Mitt Nya Liv

Alla inlägg under februari 2013

Av Anneli Gustavsson - 21 februari 2013 19:38


Idag gick det bättre med maten. Jag åt samma som jag åt igår o det var kräftstjärts omelett med sallad.. Jag vet vad felet är nu o det är att jag tuggade inte maten ordentligt igår så jag åkte på världens dumpning. Jag trodde jag skulle spy o magen skulle spricka.. Det gick över på lite drygt 30 minuter. Men jag var matt o hade ont i hela kroppen sen..


Idag har det inte hänt så mycket. Mamma vrålade till innan på eftermiddagen att himlen var blå... Jaa ta mig tusan det stämde ,, en liten liten fläck på himlen var blå.. Vilken lycka,, undra om våren kommer snart ? Jag längtar i alla fall som bara den.


Det är inte mycket på tv;n ikväll. Det var nån film på tv6 o sen är det Gordon behind bars, det måste jag se.. Jag älskar ju min Gordon =)

 

Jaa,, inget skvaller eller nåt.. Tur det =)

 

Jo dom ska öppna en strippklubb i Jönköping.. Jag antar att det Barnars stripp som ska flytta dit.. Lite taskigt ställe då det är jämte en skola... 

 

Ha en mysig kväll..

 

Puss I Pannan ♥

 

Av Anneli Gustavsson - 21 februari 2013 14:15



re ; AVSLUTAT, Glatt besked. 
Emmy är hemma igen.


Ett stort tack till alla som delat och på annat sätt engagerat er i Emmy. 

MPS avslutar 2013-02-20 kl 15.53

 

En 16-årig flicka från Jönköping har varit spårlöst försvunnen i över en vecka. Nu engagerar sig organisationen Missing People i sökandet efter henne. 
- I det här läget har vi bedömt att vi måste efterlysa henne. Vi vill hjälpa familjen, säger organisationens Christian Saletros.

 

Flickan har varit försvunnen från sin familj ända sedan den 9 februari. När familjen inte fick kontakt med henne valde de att efterlysa flickan och samtidigt kontakta Missing People.
- Vi är inte arga på henne utan vill bara att hon ska komma hem till oss, säger mamman och hoppas att dottern läser deras vädjan.
I sociala medier och på Facebook har Missing People lagt ut en efterlysning på 16-åringen och responsen har varit stor - men hon är trots det fortfarande borta. Enligt uppgifter ska hon ha setts vid området kring Willys på Österängen i tisdags förra veckan men enligt familjen ska hon alltså varit borta från sina anhöriga längre än så.


Kan ha försvunnit med kille
Familjen tror att hon försvunnit iväg med en äldre kille som enligt familjen också är försvunnen sedan en tid tillbaka.
- Det är vad vi tror och hon har inte hört av sig till oss. Vi vet inte var hon befinner sig, fortsätter mamman.
Mullsjöbon Christian Saletros är en av flera som tillsammans startat igång Missing People-avdelning i Jönköping. Den startade i höstas och man följer nu händelseutvecklingen noga och är mycket intresserade av tips och iakttagelser som man tänker förmedla till polisen.
- Än så länge har vi bara gjort en efterlysning av den här 16-åriga flickan och vi söker inte aktivt efter henne med någon skallgångskedja exempelvis. Vi vet att polisen har väldigt duktiga personer som har hand om försvinnanden i vanliga fall också, säger Christian Saletros.
Missing People har engagerat sig i flera uppmärksammade försvinnanden i landet men i Jönköping är man fortfarande nya.


"Vi vill hjälpa familjen"
- Anledningen varför vi varit så anonyma är för att vi inte haft någon insats men i det här läget har vi bedömt att vi måste efterlysa henne. Man har kontaktat oss och vi vill hjälpa familjen för att hon ska komma hem igen, säger Christian Saletros.
Missing People har en ständig kontakt med polisen och Jan Lagerqvist, presstalesman hos polisen i Jönköping, bekräftar att man har ett pågående ärende med den 16-åriga flickan.
- Hon är efterlyst av oss. Vi ser i nuläget inte att det ska vara något brott som ligger bakom hennes försvinnande och så vitt jag vet har man inte haft något tecken från henne var hon befinner sig, säger Jan Lagerqvist.
Vad gör ni nu?
- Som vi brukar göra i sådana här fall, vi håller ögonen öppna eftersom vi inte vet någonting. Vi försöker samla in så mycket uppgifter som möjligt som kan leda till att vi hittar den här tjejen, säger Jan Lagerqvist.



Missing People Sweden är en ideell förening som hjälper polis och anhöriga med att arrangera skallgångar när personer försvinner spårlöst.

 

Jnytt.se

 

   

 

 

JÖNKÖPING. Har någon sett 16-årige Emmy?


Hon försvann tisdagen den 12 februari från Willys på Österängen i Jönköping .


Hon hade på sig svart vinterjacka med huva, baceballskeps vit med lila skärm och märke. Mörkblå byxor, streetskor ljusa med lila inslag. Troligtvis huvtröja uppdragen över kepsen. 
Töjning i vänster öra. 


Hon har långt rakt cendréfärgat hår.
Hon är 158 cm lång och väger 54 kg.



Har du sett Emmy, kontakta polisen på telefon 114 14.



MISSING PEOPLE SWEDEN   FACEBOOK

Av Anneli Gustavsson - 20 februari 2013 20:33


Ja det var ingen dumpning, utan det är alla gånger magkatarr som är så jävlig.. Kan inte ens dricka lite vatten utan att det gör ont. 


Går o lägger mig. Dröm sött.


Puss I Pannan ♥


Av Anneli Gustavsson - 20 februari 2013 19:06


Jag vet inte vad som hände ?

Jag åt mat för ca 1 timme sen, kräftstjärts omelett med sallad.. En liten stund efter jag hade ätit så fick jag så jädrans ont i magen. 

Jag vet inte om det hade med min magkatarr att göra eller om det var en riktig dumpning eller kramp ? Jag gick in till mamma o hon fick massera ryggen o axlarna på mig för jag höll på att krevera av värk. Jag bara stönade o kunde bara andas ytligt.. Jag vet inte hur länge det höll i men det räckte o blev över. 


Nu när jag kom in så var jag törstig så jag tog en liten liten klunk vatten o fick ont direkt.. Så jag vågar inte dricka eller äta nåt nu.. 


Jag ska ta några tsk yoghurt sen o se om det lindrar lite.. Jisses vad trött jag blev av det som hände.


Teddy blev rädd när han såg hur jag vred mig o stönade. Han kunde inte hoppa upp i mammas säng för jag låg så dumt men hade vi varit här inne så hade han hoppat upp o suttit på mig som han gör när jag mår dåligt. Men mamma lyfte upp honom så han satt jämte mig.


Tack mamma för hjälpen. 


Nu ska jag ut med Teddy sen ska jag ta det lugnt.. 


Puss I Pannan ♥


Av Anneli Gustavsson - 20 februari 2013 11:00


Idag är det Onsdag hela da´n.. Det har inte slutat snöa än, nu är det riktigt mycket snö.. 


Inatt har det varit många rundor, jag vet inte hur många gånger jag har varit uppe pga värken,, ovanligt va =)

När jag väl hade somnat så väckte Teddy mig vid 8 o ville gå ut o kissa, så jag släppte ut honom i trädgården. Jag somnade om men vaknade nästan direkt med världens magkatarr ... 


När jag har sån här värk så får jag oxo ont i magen, men jag har inte haft sån här hemsk magkatarr.. När jag vaknade så trodde jag först att jag hade ont i bröstet för det strålade upp i halsen oxo, men det var det tack o lov inte. Nu har vi ätit frukost , så nu tänker jag dyka ner i sängen en stund till. 


Hoppas ni har sovit gott inatt. Ha en härlig dag.


Puss I Pannan ♥


Av Anneli Gustavsson - 20 februari 2013 10:52


"Om jag var tvungen att välja mellan två onda ting väljer jag alltid det jag inte tog förra gången."
Mae West
 
 

Av Anneli Gustavsson - 19 februari 2013 22:31


Jag sitter o kollar runt lite inne på fb när mamma ringer ;


Mamma - Hej, gå in på jnytt o kolla på gilla.

Jag - Va ? Var är du nu ?

Mamma - På JNYTT!!!

Jag - Ok,, men var är du där ?

Mamma - Man ser bilden på mig där. Kan alla se bilderna nu då ?

Jag - Jo men det är ju självklart när man gillar en sida så ser man ibland sig själv eller sina vänner.

Mamma - JO men kan alla se mina bilder nu ?

Jag - Vilka bilder ?

Mamma - Bilderna på min sida ? Jag kan ju se dom...

Jag - Jo men det är bara för att du är inloggad.

Mamma - Ja men då kan ju alla se dom ?

Jag - Nej ..

Mamma - Jo men dom jag har i albumen   ?

Jag - Va ? Vilka album ?

Mamma - Alla bilderna som är tagna från Usa o allt....

Jag - Har du lagt ut dom på fb ?

Mamma - Ja men dom ligger ju där, det vet du ju.

Jag - Nä det vet jag inte. Var då ?

Mamma - Jag har ju flera hundra bilder det vet DU !!! Jag vill ju kasta många av dom..

Jag - Men inte på din fb-sida. Dom är på din dator.

Mamma - Ja men det är ju det jag säger !!!

Jag - Nä du sa bilderna på din fb-sida.

Mamma - Kan nån se dom eller inte ??

Jag - Ingen kan se dom. Det är bara dina bilder som ligger inne på din fb-sida  ( nu börjar jag le lite , men jag ler väldigt tyst )

Mamma - Vem kan se dom då ?

Jag - Dina vänner som du har där kan se dom.

Mamma - Men jag vill plocka bort dom, jag vill inte ha alla där.

Jag - Men dom är i din dator. 

Mamma - Mmmm

Jag - Förstår du hur jag menar ?

Mamma - Njjjj,,,

Jag - Va ? Förstår du ?

Mamma - Ja det gör jag väääl .

Jag - Nä de gör du inte. 

Mamma - Men förklara då !!

Jag - Om du pratar med någon i telefonen o pekar på din soffa o säger något om den så ser inte den personen din soffa , eller om du vill visa dom bilen så ser dom inte det ..  Förstår du?

Mamma - Jag stänger ner nu.

Jag - Ska jag komma in o visa dig ?

Mamma - Nej jag skiter i det. 

Jag - Men jag kan komma in o visa dig.

Mamma - Nej jag stänger ner nu.. 

Jag - Ja ok (här skrattar jag högt)

Mamma - Nu skriver du Inte om det här !!!!!!

Jag - Joo det tänker jag göra.

Mamma - Det är väl inget roligt.

Jag - Jo jag tycker faktiskt att det är det hahahaha

Mamma - Hejdå.

Jag - Hejdå............


Det är faktiskt roligt, dom flesta gångerna hahahaha.. O jag tycker att det är ännu roligare att skriva om det. 


Jag ska visa dig mamma, men jag tror nog att du har fattat hur det funkar. Får se om hon vill prata med mig i morgon eller inte   


Nu go vänner är det snart läggdags. Hoppas ni har haft en bra dag. Var rädda om er o varandra.


Puss I Pannan ♥


Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards