Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 10 september 2011

Av Anneli Gustavsson - 10 september 2011 23:52


Telefonen ringer o jag börjar gäspa,, medans mamma svarar så gäspar jag ljudligt... 


Mamma - Va vill du nu då ?

Jag - Va då ?!.....

Mamma - Va är de då ?

Jag - Jag bara undrar vad du gör ?

Mamma - Ja men va fasen de har du gjort redan.

Jag - Va glad för att jag ringer till dig.

Mamma - Ja men du ringer 3-5 gånger / dag...

Jag - Ja va glad för de du,, de finns dom som har barn som inte hör av sig alls.

Mamma - suuuck

Jag - Vad gör du då ?

Mamma - Inget. Va ville du ?

Jag - Jag skulle bara säga att jag hoppar in i duschen nu.

Mamma - Va lessam du är.


Hahahahaha jag älskar att retas med henne,, ja ok till en viss gräns. Så här brukar jag hålla på.. 

Hon är så glad för att jag ringer till henne för hon älskar mig mest i hela väääärlden =)))))


Nu sa vi god natt,, hmmm undra om jag ska ringa in o fråga vad hon gör ? Hahaha..

Nää lika bra att låta bli, de finns ju en morgondag oxo hahahahaha...


Såg ni Dyngkåt ?  Ja,, jag har skrattat så tårarna har runnit på mig. Hon är sjuk galen den människan.. De är min typ av människa.


Now it´s time to hit the shower........


Toodles  ♥


Av Anneli Gustavsson - 10 september 2011 23:08


Herregud vad jag skrattar.. Hon är helt otrolig. Jag älskar hennes sångröst oxo. Att hon kan hålla sig för skratt de begriper jag inte...


Det sämsta med tv1 är just nu att de inte är nån reklam för jag är så pinknödig, ska passa på när hon sjunger =)))



Av Anneli Gustavsson - 10 september 2011 22:03



Titta på tv1 nu med Mia Skäringer.. Hon är


helt underbar...




Mer Trafik till din Blogg !!

De är inte svårt att registrera Din Blogg eller Hemsida.

 BLOGGTRAFIK.NU    MER TRAFIK


BLOGG RIKET

PANELEN     SVENSKA SAJTER 


 MARKNADSFÖR DIN BLOGG HÄR


 BloggRegistret.se   


Blogg topplista - <a href=Superbloggen.se" border="0" /> Viktbloggar - <a href=Dietguiden.com" border="0" />




Superblogs



Av Anneli Gustavsson - 10 september 2011 18:17


Ja de är nog nåt, eller vad tror ni ?



Jag tror att jag ska spela in den för de va lite annat att se ikväll .. Jag har några dvd;er som jag har fått låna av grannen som jag inte har sett än, måste kolla dom nu annars får jag lämna tillbaka dom osedda =)


Tv1 ; 

Dyngkåt och hur helig som helst 
21:45 - 23:45 


Mer Trafik till din Blogg !!

De är inte svårt att registrera Din Blogg eller Hemsida.

 BLOGGTRAFIK.NU    MER TRAFIK


BLOGG RIKET

PANELEN     SVENSKA SAJTER 


 MARKNADSFÖR DIN BLOGG HÄR


 BloggRegistret.se   


Blogg topplista - <a href=Superbloggen.se" border="0" /> Viktbloggar - <a href=Dietguiden.com" border="0" />




Superblogs


Av Anneli Gustavsson - 10 september 2011 17:30


De är konstigt,, sen operationen så är de precis som att jag har accepterat mig själv för den jag verkligen är. Jag kan inte påminna mig att jag nånsin har accepterat mig själv ?


Jag har dragit mig undan allt o alla. Har inte velat synas eller höras, trots att man har hörts ibland ändå =)

Jag har aldrig längtar ut på vare sig promenader eller på något annat.  Att åka o handla på Ica har varit så jobbigt trots att jag jämt är där o handlar o dom är helt underbara.. Nä jag har inte velat för jag har skämts så fruktansvärt mycket för den jag hade blivit. 


Jag visste ju att jag hade fet-vikt MEN eftersom jag inte har haft någon kropp så har jag aldrig sett de på det sättet,, visst låter det konstigt ?

Jag har inte haft några helfigurs speglar, jag hatar speglar. Min enda spegel har varit badrumsspegeln o den ser man bara ner till axlarna (ungefär).


Visst har jag varit o handlat kläder några gånger på 10 år, då har jag ju sett mig själv o fått världens chock


Nu undrar ni säkert varför jag fick en chock när de är JAG som går med fet-vikten ? De borde jag ju känna ? Jag borde se den ?

Även att vissa har talat om mig för mig att " Nu har du blivit stor " så har jag sagt att " Men jag har inte gått upp nåt mer, fan tjatar du för ".........


Så har de varit år efter år, vikt PÅ vikt... 


Jag vet att jag tjatar om detta med min gastric byppass operation MEN om ni bara visste hur glad jag är för att jag fick den här chansen att göra den även OM den kunde kostat mig mitt liv.. 

Jag har gjort en deal med mig själv.. Jag har accepterat att jag oxo ska vara med på bild o inte bara alla andra. 

De är faktiskt lite "terapi" att bli fotad eller ja som jag gör fotar mig själv. De är först när jag ser på mina bilder att jag har gått ner i vikt. 

Jag Har gått NER i vikt.... Men varför måste jag se de på bilderna ? Ja, jag har levt så många år med sjuklig-fetma så jag är van att vara stor .. Då trots att jag ändå inte såg mig själv som fet.. 

Ja ni ser ju, de hänger inte hop. Jag får inte ihop de. 

När jag ser på mina foton så blir jag så glad, både för att jag ser att jag har minskat i vikt + att jag Vågar lägga ut foton på mig själv.. De är helt otroligt. Jag har bråkat med folk när dom har tagit kort på mig, tvingat dom att plocka bort fotot. Men själv har jag velat fota alla för dom är så fina.

Jag kan ta min vardag på ett mycket bättre sätt nu än jag kunde innan med all fet-vikt. Allt är så mycket positivare nu.. Allt är så mycket lättare o roligare. Nu vill jag göra saker, promenera, åka iväg o handla, jag har tom köpt kläder men det tog mig 40 kg Innan jag köpte nytt. 

Jag vill helt enkelt ut o ha roligt, leva mitt liv. Men de är jobbigt så jag tar de i små doser =)

Allt detta har jag accepterat när de gäller mig själv.

Men sen finns de en sak som jag har märkt av att jag har blivit grinigare med,, jag har lite svårare att acceptera min värk, mina bakslag. Men det är väl för att nu har jag fått känna på hur de känns att må bra.. Ja, då menar jag att må bra MED ständig värk. Den är en del av mitt liv så den blir jag inte av med ,, om dom inte hittar nåt botmedel.

Under mitt vuxna liv har jag inte fått må bra pga min värk o sen har de gått utför hela tiden med vikten. 

De är ju hemskt att säga att jag inte har mått bra, men de har jag inte. Visst har jag varit glad o lycklig för andra o mått bra när andra har mått bra, men inte för min egna skull. 

Det sista va det så fruktansvärt jobbigt så jag ville inte, jag orkade inte. Hur jag än kämpade så kom jag ingenstans. De va en ond cirkel som inte ville brytas hur jag än kämpade. 

Till slut så fanns de bara en utväg kvar,,, den allra sista utvägen.. Operation, en gastric bypass.. 

Nu vet jag att många av ER tycker att det en sånt som bara latmaskar gör,, väljer en operation men så enkelt är de inte. De ska till mycket innan o OM du får en, de finns inga garantier på att man är lämplig. Så när jag fick veta att jag va lämplig så blev jag överlycklig ,, men rädd.

Så allt detta har förändrat mitt liv till ett underbart liv. Jag får inget gratis utan jag får kämpa, men nu vet jag ju att de funkar så nu får de ta den tid det tar.

NU vet jag oxo hur det är att få må bra,, så de kanske inte är så konstigt att jag har svårt att acceptera min värk nu =)

Det gör inget. Jag har Ett Liv. Mitt Liv. Mitt Nya Liv o de ska jag Aldrig mer ge bort på något sätt. 


Puss I Pannan  ♥

Av Anneli Gustavsson - 10 september 2011 14:31


Jag vaknade strax innan halv 9 i morse med en sån smärta i magen. Hade jag inte vetat bättre så hade jag trott att de va dags att åka till förlossningen.

Fy fasen säger, jag trodde de värsta ja att något skulle hända så jag skulle få åka in men så illa blev de aldrig tack o lov.


Jag fick gå på toan o de va tur för jag klarade att göra de jag behövde göra. Men det påminde mig om dom kramperna som jag fick under operationsnatten.. Ja ok , de va inte lika illa nu för då pumpade dom mig full med morfin. 


Jag känner fortfarande av att jag är öm i magen o den bullrar på för fullt. Men jag har kunnat äta idag så de är ingen fara ..

Nu sitter jag o dricker kaffe + att jag har tagit en banan oxo.


Idag ska jag dammsuga lite, de hade jag tänkt göra igår men de blev inte av. Sen ska jag "pula" med nåt annat för i morgon får jag besök av svärdottern Nina o en till som jag inte avslöjar nu =)

Ja de är ju den träffen som vi skulle haft förra helgen tror jag de va när jag mådde dåligt. 

NU ska den bli av punkt slut !!!

Jag är trött på detta drattlande från min sida. 


Idag känner jag av att jag gick med stavarna, men det visste jag så de är helt ok. Jag trodde att de skulle vara värre, men de kan komma de oxo. De brukar bli värst 2 dagar efter jag har gjort nåt.


Nu ska jag njuta klart av mitt kaffe sen ska jag fixa lite. Ni får ha en underbar dag... 


Puss I Pannan  ♥



Mer Trafik till din Blogg !!

De är inte svårt att registrera Din Blogg eller Hemsida.

 BLOGGTRAFIK.NU    MER TRAFIK


BLOGG RIKET

PANELEN     SVENSKA SAJTER 


 MARKNADSFÖR DIN BLOGG HÄR


 BloggRegistret.se   


Blogg topplista - <a href=Superbloggen.se" border="0" /> Viktbloggar - <a href=Dietguiden.com" border="0" />




Superblogs

Av Anneli Gustavsson - 10 september 2011 00:53


De är så härligt att få skratta,, riktigt sådär från hjärtat så man nästan kiknar.  De får jag göra ganska ofta när jag pratar med bla Hea... 


Hon skulle fixa med nåt till sin blogg innan o hur hon lyckades med de hon gjorde begriper jag inte =)

Får se om vi får till de senare idag när vi har sovit några timmar..


Nu ska jag äta lite vattenmelon innan jag lägger mig,, ja jag vet att man inte ska göra såna dumheter men de är så gott. Jag äter inte alls lika mycket som jag har gjort innan. 



Sen säger jag GRATTIS TILL ERIK SOM FYLLER ÅR IDAG. HIPP HIPP HURRA HURRA HURRA.. ERIK ÄR MIN LILLA GOING ;o)


Dröm söta drömmar.


Puss I Pannan  ♥



Mer Trafik till din Blogg !!

De är inte svårt att registrera Din Blogg eller Hemsida.

 BLOGGTRAFIK.NU    MER TRAFIK


BLOGG RIKET

PANELEN     SVENSKA SAJTER 


 MARKNADSFÖR DIN BLOGG HÄR


 BloggRegistret.se   


Blogg topplista - <a href=Superbloggen.se" border="0" /> Viktbloggar - <a href=Dietguiden.com" border="0" />




Superblogs

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards