Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 11 januari 2012

Av Anneli Gustavsson - 11 januari 2012 22:21


De finns ju hur mycket som helst som ska säljas till höger o vänster när man har smärta, sömnsvårigheter, för bättre blodcirkulation, minskad stelhet o ökad syreupptagningsförmåga mm...


De finns allt ifrån flumpsykologer till magneter. Listan kan göras lång.


Jag o Anita pratade om just detta med magneter härom dagen o jag sa att de är båg. De är bara S K I T... 

Men hon höll väl inte riktigt med mig, ja hon menar som så att hon inte har testat så därför kan hon inte säga nåt om de.. Där håller jag oxo med henne, jag har heller inte provat några magneter, dels för att de är så dyrt. Dels för att jag har hört att dom gör ingen nytta alls. Man kan lika gärna använda sig av kylskåpsmagneter ,, ja den billigare varianten än att gå o köpa dessa dyra magneter.


 


Men om detta nu skulle vara så bra med magneter i madrasserna, smyckena, sulorna osv VARFÖR rekommenderar inte läkarna detta till sina patienter med ständig värk, svårt att sova osv ?

En läkare måste ju vara öppen även för såna saker. En läkare är ju till för att hjälpa sin patient , så de kan ju inte spela nån större roll vad det är ?


Har Du testat något med magneter ? Madrass, smycken osv ? 

Vad har Du provat ?

Vad tycker Du ?

Va det värt de ?

Är det något Du rekommenderar ?


Däremot tror jag helt o fullt på zon-terapi

 

o akupunktur..



Zonterapi har jag inte provat, men skulle gärna vilja göra de...

Akupunktur har jag provat väldigt många gånger o jag blir så mycket sämre i min värk ( fibromyalgi ).. Nu är de ganska många år sen jag provade nålar, men då blev jag helt förstörd i musklerna..

Vissa reagerar så medans andra mår så mycket bättre.


Men detta är två metoder som jag tror på. 


Magneter ? NO, tyvärr jag tror inte på de. 


 


Jag kan ju säga att när jag sist la mig på min spikmatta så fick jag fruktansvärt ont i ryggen i flera veckor, så mattan kör igång något oxo.. 

Men jag ska prova mattan igen ,,, någon dag ..


Har Ni några tips/råd om hur man kan lindra sin muskelvärk ? 


Jag är framför allt nyfiken på de här med magneterna o om ni har några synpunkter ...


Av Anneli Gustavsson - 11 januari 2012 20:57


Knäckebröd   150 grader i mitten på ugnen i ca 30 min. De är olika från ugn till ugn men det lär ni er direkt.


2 dl majsmjöl

1 dl solrosfrö

1 dl sesamfrö

½ dl linfrö

½ dl rapsolja

2 dl kokhett vatten

Flingsalt både i smeten men även på den utkavalde smeten.


Blanda först dom torra varorna, sen är de bara att ta i resten. Flingsalt tar ni en nypa eller två av.


 

Alla torrvaror blandas.




I med oljan


 

Det kokheta vattnet..

Va förstikta när ni rör om , tänk på att vattnet har kokat.


  

Har ni en vanlig ugn så delar ni upp smeten i 2 delar. Har ni värmelufts eller större ugn så får ni plats med hela smeten.


 

Kavla ut mellan två smörgåspapper.. 


 

De är inte alltid lätt att få smeten jämn utan att "hjälpa" till lite. Vik in kanterna o fortsätt...


 

Jag jobbar hellre med händerna för de är mycket lättare att få ut smeten till kanterna, sen blir smeten mycket tunnare... O du får jobba som f-n så du slipper träna överkroppen =)


 

Ibland vill pappret "knyckla" ihop sig. Då är de bara att "lyfta" upp de försiktigt från smeten o lägga tillbaka de igen o fortsätta att jobba ut den mot kanterna som innan.

Av en sats blir de 2 plåtar, hur många bitar de blir är beroende på hur små / stora du gör dom.


 

Voila ,,,, nu är dom klara att äta.. Njut o må gott mina vänner..

Av Anneli Gustavsson - 11 januari 2012 19:53


Ja nu är granen ihop-vikt - snurrad o ställd i förrådet.. De är inte det lättaste att snurra ihop den utan att få lite utslag..  De kliar lite oxo men de går snart över. 

I morgon ska jag städa för de orkade jag inte ikväll. De är så skönt att bli av med julen, de blir så plottrigt på något sätt. 

Nu blir de lite mindre saker framme o mer ordning =)


På fredag ska jag tvätta o sen ska jag baka mina älskade knäckebröd


RECEPTET HÄR




Av Anneli Gustavsson - 11 januari 2012 17:52


Jag har fått ännu ett mail från vad dom vill att  jag ska TRO är från Swedbank men det är de INTE..


Ett mail där dom vill ha mina uppgifter för att någon har försökt logga in på mitt online konto.


Som sagt, Swedbank har lagt ut på sin hemsida om just dom här falska mailen som man INTE ska klicka sig vidare på o fylla i några som helst uppgifter. 


KASTA MAILET. FYLL INTE I NÅGRA UPPGIFTER. 


Banken skickar ALDRIG ut såna här mail till kunderna.


Klicka på bilden så ser ni vad som står i mailet.


   


Print från banksens sida... Gå in till Swedbank HÄR



Av Anneli Gustavsson - 11 januari 2012 15:29


Vilken hemsk  mardröm jag har haft inatt, den glömmer vi o fortsätter dagen med att plocka ner granen istället.

Har mumsat på lite kaffe nu o ett äpple så nu står jag mig tills de blir middag...


Har ganska ont bakom min högra vinge. Vad heter de ? På axeln, jo skulderblad.. Ja jisses de vet jag ju vad det heter. 

Jag vet inte vad jag har gjort, men de känns som de ska krampa.. Men de kommer att gå över som allt annat.


Nu börjar de mörkna ute,, de är ändå lite mysigt när man går inne o tittar ut fasten snön har regnat bort, ja de mesta av de i alla fall.


Jag tror att jag ska bli en sån där kärring som står o gömmer mig bakom gardinerna o håller koll på området ?!.

De kunde ju vara lite roligt o se vad grannarna har för sig...

NÄ , jag tror inte de. De överlåter jag till andra..


Jag kollar alltid på krokodiljägaren  kl 18 mån - tors ... Men idag har dom ändrat tiden så de va tur att jag såg de.. Nu blir de jag o Steve redan kl 16;25,,, antecknar ni de =)


Nähä nu ska granen få sig en omgång sen blir de Teddys tur att få gå ut lite. 


Ha en bra dag go vänner. 


Puss  I Pannan ♥




Mer Trafik till din Blogg !!

De är inte svårt att registrera Din Blogg eller Hemsida.

Känner Ni för de så får ni gärna slänga en röst på min blogg

 BLOGGTRAFIK.NU    MER TRAFIK  BLOGG RIKET   PANELEN     SVENSKA SAJTER 


 MARKNADSFÖR DIN BLOGG HÄR   Gå Med I Blogstart



 BloggRegistret.se     Blogg topplista - <a href=Superbloggen.se" border="0" /> Viktbloggar - <a href=Dietguiden.com" border="0" />


Superblogs  bloggtopplista  bloggtopplista Bloggrank.se


 BlogRankers.com   PersonligtPersonligt bloggar

Av Anneli Gustavsson - 11 januari 2012 15:19


Ja nu är de bara att passa på igen o beställa om ni har jul o nyårs bilder.. 

Beställ 100 bilder för endast porto för 29 kr


Erbjudandet gäller  t o m 2012 - 02 - 07





logga in på   www.fujidirket.se/gratis


  

Av Anneli Gustavsson - 11 januari 2012 14:46


Hur i herrans namn tänker man när man sitter o kör bil samtidigt som man ammar sitt lilla barn på 1 månad ?

Inte nog med de,, hon utsätter även dom andra 2 barnen i baksätet när hon kör in i tankbilen framför henne. Smällen gjorde så att krockkudden utlöstes. Det lilla barnet kläms ju mellan kudden o den fullkomligt idiotiska mamman. 


Dom fördes till sjukhuset där mamman o ett av barnen fick stanna kvar.


"Trafikbrottsutredarna vid Lidköpingspolisen kommer att delge mamman misstanke om brott."    Ja jag hoppas att de kommer att stå henne väldigt dyrt.. De ska banne mig svida rejält.


 

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards