Mitt Nya Liv

Direktlänk till inlägg 21 november 2011

Bröst Mottagningen !

Av Anneli Gustavsson - 21 november 2011 23:32


Ja försök att få tid dit om ni kan. De är inte det lättaste. 

Jag ringde innan i dag för att kolla hur långt dom hade kommit med min remiss. De va inget roligt att höra. 


Dom tar bara emot på måndagar på fm. O dom tar bara 12 patienter / måndag. De kan vara så att jag minns fel , men antalet pat ligger omkring där.


Jag får vara glad OM jag får en tid detta året för en undersökning av min knöl........... Jaaaa vad glad jag blir.

Va jag inte nervös innan så kan jag lova att jag är de nu när jag måste vänta så länge. 

Ssk;an sa att dom ska försöka få till lite kvällstider men då måste ju alla läkare mm kunna ställa upp oxo. Så de blir ett pusslande o de kommer att kosta landstinget mycket mer iom att de blir frågan om kvällar...


Knölen är inte stor på mig, den är som en ärta ungefär. Men man vet ju aldrig. 


Jag sa till ssk;an att jag tyckte de va dåligt att dom inte kunde "beta" av listan lite fortare , att de är inte klokt att de ska vara såna köer när det kan gälla något som är så viktigt.

Hon menade på att jag inte va ensam om att känna så eller vara rädd. Men de va som jag sa till henne att det lugnar inte mig att andra oxo är oroliga.


Nä, landstinget suger många gånger.. De borde inte få gå till på detta sättet.


I morgon måste jag försöka komma ihåg att ringa till dietisten oxo så remissen inte går tillbaka. Men jag har december på mig.. 

De va nåt mer jag skulle göra, men de kommer jag inte ihåg.. 


Nä nu måste jag ringa till mamma, hon har inte kommit hem än från tjejkvällen.. Hon ska inte vara ute o ränna så här sent,, gamla tanten =)

Nä då, jag tycker inte om att hon går själv ute nu när de är kolsvart ... Ska se vart hon är nånstans =)


Puss I Pannan  ♥


 
 
Mariette

Mariette

22 november 2011 00:37

Visst blir man förbannad... inte ska man behöva gå och vara orolig så länge... nästa år vad fasen är det? Sedan är det ju tyvärr så att den som skriker högst.... rådet är: Skrik högst!

http://mariettesrora.blogg.se

Anneli Gustavsson

22 november 2011 20:56

Jaaa jag ska skrika o tjata hål i huvet på dom. För jag ska ha min tid,,, snart....

Ha en mysig kväll kram ♥

 
Geddfish

Geddfish

22 november 2011 07:30

God morgon, Anneli!
Inte roligt vara orolig, hoppas du får svar snart!
Kramkram och hoppas tanten i min ålder kom hem ordentligt.........
♥ /Gerd

http://gerd-geddfish.blogspot.com

Anneli Gustavsson

22 november 2011 20:54

Hahaha ja hon va hemma men hon hade inte sagt till mig för hon trodde att jag sov =)
Hon fick sig lite smäll på fingrarna för att hon inte sa till mig =)De är så här att jag är den som är orolig istället för mamma o så har de alltid varit.

Jo hon är oxo orolig men inte som jag är.

Ha de gott o tack så mycket... Kram kram ♥

 
Jessica

Jessica

22 november 2011 08:20

Oj då ja jag skulle också vara nervös... jag fick brev från sjukhuset om att kolla min bröst, ser inte fram emot det direkt.
Hörde att det kan göra ont och stå där med brösten i en maskin, men visst det är ju för en bra sak.
Men att dom tar så lite och bara på måndagar?
När dom vet att det är många kvinnor som behöver hjälp, kanske ha en dag till? ^^
Hoppas du får en bra dag gullet, kram.

http://www.filosofaris.blogg.se

Anneli Gustavsson

22 november 2011 19:57

Ja lite nervöst är de så jag hoppas att jag får en tid snart..

I dag gör de inte så ont att kolla upp brösten de va värre för ett par år sen då dom verkligen plattade till brösten till storlek av 1 cm..

Dom har kommit på att man inte behöver ge de ett sånt tryck för att de ska bli ett lika bra resultat. Så jag tycker inte att du ska vara orolig för att de gör ont.
Känns de så går de över på ett litet kick.

Ja själva bröstmottagningen är bara på måndagar men man kanske kan gå via onkologen som jag har gjort innan när jag hade en knöl.
Jag får se vad som händer.

De är väldigt viktigt att alla får komma intill så fort som möjligt.

Ha en mysig kväll vännen kram kram ♥

 
Ingen bild

eva

22 november 2011 10:11

Nu blir jag orolig. Tjata som attan. Du måste kolla upp det som snart som möjligt. Styrke kramen. <3 goa Anneli

Anneli Gustavsson

22 november 2011 19:34

Tack älskade vännen. Ja du, jag ska tjata så dom tröttnar på mig. Ska ringa i morgon igen. Idag fick dom de lite lugn o ro ,, men imorgon är jag på dom igen =)

Ha en mysig kväll puss o kram ♥♥♥

 
optimist

optimist

22 november 2011 11:35

Men så jobbigt. Denna väntan. Det borde inte få förekomma. Det borde vara en självklarhet att få tid snabbt vid ett sådant tillfälle. Att gå omkring och vara orolig tär ju så fruktansvärt.
Många varma kramar.

http://optimist.bloggplatsen.se

Anneli Gustavsson

22 november 2011 19:33

Ja de är jobbigt, o man borde inte få vänta så länge när de gäller knölar. De är skrämmande att dom inte har fler undersöknings dagar att ta till mer än 1 dag/vecka. Dåligt värre...

Goa kramar till dig min vän ♥♥♥

 
Kaisa

Kaisa

22 november 2011 14:33

Men bästaste vännen då! Jag hoppas verkligen att det bara är en av alla vanliga och ofarliga knölar som du känner. Inte skall man behöva vänta på något så viktigt som en undersökning..... Stor Kram ♥♥♥

http://andestyrka.blogspot.com

Anneli Gustavsson

22 november 2011 19:29

Tack, nä de får verkligen inte vara nåt.. Jag mår ju så bra, ja i själen i alla fall. Musklerna glömmer vi bort för dom är hemskt jobbiga ...

Ska nog tjata mig till en tid snart. (hoppas jag)

Kram kram ♥♥♥

 
Måna

Måna

22 november 2011 16:05

Landstingen skulle behöva mer pengar eller mer konkurrens så vi patienter hamnade i fokus :( Att man ska behöva tjata om tider :( KraMen

http://mnamittikrleken.blogspot.com

Anneli Gustavsson

22 november 2011 19:05

Jo de är inte klokt. Jag förstår inte att man måste vänta så länge på en tid. Men jag ska ringa o tjata tills dom tröttnar =)

Kram kram ♥

 
Ullissa

Ullissa

22 november 2011 19:48

Detta låter inte kul! Men att bara ta emot nya patienter på måndagar tycker ju jag låter hel knasigt? Har dom inte funderat på att ha Tider en annan vardag med? Då skulle dom ju inte behöva ta kvällar som kostar mera! Ja säger ju det å just sådana besvär som är så känsligt och om det visar sig vara tokigt på dom så kan det ju vara livshotande å kan även gå väldigt snabbt! Suck fy å skäms! Dom borde skärpa sig!
Hoppas att du får en tid snart!
Styrke kramisar till dig!
Kramisar

http://ullissa.bloggplatsen.se

Anneli Gustavsson

22 november 2011 20:52

Ja visst är de idiotiskt. Jag förstår inte hur de kan vara så få tider/dagar när de är så många. De va ca 60 remisser före mig så de lär ta några månader. Men inte om jag får bestämma =)

Tack vännen.

Ha en underbar kväll kram kram ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anneli Gustavsson - Tisdag 16 april 20:45


      Som veterinär kallades jag in för att undersöka en 13-årig hund som hette Batuta.Familjen förväntade sig ett mirakel.Jag undersökte Batuta och upptäckte att han hade cancer och skulle dö av detta och att det inte fanns något att göra för...

Av Anneli Gustavsson - Torsdag 11 april 20:45

    Den här bilden följer mig i graven. Den har jag tatuerat in på min arm =)       I dag har det varit en jobbig dag, det är det alltid den här dagen. I dag är det 9 år sen du somnade in o jag ser allt framför mig än, vilket är jobbigt....

Av Anneli Gustavsson - Torsdag 4 april 21:00

  Det är så mycket att hålla reda på när man är hemma o är sjuk. Inte nog med att jag har min fibro o allt annat.. Jag går ju o bryter tån,, ja för ca 2 år sen.. Sen halkade jag ju 22a dec 23 o slog i rejält.    Men nu så har jag pratat med Fol...

Av Anneli Gustavsson - Lördag 30 mars 21:02


      Ja nu tjejer får vi ta fram rakhyvlarna, epilatorerna mm o se   till så att vi har lena o sexiga ben =)          ...

Av Anneli Gustavsson - Lördag 30 mars 20:35

  I dag har det varit skönt väder, härligt att klä sig lite lättare. I dag skulle jag även gå hem till Rohde o plocka med mig lite kläder o lite annat smått o gott.   Det är så att hon har kommit till ett korttidsboende för hon har varit sjuk. ...

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards