Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 14 september 2011

Av Anneli Gustavsson - 14 september 2011 23:47


Lite bilder på trollet.


 

Klicka på bilderna för att få dom större.

   



 


Gladaste ungen i världen


   

Fammoo hjälp mig. Kolan har fastnat i tanden...       Så nu är de borta....


   

De är roligt att brotta ner fammoo på golvet.. Ja jag ligger på vardagsrummet o sprattlar för fullt, Liam tycker det är jätteskoj.


   

Titta här, han har mammas skrattgropar.. Dom är så söta.


   


Liam gömde sig i fåtöljen o skrämde mig.. Huuuua så rädd jag blev när han dök upp...


   

Nu hoppar jag på dig fammoo....


     


 

Titta på trollungen så söt han är. Han skrattar med hela ansiktet..

De va dom senaste bilderna jag hade på honom.. De blir snart fler, eller vad tror ni =)


Puss I Pannan  ♥      

    

Av Anneli Gustavsson - 14 september 2011 23:05


Fick besök innan av en väldigt stor äcklig fluga. Inte ens Teddy tyckte om den, han ville att den skulle försvinnan.

Nu är den borta o jag hittar den inte =)


 

Flugan sitter på en penna ...



Mer Trafik till din Blogg !!

De är inte svårt att registrera Din Blogg eller Hemsida.

 BLOGGTRAFIK.NU    MER TRAFIK


BLOGG RIKET

PANELEN     SVENSKA SAJTER 


 MARKNADSFÖR DIN BLOGG HÄR


 BloggRegistret.se   


Blogg topplista - <a href=Superbloggen.se" border="0" /> Viktbloggar - <a href=Dietguiden.com" border="0" />




Superblogsbloggtopplista

Bloggrank.se

Av Anneli Gustavsson - 14 september 2011 20:00


Tack för era kommentarer både här o på fb. Jag blev så glad att ni tog er tid att svara mig....


Nu är de ju de här med att vara kvinnlig.. Hur f-n ska jag bära mig åt då ? 

Jag har i så många år varit en strandad val som inte velat vara social på något sätt. Jag har inte vågat ta det steget, jag har hela tiden gömt mig o inte behövt ta tag i min vikt. Tro de eller inte, men jag insåg inte hur illa de va för jag skjöt allt sånt ifrån mig. 


Vikten o värken har varit hemsk. När man väger så mycket som jag har gjort så har du inte mycket kläder att välja på. För det första så vill du inte gå ut o handla i butikerna, de har faktiskt min mamma gjort dom flesta gångerna åt mig. 

Mamma är den som har handlat hem så jag har fått prova, men oftast har jag inte velat ha nya kläder för dom har Inte passat.


Prova att klä en val så får ni se hur lätt de är. Någon kvinnligthet finns Inte överhuvudtaget hos mig. O jag vet inte hur jag ska få fram de ? Jag vet inte om de har funnits hos mig någongång ?


Just nu finns de ett renoverings "objekt" .. Så detta rucklet är i stort behov av renoverare, snickare, knypplare, målare, you name it.


Visst skulle jag kunna försöka mig på att shoppa hem fina kläder, men jag är fortfarande Inte helt nöjd med min vikt.. Trots att jag är både glad o stolt över mina 48 minskade kilon. 

Jag vill gå ner lite till för att jag ska kunna känna mig bekväm. Sen behövs det en stoooor fet plånbok till detta. 


Det går inte ihop med min sjukpension,, så har ni något svartjobb så hojta till =))


Nu låter de som jag bara gnäller, det gör jag inte för jag är så glad åt mitt liv idag o den hjälpen jag fick med operationen.


Jag gör så gott jag kan o de är värt bra mycket..


Puss I Pannan  ♥



Av Anneli Gustavsson - 14 september 2011 18:24


Ja då har jag suttit på min cykel för första gången ,, sen i maj tror jag de är ? 

Jag har i alla fall inte cyklat på hela sommaren, jag har utnyttjat naturen istället ..


Kan lova att det va väldigt jobbigt för benen o röven.. Jag fick kliva av cykeln en gång för att skaka rumpan,, ja väcka den lite =))

Svetten den bara rinner, så här mycket svettas jag inte ens när jag har varit ute på en timmes promenad. 


Nu känns de skönt att ha cyklat.. Men jag hade hellre gått ut en sväng. För väl acceptera att de är över för min del, jag får vänta till våren igen ... Eller vänta på att de inte ska blåsa.


Kämpa kämpa,,, nu är jag trött på FET-vikten !!!


onsdagen 14 sept

  1. Anneli
  2. 14 september 2011 - 18:19
  3. Övrig träning - Motionscykling
  4. 10,2 km
  5. 0:34:00
  6. 3:20 min/km

Mer Trafik till din Blogg !!

De är inte svårt att registrera Din Blogg eller Hemsida.

 BLOGGTRAFIK.NU    MER TRAFIK


BLOGG RIKET

PANELEN     SVENSKA SAJTER 


 MARKNADSFÖR DIN BLOGG HÄR


 BloggRegistret.se   


Blogg topplista - <a href=Superbloggen.se" border="0" /> Viktbloggar - <a href=Dietguiden.com" border="0" />




Superblogsbloggtopplista

Bloggrank.se

Av Anneli Gustavsson - 14 september 2011 17:12


Jag håller på o kollar lite med kläder osv så när mamma såg mina kläder kom hon på att hon har ett par stövlar som hon inte använder så jag fick dom. Ja OM jag nu ska använda dom annars säljer hon dom .. 

Nu vill jag ha er hjälp... Snälla säg vad ni tycker om stövlarna.. Jag är inte van att ha såna här stövlar, utan jag är van vid "halkainteoslåihjäldig" stövlar..


Är dessa stövlar "tantiga" ???


 

Jag kan ju oxo säga att jag har inte på många många år kunnat ha stövlar för mina vader har varit som era lår =))

Nu gick de tom att dra upp dragkedjan heeeela vägen =)




Mer Trafik till din Blogg !!

De är inte svårt att registrera Din Blogg eller Hemsida.

 BLOGGTRAFIK.NU    MER TRAFIK


BLOGG RIKET

PANELEN     SVENSKA SAJTER 


 MARKNADSFÖR DIN BLOGG HÄR


 BloggRegistret.se   


Blogg topplista - <a href=Superbloggen.se" border="0" /> Viktbloggar - <a href=Dietguiden.com" border="0" />




Superblogsbloggtopplista

Av Anneli Gustavsson - 14 september 2011 13:38


Sitter o lyssnar på radion som vrålar från köket, dricker kaffe o har ätit ett äppel gott gott. Fick även ta en treo för skallevärken,, mindre gott...

Ja tv;n går även på här men ljudet är avstängt =)


Inatt har jag inte drömt så jag kommer ihåg nåt,,,,,, än i alla fall. Men det kan ju dyka upp under dagen. 

Jag skrev ett långt inlägg om min dröm härom natten, men det kommer jag att lägga ut en speciell dag =)))

Den dagen är ganska nära nu...  Jag ska snart börja räkna ner hahaha.. 


Jo sen va de ju det där med min  förbenade tandläkarmiss.. Jag vet att jag får skylla mig själv men det rrrrrrreeetarrrrr mig så in i norden ... 

Jag åker ju på att betala 320 kr.... Men hon som jag pratade med sa att detta va bara för halva tiden jag tog upp så egentligen skulle jag betalat 640 kr......


Fy fan de är så man blir mörkrädd. Jag borde ju känna mig glad att jag bara behöver betala hälften men de är jag inte för de är en stor summa för mig som de är. 

Nog om de.


De fortsätter att blåsa, men  inte lika mycket som de gjorde inatt. De ven i fönstrena. 


Nu ska jag se om jag får till filmsnutten med Teddy som bara stängde ner i går när den nästan va klar.. 


Ha en bra dag, va rädda om er.


Puss I Pannan ♥



Av Anneli Gustavsson - 14 september 2011 00:00


Då ska jag stänga ner datoriet snart, har redan tagit min nattmedicin. Jag brukar inte ta den så tidigt men nu kände jag att jag ville testa om jag kunde somna tidigare.. Hoppas går ju. 


Har filmat Teddy lite ikväll när han fick sitt ben, ja han får tandborstben. Alltså han får fler ben, men just nu ikväll blev det detta. Det spelar ingen roll när eller vad det är för sorts ben så ska han alltid gömma benet, ja inte han utan han vill ha hjälp med att gömma de.

Självklart kommer han till mig så jag ställer upp. Han är inte som andra hundar som glufsar i sig sitt ben på NOLL-tid eller gömmer sitt/sina ben själv. Han sparar dom o de kan han göra upp till 1 dag.. Nu fick han benet vid 6-tiden ikväll o han har inte ätit upp de än. 


Han har kommit till mig ett par gånger o "bett" om hjälp att gömma om de. 


En annan sak som oxo är rolig, de är när man ska kasta nåt godis eller skinkbit till honom så sätter han sig o tittar NER i golvet... Alla hundar tittar upp för att se vart godiset kommer att hamna, hunden följer godiset så de hamnar i munnen.. Men Inte Teddy,, han tittar ner så han ska se vart de lägger sig hahaha.


Han är min lille bebis, min egna lilla goa bebis.. JA han är en bebis =)


Här är mina 3 favorit killar....................


 


 


Faen oxo,,, moviemakern stängde ner så jag måste göra om filmen med Teddy. De orkar jag inte göra nu för de tar en stund.... Tänk om nåt kunde gå som de ska utan att strula ?!.

Filmen kommer i morgon......... Dubbelsuck !!!

Nu önskar jag er en god natt. 


Puss I Pannan  ♥




Mer Trafik till din Blogg !!

De är inte svårt att registrera Din Blogg eller Hemsida.

 BLOGGTRAFIK.NU    MER TRAFIK


BLOGG RIKET

PANELEN     SVENSKA SAJTER 


 MARKNADSFÖR DIN BLOGG HÄR


 BloggRegistret.se   


Blogg topplista - <a href=Superbloggen.se" border="0" /> Viktbloggar - <a href=Dietguiden.com" border="0" />




Superblogsbloggtopplista

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards