Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 15 februari 2012

Av Anneli Gustavsson - 15 februari 2012 23:29


Vi kom till veterinären när vi skulle, ja vi va där lite innan.. Men de tog sin tid i alla fall med undersökning o sen ville jag att dom skulle hjälpa mig att reglera räkningen med folksam.


"Doktor" Agneta,, som är ögon spec va nöjd med läkningen men de va inte riktigt helt bra så han ska fortsätta få en av dropparna 2 ggr/dag... Dom dropparna som förstorade pupillen behöver han inte mer + att hon minskade ner dom andra dropparna med 2 ggr / dag... De underlättar väldigt mycket,, ja jag ska inte säga att de är jobbigt för mig. De är mer jobbigt när jag ser att Teddy inte tycker om att få sina droppar.. Men han vet att jag hjälper honom. 


Hon tittade även i öronen på honom för han har varit lite kliig o dan så nu har han fått en infektion/eksem i öronen så nu ska vi droppa där oxo 2 ggr/dag i 10 dagar... Sen efter dom 10 dagarna ska jag "bara" droppa 1 gång dagligen tills den 7 mars då vi ska på ÅB....


Diagnos ; ÖC4111Akut ytlig ulcus i kornea, ZA41 Akuta inflammationstillstånd, ytteröra/öronlapp.  O lilla ögat på detta... 


FAKTURA ; 

Mottagningsavgift                       550,00  De kostar alltså 550 kr att öppna dörren

Mottagningsavgift ÅB                 480,00  Andra gången kostar de inte så mycket att öppna dörren baaah

Receptarvode                                    60,00  Hur fan kan dom med att ta betalt för att skriva rec när jag ändå är där ?

Laboratorie internt                      427,00

Förbrukningsmaterial                   51,00

Medicin                                             110,50  Undra vad det va för medicin för jag fick själv lösa ut den på apoteket

Narkos/sedering                           178,64

Operation                                         769,00

Försäljning (öronrengöring)     110,00

Fakt/Frakt/Exp avgift                   100,00


Summa exkl moms ;                    2 703,31

Moms   25%                                       675,83

Summa inkl moms                       3 379,00

Försäkringsbolag ers                  1 375,00

Att betala                                        2 004,00              MEN VA FAN DE DRABBAR JU INGEN FATTIG !!!


Ni ska veta att jag gör allt för Teddy.. När jag skaffade honom så lovade jag honom de allra bästa o de ska han oxo ha så länge de är möjligt. Den dan kommer då han inte finns mer,, ja så den dan glömmer vi.


       

Teddy är så stressad när han är hos veterinären.. Jag tycker så synd om honom. Men han är så duktig.
          

                                                        En gammal vän som hamnade framför linsen oxo =)


 


De va så tjusigt när jag åkte hem från apoteket så jag stannade o tog en bild över Åsasjön.

 

Teddy är så glad att vara hemma.. Han hade på sig en liten tröja , på den står de Body Guard. Ja de är han minsann.



Som sagt va så tycker han inte om att vara hos "doktorn",, han hoppade upp på min axel medans jag filmade.



Här kommer mormor,,, han älskar sin mormor.. Hon bakade muffins innan så Teddy fick in några o jag smakade.. Ja vi delade på en muffins.. De va gott... 


Nu är de dags att stänga ner datoriet o försöka sova lite.. Hoppas ni har haft en bra dag. 

Dröm söta drömmar.


Puss I Pannan  ♥



 
 



Av Anneli Gustavsson - 15 februari 2012 13:34


Jag hostar , de kliar ända ut i öronen på mig. Lite ont i skallen o tung i bröstet..  Men de går nog snart över, de är bara de att jag kommer inte att zumba i kväll heller. Baaaaaah......


I morse åt jag musli o yoghurt så de blir ca 2 dl.. Nu sitter jag o njuter av mitt kaffe o ett äpple gott gott.


Så är de ju vågen då... Den stod självklart på minus... Jag hade hoppats på 5 kg o de va inte långt ifrån. Jag kommer inte ihåg exakt nu men de va 4,6 eller4,7 kg så jag är nöjd..

Nu är de ju så oxo att jag kommer att gå upp lite i vikt när jag börjar äta, men jag kommer ändå att fortsätta "jakten" på min viktminskning genom mat o lite mer träning....


Jag kan ju säga att våren är ännu längre bort idag än vad den va igår för de har snöat rejält igen.  *dubbelsuck* Jag är så less på vintern nu. 


Oj,  jag måste göra mig i ordning så vi inte kommer försent till veterinären idag. Tack för era tummar =)


Ha nu en bra dag. 


Puss I Pannan ♥


Av Anneli Gustavsson - 15 februari 2012 00:02


Jaha dagen har gått o jag har börjat käka. Vad jag ska äta i morgon mer än mammas gryta vet jag inte än, de får jag se. De blir säkert nån omelett med grönsaker.


Har fått en lite retlig hosta dom sista dagarna, jag hoppas inte att de bli nåt mer med detta utan att de försvinner för i morgon vill jag zumba igen.  De gjorde jag inte ikväll, då hade jag "ledigt"..


I morgon ska Teddy tillbaka till veterinären, håll tummarna att hans öga är helt läkt.. De jag ser,,, är fint, men jag kan inte bedömma som dom gör. Han har i alla fall varit mindre "däven" så de är nog ganska ok. 


Nu är de dags att stänga ner o försöka sova lite. Ska bara skicka iväg ett sms till goingen M så han håller sig lugn o fin hela natten =))


Dröm sött, va rädda om er o varandra.


Puss I Pannan  ♥


 Håll tummarna att vågen är snäll mot mig när jag ställer mig på den så den inte skriker en i taget.

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards