Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 2 mars 2012

Av Anneli Gustavsson - 2 mars 2012 23:38


Jag o min yngsta moster bestämde oss för att vi skulle rida här ifrån Taberg till Eksjö.. Vi planerade in i minsta detalj, handlade lite som skulle gå åt under resans gång som mat, dricka o godis... 

De va vinter o mycket snö,, kallt som bara den. Vi hade även tält o sovsäckar för vi hade räknat ut att de skulle ta ca 1 vecka att ta sig till Eksjö..


Sagt o gjort vi hoppade upp på hästryggarna o startade våran lilla tripp. 

Jag kunde inte begripa varför jag fick så ont i mina armar, rygg ,,, ja hela kroppen.. Jag vet att jag fick kämpa som bara den för att hålla jämna steg med min Camilla... Vi gjorde några övernattningar innan vi kom till Nässjö o då som först insåg jag varför jag hade så ont överallt o varför jag knappt kunde hänga på...

Jag hade ingen häst.......... Va fan,, jag hade ju bara en stjärtlapp.... Inte konstigt att de värkte i kroppen på mig, jag fick ju sitta o staka mig fram med armarna hela tiden. 


Men varför hade jag inte fått nån häst när Camilla hade en ?  Gud så orättvist de va. Jag blev lite lessen men jag ville inte visa nåt utan kämpade på.


Vi kom aldrig till Eksjö, utan Camilla gav upp i Nässjö bara för att jag inte kunde hålla hennes tempo.. Hon sa till mig att jag fick ta mig hem bäst jag kunde, så jag letade reda på en buss ... Jag hade ju knappt några pengar men jag hittade till slut en buss som skulle åka till Jönköping .. Den kostade nästan 300 kr, jag hade inget val utan fick köpa en biljett.. De va en liten jävlig grabb som sålde biljetten till mig,, när han gav mig biljetten så hade han strimlat den i tusen bitar så jag fick pussla ihop den annars skulle den inte gälla. 


Jag har ingen aning om jag kom hem eller inte. Men jag va så glad när jag vaknade o insåg att de bara va en utav mina idiotiska drömmar =)


Dröm sött go vänner..


Puss I Pannan ♥


Av Anneli Gustavsson - 2 mars 2012 21:44


Brandmannen gick till jobbet och på morgonmötet fick de anställda 
reda på hur de nya rutinerna skulle utföras.


- Om jag ropar "ett", sa chefen, så tar ni på er kläderna. 


Ropar jag "två" åker ni ner för stången och när jag ropar "tre" åker ni iväg! Förstått?


Männen nickade och vid dagens slut åkte brandmannen hem till sin fru och berättade om chefens nya system.


- Tänk om man kunde ha ett sådant system hemma! sa brandmannen lyriskt. Ropar jag "ett", klär du av dig, ropar jag "två" lägger du dig i sängen och på "tre" börjar vi göka!


- Ja, det kanske vi skulle prova, sa frugan lätt road.


Nästa dag kom brandmannen hem och ropade:


- ETT!


Frugan slängde av sig kläderna. Mannen ropade:


- TVÅ!


Frugan la sig i sängen. Mannen ropade:


- TRE! och kärleksakten började.


Efter bara en minut ropade kvinnan:


- FYRA!! FYRA!!!


Mannan såg frågande på henne:


- Fyra? 


Kvinnan ropade:


- MERA SLANG


Av Anneli Gustavsson - 2 mars 2012 17:50



 



Kakmissen - ”med len och krämig Balle”


Ja ni ser ju hur knasigt de har blivit..



Av Anneli Gustavsson - 2 mars 2012 17:09


Nu har jag varit på apeteket, tittade in på konsum o köpte indianpopcorn,, mums.. Utanför konsum stod de 3 tjejer o sålde fika , ja dom hade bakat själva. Dom samlade in pengar till sin klassresa, dom frågade om jag inte ville köpa lite fika men jag tackade nej.. 

Men jag kände mig lite dum så jag sa till att jag ville ha en 20;a extra när jag betalade mitt, så dom fick den utan att jag tog nån fika. Den kunde dom sälja igen ju =)

Dom blev jätteglada o tackade o sa att de hjälpte dom jättemycket.. 

De är alltid roligt att gläjda någon. 


Efter de så åkte jag till Ica o handlade loss rejält,, nä då men nu klarar jag mig några dagar. Skinkan va billig o de går rätt mycket skinka här med tanke på att Teddy så gärna vill ha en eller två skink-skivor till sin mat.. Ja de är klart att de är han som vill =)

De är gott att ta en skiva om man blir sugen på nåt.


Jag ställer ifrån mig min vagn o hämtar lite knäckebröd, de är gott att ha hemma. Träffade på en klasskompis så vi pratade en stund. Han har alltid sett bra ut,, o han blir bara snyggare o snyggare =)

Jag blev lite glad när han först sa att han knappt kände igen mig.. De är så skoj, jag tänker ju inte längre på att jag har gått ner så mycket i vikt ( 48 kg )


Jag går tillbaka till min vagn men hittar den inte. Jag får panik o känner att jag håller på att tappa precis allt. Minnet sviker mig, man blir sådär rädd att man ska bli åderförkalkad på några sekunder.  Jag letar o letar, sen ser jag en gubbe som har en vagn som liknar de jag har handlat så jag går fram till honom..


- Ursäkta mig men du stjäl min vagn säger jag o skrattar så han inte ska tro att jag är arg.

Oj oj vad han ursäktar sig, han trodde väl att jag skulle bli jätte arg. Men jag fortsatte att skratta o sa att de är så skönt att de finns andra som oxo stjäl o inte bara jag. De har hänt mig flera gånger, så han log o bad om ursäkt,,, igen. 


Nu har vi varit ute en liten sväng.. Varit in till mamma o fått lite god mat.. Kålpudding, så jag åt en halv-halv potatis, ca 1 dl färs o mest vitkål.. De är vitkålen jag är ute efter. De va gott.. Så nu har jag en portion till i morgon oxo.


En maskin snurrar på för fullt i tvättstugan, de är ju ingen panik eftersom min tid är först i morgon eftermiddag.


Nu ska jag bara dammsuga, sen fixa en stor bytta med sallad o dressing.. 


Mmm vad jag blev sugen på kaffe, de måste jag ta mig lite oxo =)


Puss I Pannan  ♥





Av Anneli Gustavsson - 2 mars 2012 14:49


De är inte ofta som jag gör fel... Jo de är klart att jag oxo gör fel eller tar fel.. Nu har jag tagit fel på tvättid. Jag skulle tvätta fredagen den 3;e ,, alltså idag ??

NÄ de är ju bara den 2;a idag så jag har ingen tid förrns i morgon... Men han som tvättar ska inte tvätta hela sin tid så jag får komma intill lite idag oxo,, tack tack.. 


Jag får alltid ett helg mail från min mosters man o i dag skickade han med lite roliga bilder ...


 

Kom ihåg att de är väldigt viktigt att äta frukt o grönsaker.. Men glöm inte att ta av skorna först =)


Idag ska jag handla lite, de blir en sväng till apoteket .. Tvätta o dammsuga..


Just nu sitter jag o njuter av mitt goa kaffe. Har ätit ett äpple oxo.


Solen skiner o Teddy sitter ute o njuter.


   


Nu får ni ha en underbar dag o helg. 


Puss I Pannan ♥

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards