Mitt Nya Liv

Direktlänk till inlägg 10 november 2012

ALDRIG MERA FET

Av Anneli Gustavsson - 10 november 2012 18:30


Man kan inte fatta hur de kan ha gått så långt som de har gjort... De är sant de man säger för man fattar inte de. De finns inte i ens verklighet.. Man har börjat leva i en helt annan värld än den man är "född" till. Jag kan ju bara säga hur jag själv upplever de.

När man börjar gå upp i vikt så säger man att ett par kilon spelar ju ingen roll.. Sen drar man på sig ytterligare ett kilo för just de här lilla kilot märks ju inte utåt.. Sen kanske man ställer sig på vågen o säger blir nästan lite glad att jag inte hade gått upp mer i vikt än jag hade gjort hittills... 

Ja men då spelar de ingen roll om jag köper den här "lilla" godispåsen, den kan jag unna mig för jag hade inte gått upp så mycket som jag trodde..  Detta gäller helgerna,, sen kommer man till vardagen.. Asch jag är allt lite sugen på den här lilla biten.. Ja jag har varit så duktig så jag kan faktiskt unna mig den utan att behöva få dåligt samvete.. Sagt o gjort, jag har köpt den. Detta kanske va en tisdag.. Sen kommer ju helgen o de är då man SKA unna sig nåt, så de blir en påse godis.. Man äter, njuter o hoppas att de ska räcka hur länge som helst.. Påsen tar självklart slut ganska fort o där sitter man o är godis sugen. Ok, jag kan åka ner i morgon lördag o köpa bara nåt litet.. Sen är de ju snart helg igen.. Åker ner o handlar nåt "stort" litet gott o njuter, men va fan de tar ju slut alldeles för fort. 

Jag tycker ändå att jag har varit ganska duktig o inte ätit så mycket godis i helgen o känner mig lite stolt..


Veckan kommer o jag blir sugen nästa gång jag är o handlar,, de är ju faktiskt lille lördag idag o då kan jag ju ta en liten bit,,,,, eller några små bitar.. Gott gott o helgen kommer så de blir ännu mer godis..

De blir snart,, ja kanske inte varje dag men jo nästan varje dag i veckan + helgen.. 


Så här fortsätter de..


Till slut så finns de inte längre nån  vänskap med speglarna man har, själv hade jag bara en badrums spegel så jag hade med andra ord ingen underkropp ( dom andra hade jag kastat ).. Jag såg bara från huvet o ner till brösten o de såg ju jättebra ut.. Eller ,, ja jättebra va de inte för de har jag aldrig tyckt men de va helt ok. O jag va inte alls överviktig. 

Visst hade jag blivit lite rund om kinderna, men de va inte så de störde.. O brösten ja dom va ju skitläckra ,, stora bomber o jag älskade dom.. Jaa de är väl de enda på mig själv som jag älskar/älskade.


Man förlorar sin verklighet o lever i en lögn, men de inser man inte då.. Jag ljög ju även för mig själv o de är de värsta man kan göra. Därför vill jag säga högt nu OM jag fuskar så andra får reda på de, ja de kan ta lite tid innan jag vågar erkänna men jag har hittills gjort de.. 


Hur som helst, när jag såg den nya serien Aldrig mer fet så lyssnade jag noga på dom, kollade hur hon gjorde osv. 

Jag ställde mig frågan OM jag hade klarat av att gå ner i vikt utan min gastric bypass operation ?  Oj oj den frågan har jag ställt mig så många gånger i så många år.. Även innan jag gjorde operationen.

NEJ - de hade gått så långt o de sa min läkare oxo.. Operationen va inte bestämt på en kvart, jag har provat på allt som läkaren har bett mig om + att jag har gjort de jag kan med viktväktarna osv osv osv. 


Alla sätt jag har provat på har varit fel,, ja jag ska väl inte säga fel utan jag har gjort fel. Jag har bantat i perioder o de är de man inte ska. Man ska ändra inställning till livet, de är en stor omställning. Du måste först börja med de psykiska, du måste veta vad de är du ger dig in på. Detta gäller inte bara några månader, de gäller resten av livet.


OM jag hade tagit tag i min FET-vikt bra mycket tidigare, så kanske jag hade klarat av de med hjälp från andra utan en operation. 


Tjejen som kämpade i programmet va så duktig, de va helt otroligt att hon klarade av de.. De är jättebra om man klarar de utan en operation för den går inte att få ogjord.


De är INTE alla som klarar de på egen hand utan måste få hjälp med den här operationen, jag tycker att man ska överväga de väldigt noga innan man bestämmer sig. Läs på allt som finns, prata med människor som har gjort en operation. Ställ frågor till dig själv,,, som tex har jag gjort allt jag kan ?


Operationen är ett verktyg o även om du använder dig av detta verktyg så är de Du själv så får göra jobbet resten av livet... 


Ah nu har jag svamlat tillräckligt.. Ha en mysig kväll.


Puss I Pannan ♥


 
 
LINDAVIOLA!

LINDAVIOLA!

10 november 2012 20:26

Visst är det bra att operationer och så finns, men jag tycker många idag tar till det för lätt. Många hade kunnat gå ner i vikt på egen hand om de bara hade lite mer vilja. Men självklart är det bra att det finns i de fall där det är enda utvägen :)

http://lindaviola.blogg.se

Anneli Gustavsson

10 november 2012 20:38

Jo då de är jättebra att man kan få den chansen.
Men många verkar tro att alla kan få en operation hur lätt som helst, men så är de inte. De är mycket som spelar in Innan du blir godkänd.
Du kan inte bara komma till läkaren o säga att du är fet o vill operera dig, så går de inte till.

Men visst kan jag oxo tycka ibland att dom tar in för många som vill operera sig sen har dom inte möjlighet att hjälpa patienterna efteråt med allt som man behöver hjälp med.

 
Mikael

Mikael

10 november 2012 22:10

Tjena, Modemannen här!

Jag hoppas jag inte stör, men tänkte bara fråga om du har lust att hjälpa till för jag skulle verkligen behöva det! Har du något intresse av ett Modeforum för modekunniga och modeintresserade personer? Moderator / VIP roller finns för seriösa och engagerade personer så klart. Om du vill ha mer läsare som tycker om mode till din blogg så kan du alltid göra ett seriöst inlägg i forumet. Men om du kanske bara gillar att läsa inlägg och inte vill bli medlem så kan du visa ditt stöd genom att klicka på Facebook like knappen i forumet. Tack snälla för att du tar dig tid att kolla på detta / Kram från Modemannen Mikael

http://forum.modekampanj.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anneli Gustavsson - Torsdag 14 mars 20:54

  Jag är så glad,, ja jag kanske inte ska ta ut nåt i förskott.. Men,, jag undrar om inte läkaren tryckte till nåt i magen på mig i går för i dag är det bättre. Det var kanske nåt som kom i kläm med tanke på mitt navelbråck. Det är en sån lättnad...

Av Anneli Gustavsson - Fredag 8 mars 14:13

  Ja, i dag är det våran dag o det känns ju bra. Synd bara att inte mamma är hemma men hon o syrran har det bra i värmen. Dom kommer snart hem så dom får passa på att njuta.   Jag njuter oxo i dag för solen skiner för fullt. Har fått veckla per...

Av Anneli Gustavsson - Onsdag 28 feb 16:17


  Jag fick ju en tid till MR-röntgen pga att jag halkade 2 dagar innan julafton. Jag har fortfarande ont i ryggen o får inte med mig benen ordentligt. Jag har problem. Fredagen den 23e när jag reste mig från soffan så fick jag inte med mig vä benet...

Av Anneli Gustavsson - Måndag 26 feb 20:32

  Ja då var det ny vecka igen, nya oskrivna blad. Undra vad som fyller dessa blad den här veckan ? Måndagen fick väldigt fort så det var skönt. Jag o Neo sov länge i dag igen. Han är så trött på morgonen så jag får tjata på honom att vi ska gå ut...

Av Anneli Gustavsson - Söndag 25 feb 23:45

När min pappa blev sjuk o inlagd på sjukhuset så jobbade jag där på Akuten, jag arbetstränade. Pappa har alltid kommit till mig ,,, ja lite då o då. Jag kan inte berätta allt men jag hade ingen bra kontakt med honom på många år. Han jobbade hela tide...

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards