Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 21 januari 2013

Av Anneli Gustavsson - 21 januari 2013 22:11


Mamma hade köpt som hon alltid gör ,, mat till Snobben.. När hon öppar den ena så växer det en massa konstiga saker på maten.. Hon kastar den o öppnar en ny.. Den är ok, så har hon gjort 3 ggr, den tredje gången var idag då blev hon sur.. 

Det är bara att ta kort på den extra kryddade maten, o i morgon ska jag ringa till dom. Dom hade stängt idag när jag försöktek, så jag måste komma ihåg att ringa innan jag åker o tränar. 


Det är ju vidrigt ,, o inte hittade vi nåt bäst före datum heller.. Men jag har fotat koden så jag kan skicka in den till Pussi.. 


Tänk vad mycket skit det är i det man köper utan att vi kan se det..  Jag krrrrrääks    


   

Av Anneli Gustavsson - 21 januari 2013 20:26


Ni som har läst min blogg vet att jag har en underbar liten hund.. En underbar liten hund som hatar andra hanhundar.. Ja ok,, han kommer överrens med ca 3 hanhundar , de är allt. 


Mina grannar, ja dom som bor vägg i vägg med mig ska flytta nu o självklart kommer det en ny som ska flytta in. Idag fick jag veta vem det är o jag känner till honom. Det är en äldre man, han är jättetrevlig på alla sätt o vis, jag har pratat med honom flera gånger. MEN,,,, ja men han har en storpudel,,, en HANHUND........... Teddy o den hunden går inte ihop.. Det är inte bara Teddy som är dum, det är båda två som mufflas..


Så fort det blir tillräckligt varmt ute så får Teddy vara ute i sin lina o den kommer han in till mormor o lite utanför min häck...  Nu ska jag självklart korta av den så att han inte kommer utanför utan så att han bara kan vara inne på våran trädgård..


Hur ska han göra ? Kommer han att ha kontroll över hunden ?

Det är ju faktiskt lätt att bara släppa ut Teddy så han får kissa av sig, men det kommer jag inte att kunna göra nu utan jag måste hela tiden tänka på att han är kopplad o inte kommer så långt.


Det kommer bli ett evigt bjäbbande o skällande, o liten o ettrig som Teddy är så vill han mer än gärna ha sista ordet.


Någon som vill hjälpa mig att fixa ett staket ? Var kan jag hitta billiga staket o allt som man ska ha till ?


Just nu känns det inte roligt, nu känns det bara jobbigt. Nu ska jag vara rädd för att Teddy ska störa alla grannar även om det inte är min hund som skäller... 


Som jag sa så är den här mannen jättetrevlig o hans hund är hur mysig som helst så det är inga fel på dom. Det är bara det att hundarna inte kommer överrens    


Puss I Pannan ♥


Av Anneli Gustavsson - 21 januari 2013 17:45


Äntligen är jag på semester, som jag har längtat.. Det är varmt o skönt o jag ska ner o bada. Jag har alltid älskat Spanien, människorna är så trevliga. 


När jag kommer ner på stranden så är det först jobbigt för jag vill inte visa mig i baddräkt, jag vill inte att nån annan ska se mig för jag vill själv inte se mig i nån spegel. 

Men just då så slutade jag bry mig o gick ner i vattnet. det var så varmt o skönt, klart o det glittrade. Solen mötte havet,, solen lekte i vågorna..


Jag gick lite längre ut, jag tycker inte om att gå för långt ut eftersom jag inte känner mig trygg.. När jag leker lite i vattnet så känner jag nästan som en våg mot mina ben. Jag blir rädd , men jag tänkte att det skulle inte vara en haj, inte där.. 

Det känns likadant igen o nu ser jag vad det är för nåt. En delfin, så nära stranden o så nära mig. Den simmade jämte mig, runt mig o nära mig. Jag sträckte försiktigt ut ena handen så jag kunde få känna den utan att skrämma den o den lät mig ta på den. 


Helt plötsligt var jag inte rädd för vattnet längre, jag försökte få tag i fenan på delfinen så jag kunde "åka" med. Den lät mig åka med en bit. Den stannade upp o lekte med mig, skvätte vatten. Sen tog den tag i min hand med sin mun o ville att jag skulle klappa den. Delfinen visade mig vad den ville. Jag vet inte hur länge jag simmade o lekte med den. Det kom flera till slut o dom simmade runt oss.


Hela min semestervecka gick jag ner till stranden, jag plaskade med handen i vattnet så delfinen hörde när jag kom dit. Vi lekte hela tiden o jag glömde allt som jag hade tänkt göra.. 


Sista dagen så var det precis som om delfinen kände på sig att jag skulle försvinna. Den betedde sig konstigt, leken blev lite hårdare o när han tog min hand i munnen så var han inte lika försiktig som han brukade vara. 

Han började slå mot mig med stjärten o jag blev lite rädd så det kände han av. Han började bli aggressiv o göra mig illa.. Folket på stranden hade sett oss hela veckan o nu blev dom oxo rädda. Några försökte gå ut i vattnet för att få in mig på stranden men delfinen motade bort dom. Ingen fick komma nära mig. Den började bita mig nu så det gjorde jätteont o jag gjorde allt för att komma ifrån den.


Det var precis som jag kunde läsa delfinens tankar för han sa att han inte ville att jag skulle åka hem. Jag hade blivit hans nya familj o hem. Jag försökte förmedla mina tankar till honom o han släppte mig till slut. Jag såg i hans ögon att han var ledsen för det han hade gjort. Jag lovade att komma tillbaka o han skulle komma o möta mig så vi skulle leka igen... Hans tankar sa - Klappa i vattnet så kommer jag.


Ja, jag har alltid velat simma med delfiner. Vem vet,, kanske en dag får jag göra det ? Det är ju inte helt omöjligt, det gäller bara att ha pengar.. 


Vilka konstiga drömmar man kan få till. Det är lite jobbigt när jag kommer in i en dröm period för jag är så trött när jag vaknar =)


Vet ni vad ? Jo jag ska ev ha en ny tävling igen... Jag väntar bara på ett mail så får vi se hur det blir.. Missa inte det.


Ha en mysig kväll.. 


Puss I Pannan ♥


Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards