Mitt Nya Liv

Direktlänk till inlägg 11 januari 2012

TIPS SMÄRTA ? - Magneter För Din Hälsa/ Vad Tycker DU ?

Av Anneli Gustavsson - 11 januari 2012 22:21


De finns ju hur mycket som helst som ska säljas till höger o vänster när man har smärta, sömnsvårigheter, för bättre blodcirkulation, minskad stelhet o ökad syreupptagningsförmåga mm...


De finns allt ifrån flumpsykologer till magneter. Listan kan göras lång.


Jag o Anita pratade om just detta med magneter härom dagen o jag sa att de är båg. De är bara S K I T... 

Men hon höll väl inte riktigt med mig, ja hon menar som så att hon inte har testat så därför kan hon inte säga nåt om de.. Där håller jag oxo med henne, jag har heller inte provat några magneter, dels för att de är så dyrt. Dels för att jag har hört att dom gör ingen nytta alls. Man kan lika gärna använda sig av kylskåpsmagneter ,, ja den billigare varianten än att gå o köpa dessa dyra magneter.


 


Men om detta nu skulle vara så bra med magneter i madrasserna, smyckena, sulorna osv VARFÖR rekommenderar inte läkarna detta till sina patienter med ständig värk, svårt att sova osv ?

En läkare måste ju vara öppen även för såna saker. En läkare är ju till för att hjälpa sin patient , så de kan ju inte spela nån större roll vad det är ?


Har Du testat något med magneter ? Madrass, smycken osv ? 

Vad har Du provat ?

Vad tycker Du ?

Va det värt de ?

Är det något Du rekommenderar ?


Däremot tror jag helt o fullt på zon-terapi

 

o akupunktur..



Zonterapi har jag inte provat, men skulle gärna vilja göra de...

Akupunktur har jag provat väldigt många gånger o jag blir så mycket sämre i min värk ( fibromyalgi ).. Nu är de ganska många år sen jag provade nålar, men då blev jag helt förstörd i musklerna..

Vissa reagerar så medans andra mår så mycket bättre.


Men detta är två metoder som jag tror på. 


Magneter ? NO, tyvärr jag tror inte på de. 


 


Jag kan ju säga att när jag sist la mig på min spikmatta så fick jag fruktansvärt ont i ryggen i flera veckor, så mattan kör igång något oxo.. 

Men jag ska prova mattan igen ,,, någon dag ..


Har Ni några tips/råd om hur man kan lindra sin muskelvärk ? 


Jag är framför allt nyfiken på de här med magneterna o om ni har några synpunkter ...


 
 
Bim HD

Bim HD

12 januari 2012 00:00

Fick testa ett slags magnetarmband en gång - på mig funkade det inte ett jota... dock funkade det tydligen på den jag lånade det av... palaceboeffekt? Inte vet jag - men jag märket inte någon skillnad alls och det skulle tom kännas där magneten satt......
Akupunktur har jag testat, och en massa annat - säg det som inte är testat typ.... ;)
Må så grankott...

http://sjoebacka.se/wordpress

Anneli Gustavsson

12 januari 2012 18:49

Jo men de är ju lite så att tron kan försätta berg =)
Jag har inte hört att de har hjälpt någon med magneter, ja inte mer än dom man läser om i skvallertidningar som blir hjälpa på ett dygn ..
NÄ..

Nålar o zon terapi, de går jag med på..

Kram kram ♥

 
Ingen bild

Måna

12 januari 2012 10:17

Zonterapi har jag testat. Akupunktur likaså. Gillar båda. Magneter har jag testat men där funkade det inte på mig. Spikmattan älskar jag :)) Hoppas det går bättre nästa gång! kraMen

Anneli Gustavsson

12 januari 2012 18:47

Zonterapi vill jag testa o de ska jag göra nån gång i livet.
Akupunktur hjälper många men inte mig. Mattan är skön att ligga på men jag har fått så fruktansvärt ont, men jag ska köra den igen.

Tror inte på detta med magneter, de har ju varit uppe som skräp med han Sverker eller vad han heter.

Kram kram ♥

 
optimist

optimist

12 januari 2012 11:50

Tyvärr, jag kan inte hjälpa dig. Har inte provat varken det ena eller det andra. Jag tror inte alls på dessa magneter och allt som finns. Men å andra sidan, som sagt, jag har inte provat. Men om det skulle vara bra, så tror jag ju att det skulle vara en världs sensation och säljas som smör i solsken, eller hur man nu säger.
Kram och hoppas att du kan hitta något som hjäper dig.

http://optimist.bloggplatsen.se

Anneli Gustavsson

12 januari 2012 18:46

Ja jag håller med dig.. Om de nu skulle vara så bra så skulle skulle de säljas som bara den o även av läkaren..

De finns säkert nåt som hjälper..

Ha en mysig kväll kramar ♥♥♥

 
Mariette

Mariette

13 januari 2012 17:53

Mina föräldrar har sålt magneter innan och de lånade ut så att man inte köpte grisen i säcken. En liten kuslig händelse var när min granne som har haft cancer provade. Hon blev illamående och yr efter bara en liten stund. Båda jag och hennes son testade och kände ingenting. Kanske värt att testa i alla fall. Brorsan har en madrass också för sin värk och den kan han inte vara utan säger han

http://mariettesrora.blogg.se

Anneli Gustavsson

14 januari 2012 14:00

Ja de är ju olika hur man känner, men jag tror oxo att mycket beror på tron..
Jag ska inte dissa de helt eftersom jag inte har provat något med magneter, men jag har svårt att tro att de kan funka.

Ha en bra dag kram ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anneli Gustavsson - Tisdag 16 april 20:45


      Som veterinär kallades jag in för att undersöka en 13-årig hund som hette Batuta.Familjen förväntade sig ett mirakel.Jag undersökte Batuta och upptäckte att han hade cancer och skulle dö av detta och att det inte fanns något att göra för...

Av Anneli Gustavsson - Torsdag 11 april 20:45

    Den här bilden följer mig i graven. Den har jag tatuerat in på min arm =)       I dag har det varit en jobbig dag, det är det alltid den här dagen. I dag är det 9 år sen du somnade in o jag ser allt framför mig än, vilket är jobbigt....

Av Anneli Gustavsson - Torsdag 4 april 21:00

  Det är så mycket att hålla reda på när man är hemma o är sjuk. Inte nog med att jag har min fibro o allt annat.. Jag går ju o bryter tån,, ja för ca 2 år sen.. Sen halkade jag ju 22a dec 23 o slog i rejält.    Men nu så har jag pratat med Fol...

Av Anneli Gustavsson - Lördag 30 mars 21:02


      Ja nu tjejer får vi ta fram rakhyvlarna, epilatorerna mm o se   till så att vi har lena o sexiga ben =)          ...

Av Anneli Gustavsson - Lördag 30 mars 20:35

  I dag har det varit skönt väder, härligt att klä sig lite lättare. I dag skulle jag även gå hem till Rohde o plocka med mig lite kläder o lite annat smått o gott.   Det är så att hon har kommit till ett korttidsboende för hon har varit sjuk. ...

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards