Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 6 mars 2012

Av Anneli Gustavsson - 6 mars 2012 23:26


Ja då ska plutten till veterinären i morgon igen.. Hoppas vi slipper åka tillbaka o att han öga o öra är bra nu.. Jag håller ju fortfarande på att droppa honom varje dag.. 


Jag måste först handla lite, men sen blir de stora staden.. 


Håll tummarna att vi slipper fler besök dit.


Dröm sött ,, va rädda om er o varandra..


Puss I Pannan  ♥


Av Anneli Gustavsson - 6 mars 2012 21:48



"Romantikens hela väsen ligger i ovissheten."
 Oscar Wilde

Av Anneli Gustavsson - 6 mars 2012 19:39


   

Vi börjar med månen som är så vacker, tyvärr får jag inte nån rättvis bild på den. 

Teddy som älskar att sätta nosen i allt som doftar gott.


   

Sen har vi dom underbart fina hästarna.. Jag älskar att gå den här rundan. Dom kommer oftast fram o "prata" o frustar lite...


       

Dom är inte rädda ,, o jag är inte heller rädd. Visst har jag respekt för dom men dom är bara så mysiga o gosiga.

Jag vågar inte ta med mig nåt till dom så dom kan äta, jag har ju ingen aning om vad ägaren skulle tycka om de så dom fick tugga lite på min hand istället =)


 

Bi-byn som jag kallar de.. Jag vågar mig inte fram dit,, dom är jag rädd för..



Sen avslutar vi promenaden med en månbild igen..


Nu ska jag titta klart på Atlanta fruarna  .. Sen är de sista avsnittet i Mot alla odds... 


Puss I Pannan  ♥

Av Anneli Gustavsson - 6 mars 2012 19:00


Jag fick lite smått panik av att bara sitta inne så jag o Teddy gick ut lite. Jag satte på mig min träningsklocka speed-sonic o promenerade på.. 

Den har ingen gps så den mäter inte rundan men den skriver jag in på jogg.se så de funkar bra ändå. Den mäter tid , km, kcal, steg.. 


  1. Anneli Gustavsson
  2. 6 mars 2012 - 18:24
  3. Träning - Gång
  4. 2,9 km
  5. 0:45:00
  6. 15:31 min/km
  7. 0 / 0

De va en underbar runda, men så kallt. Fick väldigt ont i musklerna. Träffade på flera som jag pratade med + att jag myste lite med hästarna.. Hoppas att de blir lite varmare snart. Teddy träffade på en kastrerad hanhund o de gick jättebra. Jag förstår inte vad som har hänt, han "hatar" hanhundar, även dom som är kastrerade.. Men jag är jätteglad när han sköter sig.


Klockans resultat
45 min
2,99 km  - detta stämmer inte in med mätningen på kartan
4213 steg
112,42 kcal


 

Av Anneli Gustavsson - 6 mars 2012 18:39


Helena,, den här har jag med zumba express...

Filmade bara lite småsnuttar till dig.





 
 
 

Av Anneli Gustavsson - 6 mars 2012 14:32


Barnbarnet på 22 år går till sin mormor för att låna bilen, men blir nekad pga att han är påverkad av droger o alkohol. De slår slint i huvet på honom o han dödar henne..


Han tar bilen o kör av vägen.. Hans mamma vill åka till mormor o berätta att hon ska få tillbaka bilen när sonen säger att hon inte vill se vad som hänt.


Mamman anmäler sin son o idag har han dömts till rättspsykriatisk vård med särskild utskrivningsprövning för mordet..


Han minns inget av de som har hänt.  Han har varken nekat eller erkänt något.



Nu är de samma visa igen. Killen får vård för att han mår psykiskt dåligt, han slipper fängelse.  Jag tycker att de är så fel... 

När han har fått vård ska han ta sitt straff som alla får göra, o då ska han in i fängelse.. 

De kan tyckas hårt av mig med de står jag för. Jag tycker att mamman var stark när hon anmälde honom o de är hennes skyldighet att göra. 


Jag hade gjort samma sak om detta hade gällt min son. Jag hade tyckt precis samma sak att han skulle fått fängelse Efter han hade fått vård för att sona sitt brott. 


Är de så att mördaren inte kommer ihåg nåt så är ju själva vården till för att "laga" honom o påminna om att man inte gör så, därefter får mördaren ta sitt straff. Då är han ju oxo medveten om vad det är han/hon har gjort....


Vad tycker Ni ? Resonerar jag helt fel ?


DU har inga rättigheter att ta en annans liv   .... GLÖM ALDRIG DE !


Nu ska jag ta min lille snutteplutt o gå ut en sväng. Solen skiner o de va jättekallt i morse. Hoppas att de inte är lika kallt nu.. 


Ha en bra dag.


Puss I Pannan  ♥

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards