Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 24 mars 2012

Av Anneli Gustavsson - 24 mars 2012 21:00


Jag ser/hör fler o fler som verkar osäkra när de gäller om dom ska göra en Gastric bypass eller VAD som gäller när man har gjort en Gastric bypass ?


Är du överviktig o överväger en Gastric bypass ? Har du gjort allt för att kunna gå ner i vikt så de bara återstår en sista utväg - magsäcks operation ? 



VEM är de som får Dig att fatta beslutet ?

Har Du någon som trycker på Dig o tycker att Du är FET o borde göra nåt åt de ?

Är det Din familj ? Dina vänner ? Dina föräldrar ? Eller är det DU själv ?


DU ska ALDRIG låta någon annan fatta såna viktiga beslut åt Dig. De är bara DU som kan avgöra om Du är redo eller inte. Du o din läkare.



VEM gör Du operationen för ? Är de Din familj ? Dina vänner ? Dina föräldrar ? Eller är de för Dig själv ?

Gör inte den här eller något annat för någon annan än Dig själv.. De är DU som bestämmer över Dig själv, o de är för DIN skull som Du ska göra en Gastric bypass operation.


Innan du kommer till läkaren ta reda på så mycket som möjligt. Prata med andra som har gjort operationen, leta på nätet o läs allt du kommer över. Både positiva o negativa saker. 


En sak som är VIKTIGT är att "bara" för att Du får en operation o går ner i vikt så blir man automatiskt inte SMAL & LYCKLIG....

Du måste vara förberedd på att jobba även med psyket, de är de allra viktigaste.

Innan operationen, under tiden o efteråt. De är så mycket som händer i kroppen som man inte hade tänkt på.


Jag har själv gått ner -48 kg, men ser mig själv som lika FET än idag.. De sitter i huvet o jag har svårt att fatta att jag har gått ner i vikt.

Innan jag kom till min läkare för en konsultation hade jag tagit reda på precis allt. Jag ville vara påläst så jag skulle förstå vad läkaren hade att säga till mig ,, men det slutade med att jag satt o pratade om de jag hade tagit reda på så han sa till mig att han hade inte mycket mer att tillägga mer än att jag skulle bli godkänd. 


Va nyfikna, va frågvisa. LÄS, ta reda på allt. Va inte rädda för att fråga dom som redan har gjort operationen om de är nåt du undrar över. 

Vi som har gjort en Gastric bypass är oftast glada om vi kan hjälpa någon för att vi själva har fått stöd o hjälp. 


Många som har gjort magsäcks operationen dumpar o mår pyton om dom äter för mycket, äter fel osv.. 

Ingen kan säga mer än att om du äter fel, de menas med att om du äter för sött eller för fet mat så räkans de till fel mat. Annars kan man inte säga för de är så olika från person till person.

En del kan äta ris, andra spyr o har sig. 


Många kan äta allt o väldigt mycket,, jag tillhör den här skit-kategorin. Jag hade gärna dumpat o mått dåligt för då hade jag inte behövt tänka på allt som jag fått göra innan jag opererade mig. 

De är fortfarande Jag som måste sätta gränsen för hur mycket jag får äta. De är fortfarande Jag som måste vara förnuftig o äta rätt för jag mår inte dåligt om jag tex äter "fel" mat eller godis.. 


Kom ihåg att även att jag mår bra nu så kan de ändra sig till nästa dag eller månad. De är de man inte vet. 


Är DU överviktig, vill DU gå ner i vikt ? Prata med din läkare, prata med alla Du kan o ta reda på allt. 


Ingen fråga är en dum fråga... 


KOM IHÅG att alla är vi olika. Vi går ner olika snabbt i vikt, vi mår olika bra/dåligt. Men vi har varandra.

Har DU bestämt dig för en Gastric bypass så se då till att Du gör den bara för DIN egna skull. 


Ja , de va lite tankar från mig. 


Va rädda om er ♥


Puss I Pannan ♥





Av Anneli Gustavsson - 24 mars 2012 19:30


  1. Anneli Gustavsson
  2. 24 mars 2012 - 19:29
  3. Träning - Gång
  4. 3,1 km
  5. 0:00:00
  6. 0:00 min/km
  7. 0 / 0

  8. Kallt till tusen. 
    Men de va ganska skönt ändå.. Tog ingen tid den här gången.

Av Anneli Gustavsson - 24 mars 2012 17:47



Vi anställer bara personer med löständer.


Ni kan använda internposten för att för att skicka tänderna till lagning istället för att ränna hos tandläkaren.



Av Anneli Gustavsson - 24 mars 2012 17:07


Idag har de inte varit lika fint ute,, jo de har de väl men de har varit mer molnigt o inte lika varmt.... Tycker jag då.

Har legat ganska länge o de va skönt, gick sen ut o satte mig o drack kaffe. De är gott med lite fika ju.


Hade tänkt att gå en längre runda utan Teddy men de blåser lite för mycket tycker min värk så jag tar istället med mig Teddy o går runt hästarna. De blir i alla fall en mindre runda. 


De är ganska tröttsamt när de går emot hela tiden. Jag har såna mål för mina promenader den här sommaren, men just nu känns de som de inte ska sluta blåsa alls.. 


Asch, de är möe gnäll, ja o nu va de de bra med de.


Nu har maten fått sjunka lite så de är dags för lite kaffe o sen en promenad. 


Ha en mysig kväll. 


Puss I Pannan ♥


Av Anneli Gustavsson - 24 mars 2012 17:03



"Vi tänker sällan på vad vi har, men alltid på vad vi saknar."
Arthur Schopenhauer

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards