Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 8 mars 2012

Av Anneli Gustavsson - 8 mars 2012 23:13



"Jag kan motstå allt utom frestelse."
 Oscar Wilde
Önskar er en trevlig helg.. Dröm sött..
Puss I Pannan ♥

Av Anneli Gustavsson - 8 mars 2012 22:07


Mamma frågade mig om jag hade sett på tv;n härom dagen när de handlade om bla nutrilett ?  Men jag missade de tyvärr... De hade varit intressant att se..


Jag läste den här artikeln innan o nu för en stund sen fick jag ett mail av min svärdotter med en länk till samma artikel..


När man ger sig på olika "bantningsmedel" så förväntar man sig inte att dom ska innehålla en massa socker o annan skit. Man tror ju att de är ett bra sätt att gå ner i vikt. 

Nu menar jag inte att de är ett bra alternativ att hålla på med en längre tid, utan de är nåt man måste göra i samråd med sin ev läkare om man ska hålla på en längre tid.. 


De va inte längesen jag nutrilettade i 16 dagar o jag mådde jättebra, de va dom första dagarna som va lite jobbiga men sen hade jag kunnat fortsätta bra längre än jag gjorde, men jag valde att stanna o börja äta lite lättare.


Jag har nutrilettat x-antal gånger o aldrig känt att jag har fått nåt extra sug eller blivit hungrigare,, men de gäller bara mig nu. Jag kan inte säga hur andra känner av när dom går på olika dieter..


Man måste alltid komma ihåg att när man slutar att äta o börja med tex nutrilett så går man ner i vikt o sköter man de inte på rätt sätt genom att börja äta försiktigt så går man upp de man har gått ner o man kan t o m gå upp ännu mer.. Så tänk på de oxo.. 


Jag gick ner knappt 5 kg på mina 16 dagar o jag har INTE gått upp nåt, utan jag har behållit vikten. Jag skulle kunna tänka mig att nutriletta igen,, detta avskräcker inte mig för jag vet att jag har mått bra av de den perioden.



( bilden är klickbar till aftonbladet.se )


Det bästa sättet att gå ner i vikt är inte den snabbaste vägen utan som dom flesta vet,,, ät rätt, ät lagom, rör på er.. Prata med dietister om ni är osäkra, dom ska förhoppningsvis kunna sin sak =)


 Läs mer om dieterna på aftonbladet.se


En nutrilett innehåller ca 10 sockerbitar.... 



Av Anneli Gustavsson - 8 mars 2012 20:45



En kvinna kom till läkaren med ett barn som verkade magert och undernärt. Doktorn undersökte barnet och därefter kvinnan. Han klämde och kände på båda brösten och drog i vårtorna och provmjölkade. Till slut sa läkaren.
-Här har vi felet du har för lite mjölk. Då sa kvinnan. 
-Det kanske inte är så konstigt det är min systers barn.

Av Anneli Gustavsson - 8 mars 2012 18:31


Teddy tycker inte om att åka bil om han inte får köra den.. Lille plutten,, klart att ha får köra en liten sväng. 

Han hinner t o m att titta på flickorna som gick förbi =)


Av Anneli Gustavsson - 8 mars 2012 16:10


Hipp Hipp Hurra Hurra Hurra för "jag" idag =)

Jaaa jag måste ju fira min 2 årsdag oxo, de är precis lika viktigt som min riktiga födelsedag.. Idag är de exakt 2 år sen jag gjorde min gastric bypass operation.. 


De finns INTE en sekund jag ångrar operationen,, jag ångrar heller inte att jag gjorde den tidigare för jag säger att allt hade en mening att de just skulle bli när de blev. 


Jag är så glad åt mitt nya liv ,, mina 48 förlorade kilon o många förlorade centimetrar.. Jag är heller inte lessen över att jag måste kämpa som jag får för att gå ner i vikt, även att de ibland blir jobbigt. 

De kommer att bli lättare för mig att kämpa nu när de blir bättre väder o jag kan ta mina promenader.. OK nu har vi fått snö igen, men de hoppas jag försvinner snart.


Ha en underbar dag go vänner.


Puss I Pannan  ♥


   

Jag kan t o m se Liam när han leker tittut under min jumper, ja han dyker upp lite varstans =) .. Jaja jaaaa de är klart att jag håller in magen lite =)


   

   

Av Anneli Gustavsson - 8 mars 2012 16:04


Bruden frågade sin make nyfiket efter vigseln:
- Älskling, vad var det som du såg hos mig som fick dig att vilja ha mig?
Brudgummen tittade storögt på henne och sa:
- Funderar du också på det?


Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards