Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 10 februari 2013

Av Anneli Gustavsson - 10 februari 2013 23:47


Once upon a time, in a place far far far..FAR away, is where I would love to be right now.. 

Ja o jag ska strax gå till detta underbara ställe, ett ställe där min lilleman redan ligger o drömmer sig bort. Självklart ska jag krypa ner jämte Teddy o försöka sova hela natten.

Dröm söta drömmar, var rädda om er o varandra. 

 

Puss I Pannan ♥


 

Det är så gott med Denta Stix.. 


 

Titta ,, där ligger resten av benet.


 

Hmm hörde jag nåt ute ?


 

Tugga tugga, smask smask..


 

Titta mamma så söt jag är ♥♥♥


 
Jaha då var det slut igen.. Men snart får jag ett nytt...

Av Anneli Gustavsson - 10 februari 2013 22:18


Ja det är inte lätt att veta vad dom heter,, dom har efternamn i alla fall men vem är vem ? Nu tog jag bara en av hamstrarna o fotade innan Tilda kom hem. Dom har fått vara uppe båda två o myst lite ,, så lite har jag skämt bort dom. 


 

Jaha då måste jag modella igen då.. Lika bra att få det gjort =)


 

Ta från den här vinkeln oxo är du snäll,, det är min allra bästa sida.


 

Hmmm måste räta ut dubbelhakan lite.


 

Jag kan faktiskt sitta på rumpan oxo.. Visst är jag duktig =)


 

Titta här såna goa små öron.. Jag älskar att snuffsa på dom. Dom är så mjuka o lena..


   

Hallåå,,, går du ofta hit ?


Ja men nu får det räcka va..


   

Ja men titta,, mitt hus.. 


 

Men ska du pussa på mig nu igen =)


 

Här ligger jag gott. Ser ni vad lång jag kan bli =)



Jaja pussas igen då... Men nu får det allt räcka.. Kommer min mamma snart =)


Jo då,, mamma kom o hämtade dom små så nu har jag inte mer några gäster.. Men dom kommer nog hit snart igen om Tilda behöver hjälp.


Puss I Pannan ♥




 

Av Anneli Gustavsson - 10 februari 2013 15:40


"Förmågan att tänka annorlunda än i går skiljer den vise från den envise."
 John Steinbeck
 
 

Av Anneli Gustavsson - 10 februari 2013 00:03


Det ringer på dörren o jag öppnar. Jaha då är det dags igen.. Pappa står utanför o vill komma in. Jag förstår inte hur han kan komma tillbaka så många gånger från döden ?

Han är blek, nästan grå-blå. Mager o eländig. Han orkar knappt gå så han får komma in o sätta sig. Jag frågar om han vill ha nåt, men det vill han inte. 


Jag frågar även den här gången varför han alltid måste komma till mig o han svarar lite luddigt att han bara vill tala om för mig att han ska dö,,,,, igen. 

Jag säger till honom att han inte ska komma tillbaka från döden bara för att berätta det för mig. Jag vet inte hur många gånger det har hänt o det är lika läskigt varje gång.


Han berättar att han har sålt sitt radhus i Barnarp, men jag fick inte ihop det för det fick jag o syrran när han hade dött. Men hur som helst så sitter vi på varsin stol o han börjar säcka ihop. Jag frågar hur han år för jag ser ju att han inte mår så bra. Konstigt vore det väl annars när man precis har varit död o får vakna till liv igen.


Jag förklarar för pappa att jag inte förstår varför han måste göra så här hela tiden, vad det ska gå ut på ? Jag vet ju så himla väl att han måste dö igen.. Pappa o jag tar hans bil, han har en vit volvo som jag kör medans han ligger i baksätet. Han vill att vi ska åka till Barnarp där han bodde för han vill ha tag i Bamse,, en golden retriver som han hade för många år sen. Då slog det mig att pappa hade ju en hund o att jag o syrran hade glömt bort honom. Det var världens goaste hund.. 

När vi kommer till det området där pappa bodde så såg det helt annorlunda ut.. Dom hade gjort om husen till servicehus istället.. Vi fick gå inne för att komma fram till den delen som pappa hade, o den delen hade dom gjort om till kärlekens rum.. Ja det var nåt liknande bröllopssviten man kan få på ett hotel.. Men nu var vi inte ute efter hans hus/rum utan vi ville få tag i Bamse. 


Någon hade sett att hunden hade blivit omhändertagen av en granne på kortsidan till det andra huset så jag gick dit, medans pappa fick lägga sig i bilen för han blev ännu tröttare o nu hade han inte långt kvar att leva heller så jag måste skynda mig att hitta hunden innan det var för sent. 


Jag ringde på dörren men ingen öppnade, jag såg två små killar på övervången som stod o vinkade i fönstret o jag försökte få deras uppmärksamhet men inget hjälpte.  Det enda jag kunde göra var att hoppas att Bamse hade det bra hos dig, för nu måste jag köra pappa till läkaren. 


När vi kommer till läkaren så pratar jag lite med en sköterska om pappa, om varför han kommer tillbaka från de döda hela tiden ?!.

Hon har inget bra svar på det mer än att pappa vill se hur jag har det o han vill få kontakt med mig men jag förklarar både för pappa o för sköterskan att det är jobbigt för han blir bara sämre o sämre för varje gång.. Sköterskan berättar att det inte är så konstigt för varje gång pappa kommer tillbaka blir pappas hjärta mer o mer förgiftat o hjärtat orkar mindre o mindre.. 


Det är dags för pappa att få sin döds-spruta o för varje gång han får den så hoppas jag att han ska förbli död o inte komma tillbaka till mig. 

Pappa vill att jag håller om honom när han får sin spruta o jag känner hur han försvinner.. Det blir som vanligt bara skinnet kvar, skelettet förtvinar så han blir som en påse som seglar ihop. Det blir bara luft kvar av honom. 


Jag lämnar pappa o ger mig ut o letar efter Bamse för jag ska ha hem honom till mig. Jag hittar honom till slut hos den grannen som vi trodde att han var hos. Bamse blev så glad när han såg mig o jag blev lika glad att jag hittade honom.

Alla saker hade pappa slängt även kopplet så jag fick ta ett rep som jag gjorde om till ett koppel sålänge, det funkade jättebra.. 


Ja,, jag säger ju bara tack o lov att det "bara" var en mardröm igen.. Det var längesen jag drömde om pappa o jag hoppas att det dröjer länge tills nästa gång. 


Nu är det dags att försöka sova lite. Dröm sött ..


Puss I Pannan  ♥



Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards