Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 24 september 2012

Av Anneli Gustavsson - 24 september 2012 22:34


Jaha vad har hon hittat på nu då ?

Ja de kan man undra... Jag vet knappt själv va de är jag har gjort,, eller jo de är klart att jag vet de. Men de är egentligen inget som jag vill göra, men känner att jag borde göra för att få lite hjälp på traven sas....


Jag är så missnöjd med mig själv,, både när de gäller min vikt men även min träning. Jag har gått upp ganska mycket i vikt o de är jag inte alls stolt över.. Jag måste ta tag i de o de gör jag på ett sätt man egentligen INTE ska göra. 


Jag har börjat med nutrilett igen. Ska köra 5 dagar till att börja med sen får jag se hur de går..Jag måste ändra mitt ätande helt, jag måste börja om från början.... 


Jag hatar mitt förbannade matmissbruk/godismissbruk... Ja de är godiset som jag har trillat dig på,, de har jag skrivit om innan.. Nu har jag inte ätit godis på ett bra tag, ja inte mer än popcorn på helgen sen har jag hållit mig till fruktsallad... 


De har gått sådär idag, jag har varit sugen hela dan. Jag har velat tugga på nåt hela tiden, o jag har varit lite hungrig till o från. Jag har bestämt mig för att jag får äta 2 frukter / dag, som jag gjorde förra gången jag nutrilettade.. Jag måste ha de på kvällen tack vare att jag äter ganska mycket mediciner.. Dom måste ju få nåt att slåss mot så jag inte får ont i magen av magkatarren.. Hur som helst så är jag igång igen o de känns bara enbart som ett nederlag o inget annat.


Nu ska jag dricka lite vatten,, pust vad jobbigt ,, jag får springa o pinka hela tiden =))


Dröm sött.. Puss I Pannan ♥


Av Anneli Gustavsson - 24 september 2012 19:30


Tidigare gick jag ner till Ica för att posta ett kort till Liam. Ja, jag vet att de är lite väl sent, men jag hade tagit fel på dagarna.. Hur som helst så får han de i morgon o sen får han paket på söndag när vi ska dit.


De va kallt ute o jag hade ganska ont i kroppen, men jag ville gå ner för de är egentligen inte långt. Jag tog de lite lugnt i början o sen ökade jag på lite mer vartefter. Jag kom till Ica o sen gick jag hemåt igen. De tog ca 20 min att gå från mitt ,, till Ica o till vägen där man kör upp till Berget o de tyckte jag va helt ok... Men de va där som de började göra ännu mer ont i kroppen.. Dels för att de va så kallt o de bet sig in i lederna o musklerna men jag ville så gärna gå nu när jag äntligen hade tagit mig ut.. Jag saktade ner farten lite, men de hjälpte inte så mycket så jag ökade takten igen så gott jag kunde..


Rätt som de är känner jag hur tårarna rinner o jag ser mig omkring så att ingen annan ska se mig. Jag försöker torka dom men dom fortsätter att rinna o jag har så ont o känner mig så värdelös.......


Ja,, ni läste rätt.. Värdelös,,, jag kan inte göra nåt rätt. Jag vill så gärna men de är precis som att de är någon som motarbetar mig hela jävla tiden.  

Tårarna fortsatte att trilla på kinderna. Jag kan inte längre titta rätt fram när jag är ute o går utan slår ner blicken i gatan för att ingen ska se mig. Visst låter de dumt ?!. Men så känns de,, om jag inte tittar upp o ser andra så känns de som att andra inte heller kan se mig om jag slår ner min blick... Jag vet att de inte är så, men de tröstar mig lite för stunden i alla fall. 


De är inga positiva tankar jag har när jag mår så här, jag blir besviken o arg på mig själv för att jag inte klarar av den enklaste sak i världen... Ja, människorna runt omkring mig tycker nu att sen jag har fått min magsäcksoperation så är de plättlätt för mig att gå ner i vikt o hålla den så jag ska inte gnälla utan vara tacksam.. Men de stämmer inte. Varje dag får jag kämpa med vad jag ska äta,, eller rättare sagt vad jag Inte ska äta för att jag går upp i vikt direkt. De är så orättvist, o jobbigt men de är så de är..


För varje steg jag tar så gör de ont, de kändes som jag hade betongskor på mig allt va så tungt.. Benen vill inte som jag vill o ryggen värker så de tar emot.. Det spelar ingen roll om jag blir svettig när jag är ute o går även om de är kallt så fryser som bara den inne i kroppen.. Mina händer har inte tinat upp än o knänen värker som f-n.. Men jag ska strax hoppa in i duschen.. 

Jag tänkte ta av vid skolan o gå direkt hem, men jag blev sur på mig själv o fortsatte mina steg mot Änganäs o hästarna.. Jag älskar att gå där, de är så rofyllt.. Att klappa hästarna är som medicin för själen.. Jag torkade tårarna o stegade vidare. 

När jag kommer till Änganäs så ser jag en häst som är utanför hagen så jag "rycker" upp mig så att ingen ska se att jag har varit lessen.. Går fram o frågar om jag får klappa hästen,, o de får jag. Den är så fin, så underbar , rejäl o ja,, bara så fin.

Tjejen som äger hästen undrar om jag inte har min lilla hund med mig, men jag sa att han får stanna hemma för han orkar inte så mycket. Jag känner igen henne så väl o jag frågar tills slut vem hon är.. Vi pratade en stund o jag frågar om jag inte kan få följa med o rida någon gång ?  Jaaaa de skulle jag få göra. Jag försökte skämta till de o sa nåt om vikten o att hästen kanske skulle bli svankryggig om jag satte mig på den, men de skulle inte vara nån fara =)

Jag gav henne mitt visitkort, jag hoppas verkligen att hon ringer. De skulle vara så roligt.. De va två hundar där oxo som va så mysiga så jag klappade dom. Lite längre bort ser jag en liten valp komma lullandes mot mig så jag lyfter upp den o bär den till sin matte som kommer efter. Den va bara 10 veckor o så gosig.. När jag hade gått några steg till så möter jag på Eva o hennes 2 döttrar, jag tycker att de är så mysigt när dom är ute tillsammans. Jag önskar att jag hade de så oxo.. Ja ja.. 


Jag är glad att jag fortsatte min runda, att jag träffade på dessa människor för de va dom som gjorde min runda till de bättre.. Tänk vad lite kan göra mycket.... Dom pratstunderna gjorde verkligen susen.. Tack för att de finns trevliga människor. 


Nu ska jag hoppa in i duschen o försöka tina upp.. Ha en mysig kväll allesammans. Va rädda om er o varandra..


Puss I Pannan ♥


Av Anneli Gustavsson - 24 september 2012 18:51


  1. Anneli Gustavsson
  2. 24 september 2012 - 18:41
  3. Träning - Gång
  4. 5,57 km
  5. 1:07:00
  6. 12:02 min/km
  7. 0 / 0
  8. Visa detaljerad info om rundan
  9. 01,07 tid
    7244 steg
    193,30 kcal

    stannade o pratade bort drygt 10 min.. kanske inte kan kalla de en pw, men jag gjorde så gott jag kunde.

 

Av Anneli Gustavsson - 24 september 2012 18:28


"Varje framgångsrikt företag kräver tre män - en drömmare, en affärsman och en skitstövel."
 Peter McArthur
 
 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards