Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 18 januari 2012

Av Anneli Gustavsson - 18 januari 2012 22:26


Nu kan man även komplittera sitt mentala aktiveringsarbetande med hunden (gömma godis osv) men en för hunden
mycket rolig
och fysisk krävande inomhusaktivitet, Inomhusagility.


Hur gör man?


Man använder en st Bichon, tager in den samma i badrummet mot alla protester och bromsrevor i parkettgolvet, placerar  det
som får plats i duchkabinen fuktar lätt Bichonen´s päls med lagom tempererat vatten maserar in ett hundschampo
av god kvalitet
låter hunden stå kvar ca 3 min så att schampot får verka (följ bruksanvisning på förpackningen)
sköljer ur schampot med vatten.
Här sker startmomentet, det är mycket imponerande att se
detta lilla muskelpaket axelerera på badrumsgolvet utan att det över
huvudtaget förflyttar sig frammåt, när några sekunder senare fuktighets mängden avtagit under tassarna
och friktionen ökar
skjuts hunden som ur en kanon frammåt, tar första vänsterkurvan liggande i 45* vinkel för att sekunden
efter kasta sig in i hårnålskurvan in i vardagsrummet. 


Moment 1: hopp över vardagsrumsbord, vilket dom flesta klarar svårighetsgraden ökas väsentlig av vippvältninga
av tresits soffa.


Moment 2: Axeleration på matta, samma om startmoment med den skillnaden att matta förflyttas bakåt och Bichonen´s relativa hastighet är noll.


Moment 3: Inbrommsning på köksmatta, ett krävande balansmoment.


Moment 4: Slalom under slagbord, med upp ålning på kökssoffa.


Moment 5: Stå på köksbord, den tid det tar för Matte/Husse att nästan nå fram.


Moment 6: Ett kombinerat hopp och balans moment. utförs med jämnfotahopp upp i vattensäng med mycket kraftig
vågbildning till följd, där skall hunden snurra minst 20 varv för att bli gokänd i balansmomentet.


Alla momenten utförs minst två gånger p g a att andra gången är banan täckt av en tunn vattenfilm
vilket gör att hunden måste
ha en högre motorik och koncentration. Efteråt bör hunden få stressa ner i t ex ett badrum med stängd dörr....



 

Av Anneli Gustavsson - 18 januari 2012 20:30



"Var snäll mot människor på vägen upp för du kommer att möta dem på vägen ner."
 Wilson Minzer

 



Mer Trafik till din Blogg !!

De är inte svårt att registrera Din Blogg eller Hemsida.

Känner Ni för de så får ni gärna slänga en röst på min blogg

 BLOGGTRAFIK.NU    MER TRAFIK  BLOGG RIKET   PANELEN     SVENSKA SAJTER 


 MARKNADSFÖR DIN BLOGG HÄR   Gå Med I Blogstart



 BloggRegistret.se     Blogg topplista - <a href=Superbloggen.se" border="0" /> Viktbloggar - <a href=Dietguiden.com" border="0" />


Superblogs  bloggtopplista  bloggtopplista Bloggrank.se Svenska Bloggar


 BlogRankers.com   PersonligtPersonligt bloggar

 
 
 
 
 
 
 
 

Av Anneli Gustavsson - 18 januari 2012 19:45


Undra hur många kalorier man förbränner på zuman.?.

  1. Anneli
  2. 18 januari 2012 - 19:44
  3. Träning - ZUMBA
  4. 0:40:00
  5. 0 / 0
  6. 40 min i ren ilska....... + 1 L vatten.

Av Anneli Gustavsson - 18 januari 2012 17:42



Du är min vän - Lyssna på MIG, JAG mår dåligt. Vi hörs vilken tid som helst på dygnet för Du ÄR MIN vän. 

Lyssnar Du på MIG ?  Hör du att JAG mår dåligt ?  Du ÄR MIN vän.

Finns Du där för MIG ? Du ÄR ju MIN vän. Ta MIN skit. Jag vill Inte ha den själv. TA den.

Vissa saker får Du stå ut med att JAG säger eller gör,, Du ÄR MIN vän. TA MIN skit för fan.

JAG börjar må bra igen. TA MIG tillbaka, VAR MIN dörrmatta, TA MIN Skit för F A N.

Om JAG berättar något sorgligt fäller du en tår för MIN skull då ?

Blir du MIN vän igen.


JAG var din vän. JAG lyssnade på dig. JAG tröstade dig. JAG satt i timmar med dig för att få Dig att må bra. JAG ger  aldrig någon Min skit.

JA , JAG lyssnade på dig. JAG tog din skit för att underlätta för Dig.

JAG ÄR lessen för din skull i den sorg du haft MEN jag tar INTE längre din skit. 

JAG har lovat mig själv att INTE bli någons dörrmatta mer. JAG kommer INTE att ta dig tillbaka eller Din skit.

JAG blev så lessen då DU gjorde mig illa o svek Mig.  


VAR fanns DU när JAG behövde dig då JAG mådde dåligt ?

Alla gånger som JAG ville gråta ut. Alla gånger JAG behövde tröst. Alla gånger JAG behövde varma ord.

VAR fanns DU ?


DU fanns, för de var bara DU o ingen annan. DU, DU o DU. 


DU sa att Jag kastade bort alla åren rätt ner i graven samtidigt som DU sa till mig att Jag skulle glömma DIG. 


Vill DU ha DIN dörrmatta tillbaka ? Har DU gjort DIG förtjänt av den ?


DIN vänskap, DINA ord, DIN lag !

Vad ska DU med mig till ?


Det är INTE första gången Men JAG lovar att det ÄR sista gången JAG är någons DÖRRMATTA.


Tänkte DU någon gång på hur JAG mådde medans DU trampade på MIG ?


ALDRIG MER. ALDRIG MER............. JAG mår bra nu utan fotspår på mig............




Av Anneli Gustavsson - 18 januari 2012 15:04


Ja de är så dags att ångra sig nu. 


Den 31 åriga mamma säger upp sig från sitt jobb, får inga pengar o skuldbreven dimper ner. Vad hade hon väntat sig ?

Hon vänder sig till socialen o ber om hjälp, dom skickar ut papper till henne dom blir liggandes.


Att man mår så dåligt så man vill hålla sig för sig själv de förstår jag, men att inte be om hjälp för man tror att ingen älskar henne de förstår jag inte ?

De va ju ändå hon som hade sagt upp "banden" till sina vänner.


Vid första bryggan va de inte tillräckligt djupt så hon tog barnen med sig till nästa ställe o drog ut dom i vattnet. Av med kläderna o dränkte dom. 


Hon hörde sin ena son ropa nej nej nej i ca 2-3 min sen va de hela över. Dom kunde ju inte simma. 


Två små oskyldiga barn som får sätta livet till pga att en förälder mår dåligt. Hur kan man låta de gå så långt att barnen får lida ?


Idag ångrar hon sig !!!


Kvinnan va sjuk vid undersökningstillfället o när hon puttade i pojkarna...  JA de är väl klart att hon va sjuk, en frisk människa gör inte sånt här.


MEN de är nu de börjar att DALTAS med henne... Hon ångrar sig.. Hon var/är sjuk.... Hon kommer att få vård på bästa tänkbara sätt så att hon ska få må bra igen.


MEN vad hände med straffet ?

Att få vård är inget straff !


Visst ge henne vård MEN glöm för 17 INTE bort att ge henne straff efter vården...........


Det daltas alldeles för mycket med allt o alla som tar sig friheten till höger o vänster. 


Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards