Mitt Nya Liv

Alla inlägg under januari 2013

Av Anneli Gustavsson - 29 januari 2013 21:45


Gunilla "Pörsson" har ett garden party där hon har bjudit in lite olika människor. Hon, dottern o en svensk kille ska även spela upp en liten pjäs som Gunilla har skrivit.  Jag blev nästan mörkrädd när jag såg Gunilla ,,, hon är riktigt skrämmande. Jag tror nästan att hon har en massa personligheter så det är därför hon blir så skrämmande. 

På det här partyt fanns en Bara Byrnes,,, ja,, jag vet inte vad jag ska säga men hon såg gräslig ut. När man ändå gör olika plastik ingrepp så kan dom väl för fasen göra dom till det bättre ?!..........


Anna Anka fyller 41 år, men hon beter sig som en fjortis... Hon gapar o skriker när hon pratar.. Flams flams flams, hur Paul Anka stod ut med henne förstår jag inte ?

NÄÄÄÄ när dom sjunger för henne så ropar hon att dom ska sjunga högre.. 


Maria Montazami,, ja hon är en underbar människa.. Hon älskar sina flingpaket,, mer än 7 ska det vara,, det är lyx =)

Om man föder barn så ta ditt ansvar o gör ditt bästa..............  Javisst stämmer det Maria.


Hahaha även på studenthattarna har dom tofsar ,,, allt i Marias ära =)


Maria ska i alla fall leva sitt liv till det fyllsta ............


Jaha nu var detta slut för den här gången. 


Av Anneli Gustavsson - 28 januari 2013 20:45


 

Då kör vi en tävling igen med Hasse på Sjökanten.

 

 


Den här gången tävlar Ni om 2 st Luncher på det mysiga stället

Hasse på Sjökanten i Jönköping..

Även om du inte bor i Jönköping så kan det vara trevligt med en liten utflykt o få sig

en god lunch.

 

Det är fritt att välja vilken vardag som passar er att luncha på.

 

Ni ska svara på den här frågan ;

 

Vilka personer spelar i Seiborgs trea som spelar på hasse på sjökanten 1/2 ?
 
Du hittar till deras Jazziga sida HÄR .
 
  Du hittar dom även på --> facebook 
 
OBS !!!
När tävligen är slut kommer jag att dra en vinnare. För att jag ska kunna meddela vem som vann måste ni lämna en mailadress eller om ni har en blogg så skriver ni länken till den,, o glöm inte att svara på frågan. Den är inte svår =)
 
Tävlingen slutar den  31 Januari kl 24.

 





LYCKA TILL !

 

 




Av Anneli Gustavsson - 28 januari 2013 20:39


Kan ni gissa vad bilden föreställer ?


 

Av Anneli Gustavsson - 28 januari 2013 19:44


Ja som ni vet så hade jag mitt lilla,, stora troll här lördagen till söndagen o vi hade det så bra.. Självklart blir det ju bilder o filmer i mängder... Har fixat med lite bilder nu,, sen får jag fixa o trixa med filmerna.



 

Jag fick den absolut bästa städhjälpen =)


     

Liam "invigde" Jacks stol.. Han gungade runt i hela vardagsrummet o skrattade så han nästan storknade =)


         

Akta dig fammoo nu kommer jag o tar dig...


       

Världens goaste Liam ♥


 

Ta kort nu då fammoo.. Ser du vad den är cool..


 

Vilken bil tror du vinner fammoo ?


   

Här är en herre som kan ta plats o de får han så gärna =)


 

Nu kan du ta kort på mig fammoo..


   

Godissoffmysförhelaslanten =)


 

Äta lite god glass..


   

Titta här fammoo,, 


 

,,,, ta på mig nu då.. Tar du kort fammoo ?


 

Liam,, hjälper du fammoo att plocka upp lite ?

Men fammoo jag har inte gjort detta ....


 

Gungeligung.. 


Ja vi har skrattat o haft roligt. Hoppas han kommer till mig snart igen.. Mycket snart =)


Puss I Pannan ♥



Av Anneli Gustavsson - 28 januari 2013 17:55


Ja alla har vi nog råkat ut för dom någon gång. Själv har jag alltid haft bra grannar förutom en gång då det bodde ett äldre par i lgh som jag bor i nu.. Det slutade med polisanmälan för hon var inte riktigt klok.


Jag pratade med en av våra grannar härom dagen o den grannen tyckte till om min granne här nere att det väsnades så fruktansvärt mycket. Särskilt på natten ? Grannen som klagade frågade om min nära granne inte störde mig, men jag sa att jag tycker dom är tråkiga för dom är aldrig hemma o jag hör dom inte.

Grannen som blir störd tycker att det var konstigt för den här grannen har inte kunnat sova på flera månader.. Jag måste bara säga att jag tycker om den här "gyben", jag har aldrig haft några problem med honom.


Detta stämmer inte, jag tror att det kan vara ett sätt att få prata av sig lite. Ett sätt att söka kontakt på. Men det är i såna fall ett konstigt sätt..


Granne nr 2 som tycker om att klaga ,, gnällde visst över att mina nära grannar skräpar ner bara för att min närmaste granne går in via cykelförrådet som både jag, Teddy o som så många andra grannar i huset gör. Men tyvärr fick dom detta på sig,, kanske för att dom ska flytta så nu har dom väl "låtit" lite mer än vanligt.. 


Jag blev förvånad för jag sa till dom att jag har inte ens hört att dom har burit några möbler eller hört nåt från dom o snart är dom borta härifrån så jag förstår inte hur vissa människor kan höra ljud som Inte finns ?


Jag önskade dom i alla fall lycka till med sitt hus.. Det är tråkigt att dom flyttar för dom är jättegulliga.


Nu är det bara att ställa in sig på att leva på ett helt annorlunda sätt än vad vi är vana vid.

Jag kan inte bara öppna dörren hur som helst för att gå ut i trappan .

Jag kan inte bara öppna dörren för att Teddy ska kunna springa in till mormor själv..

Jag kan inte öppna altandörren för att släppa ut Teddy för en liten kiss..

Jag kommer inte att kunna lämna Teddy ensam i sin lina i trädgården utan tillsyn.

Jag måste hela tiden ha ögon i nacken så att vi inte får in besök i våran trädgård.

Listan kan göras hur lång som helst.


Den nya grannen som kommer hit har en storpudel ,, en hanhund..  Ja jag vet att jag har skrivit om det innan. 

Hunden är stor o riktigt stark, han höll på att putta omkull mig härom dagen när jag hälsade på honom. Nä då Teddy var inte med, de hade inte gått. 

Teddy älskar andra hundar,,, men då ska dom vara mogna o tikar. Han går ihop med 3-4 hanhundar, resten är rena mardrömmen. 

Jag vet att jag kommer att hålla koll på Teddy, men hur kommer det att gå för den nya grannen ?


Det kommer att bli ett evigt skällande, o vad kommer grannarna att säga nu då när det blir liv i trappen ?


Snart,, mycket snart kommer den nya grannen hit o det är för resten av livet... Visst låter det roligt ?!.

Ja nu är det inget ont menat om mannen men jag hoppas att han kommer att ta sitt ansvar.


Nu blir det middag o medicin.  Ska fixa lite med bilderna sen..


Ha en mysig kväll.


Puss I Pannan ♥


Av Anneli Gustavsson - 27 januari 2013 22:18


Ja som sagt så är Teddy helt slut.. Han ligger o snarkar i sängen.. Jag fick lite roliga bilder på honom innan.


 
Lillsnutten är gammal o trött..


 
Han älskar sin plats i fönstret..  Jag frågade honom om han tyckte att det va jobbigt o stimmigt nu ?

 
Bläääääh fick jag till svar =)

 
Nu har Liam åkt hem, jag är trött.. 

 
Funderar om om jag ska hoppa upp i sängen o lägga mig ?

 

Snälla mamma bär mig...


 

Hör du inte vad jag säger,, bär mig nu..


 

Jag vill bli buren !!!


 

Mutter mutter o mutter igen.


 

Men mamma då........................



Klart att mamma bär upp honom i sängen fast han kan hoppa upp själv =)

Så där ligger vi o sover,,, de är bara de att han har inte brett ut sig som han brukar,,,,, än... Men det kommer. 


God natt o sov så gott. 


Puss I Pannan ♥



 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards