Mitt Nya Liv

Alla inlägg under november 2012

Av Anneli Gustavsson - 22 november 2012 14:07


Jag blir tokig på mina glödlampor som bara smäller.. Nu när jag skulle tända lampan i vardagsrummet så small de till o blev ett blått sken. Jag skrek till o blev jätterädd o fick en puls på 200, Teddy blev rädd för att jag tjoade till =)

De blev en sån smäll så att proppen gick.. Men nu har jag sån tur så att de är bara att dutta upp den igen så funkar de.. 


Håller på att plocka här lite bland reklam o lite annat som ska slängas. Jisses vad skit man samlar på sig. 

Men jag ska inte hålla på så länge till för jag ska snart ner o träna.. Härligt. Hoppas att de går lika fort idag som de gjorde sist. 


Idag har dom en grupp där oxo med lite äldre människor, men dom är så roliga o vi stör ju inte varandra =)


Nä, nu får jag sätta igång innan de är dags att åka. Ha en bra dag..


Puss I Pannan ♥


Av Anneli Gustavsson - 21 november 2012 16:00


Sitter o läsar Aftonbladet när jag kommer till en som tycker om att provocera lite här o där =)

Visst är de roligt att provocera lite o se hur folk reagera, men de finns väl nån gräns till hur långt man ska gå.


Bloggaren Natashja "Lady Dahmer" Blomberg la upp en bild på flashback som upprör många, men dom flesta bara skrattar åt de..

 

Jag erkänner att när jag först såg bilden så skrynklades nog hela mitt ansikte ihop sig som ett russin men de är bara för att jag själv tycker att man inte känner sig ren under en mensperiod, men sen tänkte jag att de är normalt att ha mens.. Ja kanske inte att man lägger ut en blodig binda, men den va ganska "oskyldig ".. 

Jag kan bara säga att den här bindan bevisar att vi kvinnor  H A R  mens o att vi har RÖTT blod o inte BLÅTT =)

 

De är lite roligt att läsa kommentarerna som hon får... Dom flesta som jag har läst är positiva =)

 

Av Anneli Gustavsson - 21 november 2012 15:34


Vi behöver din hjälp!


De senaste dagarna har många hört av sig till oss om ros- och tavelförsäljare som knackat på hemma. Det är inte i sig olagligt att sälja dessa saker men vi skulle vilja få hjälp av er när det gäller vilka områden de rör sig i.


Vi är inte intresserade av att få informationen här på Facebook utan vill att du ringer114 14 om du får besök av dessa personer.


Det är bra om vi får så precisa uppgifter som möjligt och gärna så snart som möjligt. Helst på en gång när det sker. Kan du ta ett foto? Kan du se ett registreringsnummer eller har ett signalement?


Självklart är det även ett stöd om ni hjälper till att sprida den här informationen. Dels här på Facebook, men också till vänner, bekanta och familj. 

Ring 114 14 med den informationen ni har. Tack!

 
 
 

Av Anneli Gustavsson - 21 november 2012 15:15


Någon som kan gissa som Inte har läst tidningarna =)


Lyssna är de nya läsa..  De är hörluren,, så nu vet ni de =)


För att en produkt ska kunna bli utsedd till Årets Julklapp ska ett, eller flera, av följande kriterier uppfyllas:

Den ska vara en nyhet eller ha fått ett nyväckt intresse för året.

Den ska svara för ett högt försäljningsvärde eller säljas i ett stort antal.

Produkten ska representera den tid vi lever i.


Tidigare år har de varit ;

TIDIGARE KLAPPAR

1988: Bakmaskinen

1989: Videokameran

1990: Woken

1991: Cd-spelaren

1992: Tv-spelet

1993: En doft (parfym)

1994: Mobiltelefonen

1995: Cd-skivan

1996: Internetpaketet

1997: Det elektroniska husdjuret

1998: Dataspelet

1999: Boken

2000: Dvd-spelaren

2001: Verktyget

2002: Kokboken

2003: Mössan

2004: Den platta tv:n

2005: Ett pokerset

2006: Ljudboken

2007: Gps-mottagaren

2008: En upplevelse

2009: Spikmattan

2010: Surfplattan

2011: Färdig matkasse


Av Anneli Gustavsson - 21 november 2012 14:01


En man utan skugga är en farlig man.
 Pra Thepkavi
 
 

Av Anneli Gustavsson - 20 november 2012 20:07


Jag har precis varit ute med Teddy nu ,, de va så kallt. De är rått o äckligt. De kryper nästan in i märgen.


På många sätt är jag o många med mig lyckligt lottade.. Att ha ett hem, tak över huvet o mat på bordet. Nu när jag va ute så hade jag mysbyxor, t-shirt o en jacka på mig o jag frös som bara den. Men jag får skylla mig själv som inte tog på mig mer.. 


De finns många där ute som inte har något hem, tillräckligt med kläder o mat på bordet. Dom som är hemlösa måste hitta ett ställe som dom kan sova på, ett ställe som är hyfsat torrt o inte alltför dragit. Dom har oftast bara dom kläderna som dom har på sig o kan inte ta på sig mer om dom fryser. Dom har inte tillgång till en mugg kaffe när dom vill, eller en varm dusch, ja en dusch överhuvudtaget. 


Jag kan sätta på mig lite kaffe, eller värma lite mjölk om jag är frusen. Jag kan ställa mig i min dusch o bli varm på några sekunder..  Jag har allt detta + lite till. 


Jag satt innan o retade mig lite på att de bara är skit på tv;n, ja jag har 2 st. De är lyx.  Jag har trots min värk hälsan i behåll, jag har min son o hans lilla familj o dom har hälsan o mår bra. Jag har 2 älskade barnbarn som jag får träffa o ja jag har resten av familjen med goa syskonbarn ...


Livet är orättvist på många sätt. Tänk om dom rika kunde dela med sig till dom fattiga.. Hade jag haft mycket pengar så hade jag försökt göra så mycket jag bara kunde för att hjälpa andra. 


Ja de va lite tankar så här på kvällen..


Va rädda om er o varandra.


Puss I Pannan ♥


Av Anneli Gustavsson - 20 november 2012 19:02


Ja idag är de dagen efter min träning igår =)


Jag måste varit helt slut för jag märkte inte när min klocka ringde vid 10 o sen vid 12, jo jag har ju stängt av den men inte som jag kommer ihåg... 

Jag vaknade halv 2 o väckte Teddy, han sov fortfarande.. Teddy va ute vid 5 tiden så de va väl därför han sov så gott oxo..


Jag måste varit helt slut efter gårdagens träning.. Jag fick så ont i nacken igår o de känns att vissa muskler har vaknat till lite =)


Jag fick byta dag när jag ska träna,, jag hade först satt upp mig på onsdag , men de blir torsdag istället. Längtar till nästa träning.. De va så skönt att ta ut sig som jag gjorde.. Men jag får "betala" med jobbig värk nu..


Va på apoteket innan o skulle hämta ut ett par mediciner bla en som jag har till natten.. Nu finns inte den längre,, de är så jädrans typiskt så fort jag får en bra medicin som funkar så ska dom inte finnas mer.  Nu får jag ringa till läkaren i morgon igen o tjata så han skriver ut en ny tabl istället för den här.. De är bara att hoppas att han gör de..


När jag va o handlade på Ica innan så såg jag läckra muggar o djupa små tallrikar så dom köpte jag på mig.. Dom va gröna o svarta. Ja de blev ju lite mat oxo.. 


De är bara skit på tv;n ikväll.  Nä nu ska jag ta mig lite kaffe igen. 


Puss I Pannan ♥


Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards