Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 12 februari 2013

Av Anneli Gustavsson - 12 februari 2013 23:34


Nu har jag sett dokumentären Bully igen. Den är grymt bra, men även så förbenat otäck. 

Lärarna, rektorn o skolpoliser som inte Vill se vad som händer. Rektorn som sa till dom att

när dom åker bussen så är dom nice as gold för hon hade åkt med den bussen. Tacka fan för

att dom är snälla när det är en vuxen som åker med. Men jag tycker att det är konstigt att

inte buss schauffören  säger ifrån när hon ser vad som händer varje dag. Hon ser ju hur den ena

killen får slag, sticker pennor i honom o tar stryptag. 


Lärarna/rektorn som sitter o ljuger både för dom mobbade barnen men även för deras

föräldrar att det inte är så farligt, att dom har koll på läget när dom ändå har filmat allt. 

Det är ju bara att se hela filmen, som dessutom är så bra gjord. 


Barn som tar sitt liv för att mobbingen fortsätter. En vän var med o bar kistan för hans vän hade

tagit sitt liv.


Nä usch, hur kan man vara så brutalt elak mot andra människor ?

Dom skyller på att pojkar är pojkar men det rimmar inte för fem öre.


Vuxna människor VAKNA UPP o styr upp det som är så jädrans snett !!!


Sist jag såg den här dokumentären så kunde jag inte somna, jag tänkte på alla barnen som mådde så dåligt..


Lägger in den här lilla söta filmen så jag får nåt gulligt att tänka på innan John Blund kommer o knockar mig.


Dröm söta drömmar.


Puss I Pannan ♥


KOM IHÅG ATT MOBBING ÄR INTE COOLT, DET ÄR TOTALT UTE


Av Anneli Gustavsson - 12 februari 2013 21:40


Jag sitter o tittar på Maria & Mindy – best friends forever på trean o jag skrattar så åt henne... Nu visar hon upp sin samling glas. I början sa hon att hon hade ca 100 glas, sen blev det 200, ja kanske 300.. Hon gick från det ena stället till det andra o där fanns ännu mer glas, så nu var det kanske 500 glas som hon hade,,, not. Hon var uppe i över 700 glas o då var inte alla glas inräknade hahahaha...

 

Ja Maria,, hur många glas har du egentligen ?  

 

Hon är "kuvlig" =)

 

Puss I Pannan ♥

 

Av Anneli Gustavsson - 12 februari 2013 20:03


Ni missar väl inte dokumentären som är ikväll på tv 1 kl 22-23;35

Den är nästan ett måste att se.


Amerikansk dokumentär från 2011. De trakasseras i skolan, på bussen, på lekplatsen, fotbollsplanen, i mobilen och på nätet. Fler än 13 miljoner amerikanska barn mobbas, en plågsam upplevelse som följer dem resten av livet. Prisbelönt film av Lee Hirsch.

 

 

Av Anneli Gustavsson - 12 februari 2013 14:43


"Den som handlar av kärlek har rätt, även om han inte får rätt."
Peter Egge
 
 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards