Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 13 mars 2012

Av Anneli Gustavsson - 13 mars 2012 22:35


Här ser ni en mycket lycklig Teddy efter en ack så jobbig dusch..





 

Av Anneli Gustavsson - 13 mars 2012 22:12


Ja jisses vilket jobb de är att duscha Teddy.. Han är liten o är inte stark, men när han är i duschen så är han en liten hal o smidig råtta som inte vill vara där han ska.. Jag får mota med benen, hålla emot med ena handen samtidigt som jag schamponera honom eller sköljer med duschen... 


Stackarn får nästan panik så de ska gå fort + att han ska känna sig trygg så de får inte "knuffas" runt hur som helst.


Även att han är mycket rörlig så är han duktig, för han stod still när jag ville ta kort på honom. Han är allt en liten linslus,, ja han är ju van vid mitt fotande =)


Jag filmade honom även när jag öppnade toadörren o han rusade ut.. Håller på att ladda upp den filmen nu,, han va inte lika sprallig som han brukar vara men han "levde" rövare ändå =)


Här kommer min söta lilla råtta..


       

Oj oj så olycklig man kan vara.... Men vänta o se på filmen så har ni en lycklig hund.


 

Fotot är efter agilityn så nu är han trött.. Ja de är så jobbigt att bli ren o fin.


Puss I Pannan  ♥



Av Anneli Gustavsson - 13 mars 2012 19:00


De är ju inte första gången jag biter mig... Jäsingens vad ont de gör...




 

Av Anneli Gustavsson - 13 mars 2012 18:44



"Vi har för många som lever utan att arbeta; och vi har alldeles för många som arbetar utan att leva."

Charles R. Brown

Av Anneli Gustavsson - 13 mars 2012 14:47


Solen skiner o alla gör sitt där ute.. Någon hamrar o slår på nåt o Teddy gick in till mormor o jag sitter här o knapprar o dricker mitt kaffe.

Måste snart åka ner o handla lite...


Någon gång inatt vaknade jag o trodde inte att jag kunde andas.. Jag drömde ,, ja jag förstår inte hur jag får ihop de ?


Jag skulle äntligen ut o dansa på ett ställe inne i stan. Dit skulle även Karl Martindahl för att sjunga.. Hela Jönköping hittade dit så de va proppfullt.. 

Innan han skulle sjunga i alla fall så hade dom ordnat med en trollkarl. Han valde mig som sin försöks kanin ,, efter mycket tjat så gick jag upp till honom. Han skulle trolla bort blyertspennor ner i min hals.. 100 pennor bara rätt ner som inget hade hänt. 

När han började trycka ner dom så kände jag först inget för han skulle egentligen gömma pennorna i sin rockärm .. Men medans han matade på så kunde jag inte andas o jag kände hur han tryckte ner penna för penna.. Jag hände hur dom åkte ner i magen o jag blev så rädd för min lilla magsäck.. 

Nu fan skulle han töja den åt mig istället för mitt ätande.. Jag kunde inte säga ifrån o när han hade matat klart alla pennor så kunde han inte få upp dom igen. Alla tyckte ju att han va fantastisk som kunde trolla så o jag kunde inte andas.


Jag kände hur pennorna delades upp i hela kroppen på mig. Jag försökte få upp några pennor genom munnen o fick nog upp ett 20-tal...

Inte nog med att han förstörde min utekväll ,, jag hade ju köpt nya kläder o dom va inte billiga. 


Men när jag kämpar med mitt så kommer Martindahl fram till mig o säger att du klarar att ta upp pennorna själv så du slipper missa när jag uppträder.


De gick inte utan jag fick försöka ta mig till sjukhuset ,, men hade svårt att hitta till akuten. Jag skickades runt i kulvertarna hit o dit. De roliga är att jag har jobbat på Ryhov så jag kan eller rättare sagt jag kunde varenda vrå,,, men inte nu. 


Jag kom till slut fram till en läkare som ville hjälpa mig. Han slängde upp mig på en brits,, började raka av mig allt hår o jag kunde inte protestera.. Herregud,, mina krullor........

Han förklarade att han va tvungen att gå genom huvet o ner i halsen för att kunna plocka ut alla pennor. Men han visste ju inte hur pass pennorna hade förstört mina inre organ. De kunde vara rätt illa. O han visste inte om jag skulle klara av en operation.........................


TACK O LOV så fick jag vakna upp i min egna säng UTAN rakad skalle, utan några inre problem o utan några pennor i halsen...........


Nu ska jag ut med Teddy,,, ha en härlig dag.


Puss I Pannan  ♥


Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards