Mitt Nya Liv

Direktlänk till inlägg 4 mars 2012

BloggInlägg Gjorde Mig Lessen / GBP

Av Anneli Gustavsson - 4 mars 2012 18:36


Jag läste ett blogginlägg innan o de gjorde mig väldigt lessen faktiskt, de kanske inte va så illa menat men orden satte sig. (Inlägget va inte riktat till mig)

Ibland kan man säga saker som man inte menar, som tex att feta människor gör så att jag kräks. Svarta / Vita / Gula människor ger mig rysningar.  Enbenta är äckligt. Nu är de så att inget av detta har med mig att göra, de är inte jag som tycker så utan de finns säkert någon som tycker så här.


Föds du inte vacker o smal så är du inget värd i våran värld. Är du fet o har stora hängiga valkar så är du bara ett äckel.  Är du ful så ska du banne mig inte få leva ? 


VEM är de som bestämmer hur Vi människor ska se ut ? Hur Vi människor ska vara ?

Självklart ska alla bemöta alla med den respekt man själv vill ha osv. Men VEM bestämmer att Du är Ful o Fet ?

Ska man vara smal o ha ett hjärta av sten ?

Ska man få säga de till ,,,, tex mig.. Fy fan vad du är FET,, du är äcklig.... Jag är heller inte varken vacker eller snygg, men vem har rätten att tala om de för mig.. De vet jag redan !!!


Jag är inte Född FET.. Jag har varit lika smal som vem som helst med ett gott hjärta. 

85 blev jag gravid o gick upp nästan 30 kg ... Oh gud ni skulle bara se mig så vacker jag var på den tiden med min bebismage,, o jag hade ett gott hjärta.


Efter jag fött barn så va de inte lätt att gå ner i vikt, men jag hade ett gott hjärta. 

Jag kämpade med mina bebiskilon o hade fortfarande ett gott hjärta.


Med olika dieter så gick jag ner i vikt o de konstiga va att jag fortfarande hade samma goa hjärta. 


Jag gick upp o vikt o så höll de på.. Upp o ner, upp o ner.


Till slut blev jag sjuk.. Jag fick en sjukdom, en muskelsjukdom.. Men jag hade ett gott hjärta.

Jag va först rädd för att de skulle vara cancer, min kropp lydde mig inte.. 

Jag utreddes o blev jätteglad när jag fick reda på att de "bara" var FIBROMYALGI,, o tänk,,,, jag hade även nu samma goda hjärta.


Min sjukdom gjorde så att jag hade ont dygnet runt. Jag kunde inte hålla igång alls på samma sätt som jag tidigare gjort. 

Jag städade, slängde ihop en deg samtidigt som jag lagade maten o kanske tog hand om tvätten. Allt detta gjorde jag med mitt hjärta. 


Nu kunde jag inte göra alls mycket, en sak i taget. Men trots att jag blev sjuk o inte kände mig värd något för jag kunde inte jobba så hade jag samma hjärta... 


Att jag inte kunde jobba gjorde att jag blev lessen, jag drog mig tillbaka o jag började tröst äta. I början va de inte alls farligt, men med åren blev jag sjukligt FET. O gissa vad ? Mitt hjärta var fortfarande gott o menade hela tiden bara väl till allt o alla. 


Åren gick , jag mådde sämre o sämre. Jag blev FETARE o FETARE.. NU ville jag inte vara med i leken längre,, trots detta hade jag hur mycket kärlek som helst att ge av MITT hjärta... De enda jag ville tillbaka var att få lite kärlek från DITT hjärta. 


Till slut gick de så långt så jag kunde inte göra nåt själv åt min FET-vikt utan fick hjälp av läkaren,, först med olika mediciner o när dom inte funkade så kom vi fram till att sista utvägen är en operation. En gastric bypass operation o jag va livrädd. 

MEN, jag hade inget val.. De va 50/50 chans hur de skulle gå.. Skulle jag överleva en operation ? Eller skulle jag låta bli o bara leva några år till ?


Jag hade alldeles för mycket som stod på spel för att Inte göra operationen.. Jag har bara levt halva mitt liv OM jag har tur... 

Jag har den allra underbaraste sonen o jag vill se honom få sin egna familj..

Jag har även den allra underbaraste lilla barnbarnet en fammoo kan få o honom vill jag heller inte missa .. 

Jag har min älskade hund, som Alltid har funnits vid min sida hur grinig jag än har varit. Ja han älskar mig varje dag.. 

Sen har jag ju resten av min familj som jag inte heller vill lämna efter mig.


Jag hade alldeles för mycket att leva för o de tänkte jag oxo göra. O kan ni tänka er,,, att de är fortfarande med samma älskvärda hjärta som jag föddes med. 


Jag är glad att jag vågade ta steget med min gastric bypass operation. Jag är överlycklig att jag har gått ner -48 kg. Jag har fått tillbaka Mitt Liv,, eller rättare sagt med hjälp av läkaren så har jag Tagit tillbaka Mitt Liv. 


De är inte lätt att gå ner i vikt ,, jag har oturen att få kämpa för vartenda hg men vad gör de.. Jag har ju hela livet på mig att gå ner i vikt. Har jag klarat av 48 kg så borde jag klara av minst 15 kg till. 


Jag har hela tiden fått stöd o de är jag väldigt glad för.

Med detta vill jag att Ni ska tänka er för hur ni beter er mot andra människor. Hur ni bemöter dom .. 

Det spelar ingen roll om Du är FET, FUL, VINDÖGD, KO BENT,  STAMMAR, ELLER HAR EN "annorlunda" HUDFÄRG.

Vi har alla exakt samma färg på vårat blod.. 

Vi är exakt alla lika värda.. 


Tänk med erat hjärta, varför ska man sparka på någon som mår dåligt ?

Va rädda om varandra. 


Ser ni någon som inte mår bra,,, fråga hur personen mår ... Fråga om du kan göra nåt för att hjälpa.. 


Allt detta gör DU med DITT HJÄRTA ♥

 
 
Piedra

Piedra

4 mars 2012 18:57

Fint inlägg! Jag har också fibromyalgi och har blivit överviktig. Det gör ont när folk kommenterar någons övervikt, även om det inte är direkt riktat till mig. Min egen mamma är otroligt fördomsfull, och jag har svårt för att umgås med henne p g a detta. Jag har ett stort, gott hjärta, och det är utifrån det jag vill bli bedömd som människa. Inte utifrån hur jag ser ut.

http://piedra.bloggplatsen.se

Anneli Gustavsson

4 mars 2012 20:14

Tack så mycket.
De är många som blir överviktiga när man får fibro pga att man inte kan röra sig som man gjort innan.
De är mycket tråkigt att hon inte kan acceptera de som är. Jag förstår att du har svårt att umgås med henne, de tar alldeles för mycket på krafterna..
Man ska hålla sig till dom positiva, till dom som har ett gott hjärta som du själv har.

Ingen ska behöva bli bedömd pga sitt utseende..

Kram ♥

 
Helena

Helena

4 mars 2012 19:24

Håller med dig till fullo..alla människor är lika värda och jag blir så ledsen när man gör skillnad och nedvärdera personer för de tycker att man ser annorlunda ut..vem bestämmer det??
Du är en pärla ska du veta och har ett underbart hjärta..snygg som fasen är du också..,kramizar:)!!!

http://hea71.bloggplatsen.se

Anneli Gustavsson

4 mars 2012 20:27

Tack vännen de är du oxo..
Jag blir bara så lessen ibland när jag hör eller läser vissa saker.
De spelar ingen roll att de kanske inte handlar om mig.

Nä vi måste vara rädda om varandra.

Kram kram ♥

 
optimist

optimist

4 mars 2012 19:48

Så rätt du har. Vi människor bedöms ofta ut ifrån vårt utseende. Förhoppningsvis inte av våra nära och kära, men annars. Det förstör så mycket och kan såra ohyggligt djupt.
Ett gott hjärta är guld värt.
Tack för att du uppmärksammade felet på bloggadressen.
Kram och trevlig kväll.

http://optimist.bloggplatsen.se

Anneli Gustavsson

4 mars 2012 20:02

Man får ju ändå hoppas att ens nära o kära har ett stort hjärta o behandlar en väl..
De är så tråkigt att de ska behöva vara på detta ytliga sätt.
Fram för mer guldhjärtan =)
Ha en mysig kväll kram kram ♥♥♥

 
Ullissa

Ullissa

4 mars 2012 20:03

Visst tar man åt sig fasten det e inte riktat mot en! Men det svider ändå.
Du har ett jätte gott hjärta å menar väl till alla. Men som sagt vissa ser bara på utsidan å inte på insidan!
Försöka att inte lyssna! Det är dom som skriver så som inte mår bra!
Kramisar

http://ullissa.bloggplatsen.se

Anneli Gustavsson

4 mars 2012 20:28

Detta va inte riktat till mig utan bara nåt jag läste i en annan blogg.

De värsta är att folk lyssnar när dom får höra såna saker,, därför är de så viktigt att inte säga så.

Kram kram♥

 
Geddfish

Geddfish

4 mars 2012 20:30

Jag har läst det inlägget. Det var mycket omoget skrivet. Helt obalanserat och utan tankar på att sådant kan såra.
Du gör helt rätt i att ta upp detta, oberoende vem det gäller.
Det viktiga är att ha ett gott hjärta, och det har du, Anneli.
Ha det så bra. Kram♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

Anneli Gustavsson

4 mars 2012 21:26

Ja de är tråkigt när man läser såna saker även att man kan tycka att de är "äckligt".. Men man har aldrig rätten att tala om för någon annan hur dom ska se ut eller vara.
Tack,, ja jag vill gärna tro att jag har ett gott hjärta..
Kram kram ♥

 
carri

carri

5 mars 2012 13:07

Hej ! Jag tycker att det är hur man är som människa som är det väsentliga. Inte hur man ser ut eller var man kommer ifrån.

Det är mitt motto.

Du tog upp något som vi alla borde reagera på.

Ha en fin dag.
Kram

http://carri.bloggplatsen.se

Anneli Gustavsson

5 mars 2012 23:26

Tack, ja visst är de så. Tänk om vi tog all energi som vi lägger ner på att prata om andra o döma andra o lägga den på de positiva istället o hjälpa o stötta varandra.
De vore nåt.

Dröm sött kram kram ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anneli Gustavsson - Tisdag 16 april 20:45


      Som veterinär kallades jag in för att undersöka en 13-årig hund som hette Batuta.Familjen förväntade sig ett mirakel.Jag undersökte Batuta och upptäckte att han hade cancer och skulle dö av detta och att det inte fanns något att göra för...

Av Anneli Gustavsson - Torsdag 11 april 20:45

    Den här bilden följer mig i graven. Den har jag tatuerat in på min arm =)       I dag har det varit en jobbig dag, det är det alltid den här dagen. I dag är det 9 år sen du somnade in o jag ser allt framför mig än, vilket är jobbigt....

Av Anneli Gustavsson - Torsdag 4 april 21:00

  Det är så mycket att hålla reda på när man är hemma o är sjuk. Inte nog med att jag har min fibro o allt annat.. Jag går ju o bryter tån,, ja för ca 2 år sen.. Sen halkade jag ju 22a dec 23 o slog i rejält.    Men nu så har jag pratat med Fol...

Av Anneli Gustavsson - Lördag 30 mars 21:02


      Ja nu tjejer får vi ta fram rakhyvlarna, epilatorerna mm o se   till så att vi har lena o sexiga ben =)          ...

Av Anneli Gustavsson - Lördag 30 mars 20:35

  I dag har det varit skönt väder, härligt att klä sig lite lättare. I dag skulle jag även gå hem till Rohde o plocka med mig lite kläder o lite annat smått o gott.   Det är så att hon har kommit till ett korttidsboende för hon har varit sjuk. ...

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards