   

Lite lagom läcker bil. Ja det var många många bilder... Men det var roligt o jag hoppas verkligen att dom kommer tillbaka nästa år igen. 

Besök deras hemsida för mer information.


BOARDLIFE.SE



Backen bjuder på: Längd: 1,1 km | Hastighet: 80km/h++ | Fallhöjd: 100m | Maxlutning: 19% | Medellutning: 9%


DET URGAMLA BERGET I TABERG

För 1,2 miljoner år sedan växte en ståtlig malmkropp upp ur jordens inre, 15 km ifrån vad som idag är Jönköping. Den från början trögflytande massan trängde sig uppåt men stelnade innan den nådde jordytan.
Resultatet blev den 343 meter höga Tabergstoppen!

Under många år var berget en gruva där man tappert hamrade fram malm från bergets underjordiska gångar. Taberg var en betydelsefull plats för järnmalmen och snart växte sig det lilla samhället större runt bergets fot.

Gruvarbetarna är sedan länge borta och berget har gått från en gruva till att bli en välbesökt plats för turister under sommarhalvåret. Inte minst på grund av sin anrika historia men också för den fantastiska utsikt som toppen erbjuder.

På vinterhalvåret är toppen stängd för besök och i bergets 1,5km långa grottgångar sover fladdermössen sin vintersömn.

Tabergs första longboardrace

För första gången under sitt 1,2 miljoner långa liv ska Taberg låta longboards glida ner från sin topp till sin fot. Ett race som kommer utgöra SM i Downhill 2013. Vi på Boardlife är extremt stolta över att detta ska bli av och förhoppningsvis blir det ett event som kan återkomma årligen.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anneli Gustavsson - Torsdag 14 mars 20:54

  Jag är så glad,, ja jag kanske inte ska ta ut nåt i förskott.. Men,, jag undrar om inte läkaren tryckte till nåt i magen på mig i går för i dag är det bättre. Det var kanske nåt som kom i kläm med tanke på mitt navelbråck. Det är en sån lättnad...

Av Anneli Gustavsson - Fredag 8 mars 14:13

  Ja, i dag är det våran dag o det känns ju bra. Synd bara att inte mamma är hemma men hon o syrran har det bra i värmen. Dom kommer snart hem så dom får passa på att njuta.   Jag njuter oxo i dag för solen skiner för fullt. Har fått veckla per...

Av Anneli Gustavsson - Onsdag 28 feb 16:17


  Jag fick ju en tid till MR-röntgen pga att jag halkade 2 dagar innan julafton. Jag har fortfarande ont i ryggen o får inte med mig benen ordentligt. Jag har problem. Fredagen den 23e när jag reste mig från soffan så fick jag inte med mig vä benet...

Av Anneli Gustavsson - Måndag 26 feb 20:32

  Ja då var det ny vecka igen, nya oskrivna blad. Undra vad som fyller dessa blad den här veckan ? Måndagen fick väldigt fort så det var skönt. Jag o Neo sov länge i dag igen. Han är så trött på morgonen så jag får tjata på honom att vi ska gå ut...

Av Anneli Gustavsson - Söndag 25 feb 23:45

När min pappa blev sjuk o inlagd på sjukhuset så jobbade jag där på Akuten, jag arbetstränade. Pappa har alltid kommit till mig ,,, ja lite då o då. Jag kan inte berätta allt men jag hade ingen bra kontakt med honom på många år. Han jobbade hela tide...

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards