Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 9 mars 2012

Av Anneli Gustavsson - 9 mars 2012 22:00

I kväll har jag  pratat med min svärdotter o lilla trollet en stund.. 
Jag ville säga god natt innan han somnade. Han låg i mammas säng o tittade på tv;n.. Jag frågade hur han mådde o han berättade att han mådde bra...
Han kollade på pappas usb-minne,, ja vilken film han tittade på har jag redan glömt.. Han sa att han klarade att sätta i de o sätta igång den alldeles själv.   Han är duktig den lille trollungen.
Jag berättade att vi ska hitta på nåt en annan dag, vi ska åka till en väns jobb ,,, ja mer får ni veta sen. Han tyckte i alla fall att de skulle bli roligt. 
Jag frågade Liam om han hade nån feber idag ?  Han han hade lite feber igår.. Men han hade ingen sa han... Han sa nåt som jag inte uppfattade..
Liam - Jag har barn i rumpan
Jag - Va ,, har du barn i rumpan ?
Liam - Jag har xxxx något i rumpan
Jag - va sa du ?
Liam - Jag har alvedon i rumpan..
Jag - Jaha tänk vad fammoo hör tokigt,, jag tyckte att du sa att du hade barn i din rumpa..
Ja får kanske kolla upp min hörsel oxo,, de är inte bara ögonen som sviker mig nu är de även mina öron =)
Tänk om jag kunde vinna lite pengar, då skulle jag opera mina ögon så jag slapp glasögon.. Oh vad skönt de skulle vara...
Är de så att just DU är rik o inte vet vart du ska lägga Dina pengar på ? Då kan DU hjälpa lilla stackars mig =)
Så va de med de... Nu avslutar jag med en mysig gammal going.
Puss I Pannan  ♥

Av Anneli Gustavsson - 9 mars 2012 18:40






Ni är  alla så underbara så jag måste ,,, eller rättare sagt så vill jag ge er ett fång med vackra blommor. 


Jag kunde helt enkelt inte låta bli ;o)




Ha en mysig kväll


Puss I Pannan  ♥




 

Av Anneli Gustavsson - 9 mars 2012 17:15


En vacker torsdagseftermiddag söp gamle Herbert ihjäl sig. Stämningen bland A-lagarna på parkbänken var något förtryckt men Herbert själv mådde bra.

Äntligen skulle han kunna börja på en ny kula i himmelriket. Det dröjde inte länge förrän han bankade på Sankte Pers stora port!


- Hallå! Sankte Per! Hallå!


Sankte Per öppnade långsamt porten.


- Hallå Sankte Per! Släpp in mig!!


Sankte Per stirrade på Herbert och sade:


- Sakta i backarna! Varför skulle jag släppa in dig?


Den tidigare så glade Herbert stannade upp. Sankte Per fortsatte:


- Varför skulle jag släppa in dig? Har du hjälp någon medmänniska någon gång?


Herbert började fundera och fundera. Efter ett tag stammade han fram:


- En gång... öööh... En gång skänkte jag en.... en krona till Frälsningsarmén.


- Det var inte mycket att komma med! Inget mer!


- Ööööh.... Jo! Jag skänkte en krona till dom där barnen i... i Brasilien... som det är så synd om...


- Hmmmmm...


- Också... också... Jag har ju också skänkt en krona till.... ööööh.... till Frälsningsarmén en gång till!


Sankte Per skakade på huvudet:


- Tyvärr! Jag kan inte släppa in dig här!


- Jamen vad säger farbror Gud då? Kan du inte fråga farbror Gud?


Sankte Per suckade:


- Ja okej då! Om du tjatar så...


Sankte Per stängde dörren och gick iväg till Gud.


Herbert väntade nervöst utanför. Då Sankte Per kom tillbaka frågade Herbert ivrigt:


- Vad sa han? Vad sa han?


- Ge honom tre kronor och be honom fara åt helvete !!!




Av Anneli Gustavsson - 9 mars 2012 15:15


När jag för första gången åker till Ullared o ska handla många leksaker till Liam o lite annat smått o gott så kommer jag hem med 4 stora kassar godis o nån pytteliten leksak till Liam.  Jag inser först när jag plockar ur kassarna att jag har handlat åt skogen fel...

Nu står jag där med allt godis o vill inte äta de,, jooo jag vill men jag ska inte. 


Jag är hemma hos en gammal klasskompis föräldrars hus. Jag är inne o hon är ute o fixar nåt. Jag måste plocka ihop allt i mina kassar o åka hem. Mamma har ju Teddy o jag vill inte vara utan honom längre än jag behöver.  Jag hinner inte plocka ihop sista kassen när jag känner att hela världen börjar skaka o de låter som himlen är full av militärplan som dundrar strax ovanför hustaket.   Jag tittar ut för att se vad som händer.. Utanför kompisens hus finns en göl , ja den kan vara ungefär lika stor som en fotbollsplan.. De börjar gå värsta vågorna i gölen o dom kommer emot huset.. Jag skyndar mig att stänga dörren men vågorna avlöser varandra.. De är inte vilka vågor som helst, utan de är brinnande lava som sköljer över precis allt. 


Jag får panik o springer för att plocka ihop dom få sakerna jag köpte till Liam så att han skulle få nåt i alla fall för godiset bryr jag mig inte om. 


Efter mycket kämpande lyckas jag stänga ytterdörren, jag springer runt i huset för att se så inget annat är öppet. Nästan varenda fönster är öppna för de är mitt i sommaren o varmt.  Jag klarar inte av att stänga dom så jag försöker rädda mig själv... Jag tar mina saker o springer ut till kompisen som inte har lyckats komma in o ropar att jag tar hennes pappas cykel så jag kan ta mig hem. Hoppar upp på cykeln o cyklar halva vägen när jag kommer på att jag hade ju mammas bild hos henne så jag cyklar tillbaka bland all lava. Ställer cykeln o tar bilen .. 


När jag kommer hem till mig, jag bor bara några kvarter bort så är de lugnt o skönt här. Inget har hänt, men jag har ändå panik o säger att vi måste söka skydd för att tsunamin kommer snart hit oxo ( från den lilla gölen )..


Jag springer in med mina saker o ska hämta Teddy men han finns inte där. Jag frågar mamma vad han är ? Hon säger att han inte är hemma utan han är hos nån annan. Hon har alltså lämnat Teddy hos en av grannarna men kommer inte ihåg till vem...

Jag får panik,,, världens panik o går ut o ropar för fullt efter honom. En granne kommer o säger att hon har honom för " din mamma verkade väldigt konstig så jag tog honom istället "  ,, jag tackade henne så mycket. 


Packade in mig, Teddy , mamma o nån mer i bilen o åkte iväg. Men vi visste inte riktigt vilket håll vi skulle åka för att rädda oss.. 

De enda mamma sa va att vi inte skulle åka till Bondstorp för där är de bara vatten... 


Jag har ingen aning om hur de slutade för jag vaknade o insåg att jag låg i min säng o Teddy låg jämte mig o sov gott. 


Herre gud om de hade hänt på riktigt ? Vad skulle jag med 4 kassar godis till ? De går väl an med brinnande lava o en tsunami,,,,,, men så mycket godis =)))


Jag tror att värken påverkar mina drömmar,, jag vill nog fly från allt som är jobbigt nu.. Jaja de är inte mycket som är jobbigt, de är "bara" värken.. 


Nu ska vi ut o se om vi hittar nån brinnande lava =)


Trevlig helg.


Puss I Pannan  ♥


Av Anneli Gustavsson - 9 mars 2012 14:59


Om man lyckas samla ihop 365 begagnade kondomer, återvinner dom

och gör ett däck till bilen, vad får man då?


  Good Year!



Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards