Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 21 augusti 2011

Av Anneli Gustavsson - 21 augusti 2011 22:53


En herre ringde på dörren hos 2 gamla damer.
- Jag kommer från Svenska Hem och vill visa ett recept på salt sill i lake.
- Du får prata högre, sa damen som öppnade, jag hör illa!
Mannen upprepade sig, men nu med högre röst.
- Högre! sa damen. Jag hörde inte!
Nu höjde mannen rösten så han skrek. Damen vände sig om och ropade på Elsa.
- Elsa, skynda dig!! Det är en man här och han kallar sig hemska Sven och han vill visa sin stake.....


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Mamman har slut på ob och ber Per gå till butiken.
- Använd inte fula ord. Säg snällt vad du ska ha säger hon.
Per går men kommer inte hem.
Mor ringer till butiken: Jo Per är här men vi förstår inte vad han ska ha.
- Vad sa han då?
- Jo han ber att få invändig isolering till pappas hobbyrum....



Mer Trafik till din Blogg !!


 BLOGGTRAFIK.NU



MER TRAFIK


PANELEN 


SVENSKA SAJTER 


BloggRegistret.se


Blogg topplista - <a href=Superbloggen.se" border="0" />


Viktbloggar - <a href=Dietguiden.com" border="0" />

Av Anneli Gustavsson - 21 augusti 2011 21:15


Tidigare så gick jag o Teddy runt hembygdsgården, jag älskar att gå där inne. De är inte stort, men jag älskar dom gamla husen, träden o allt..

Det blev ingen tränings promenad innan för jag har alldeles för ont, så därför lullade   vi omkring lite.

( klicka för större bilder )

       


   

Det är här inne som Tomten , Tomtemor o alla Tomtebarnen finns. Ja den "sagan" har jag berättat i många år för Tilda,, som Nu är alldeles för stor för att gå på de med Tomten. Nä nu är de Liam som jag " Tomtar " för o han tycker att de är så roligt.

       

Jag kan gå o titta på samma saker om o om igen, de finns alltid nya vrår som "tittar fram"..

   

 De doftar gott.                                                                     En stackars spindel som har fastnat i nätet.


                 

 

Jag älskar när de blir som Jag vill. Skärpan är olika på bilderna.

   

   

De va en utmaning att få till de för ett "djur" är oftast aldrig still.



 

Jag tycker om dom här 2 bilderna.


Ja nu börjar allt vissna o snart är hösten här. Men idag så har de varit underbart väder.


Puss I Pannan  ♥


Mer Trafik till din Blogg !!


 BLOGGTRAFIK.NU



MER TRAFIK


PANELEN 


SVENSKA SAJTER 


BloggRegistret.se


Blogg topplista - <a href=Superbloggen.se" border="0" />


Viktbloggar - <a href=Dietguiden.com" border="0" />




    

Av Anneli Gustavsson - 21 augusti 2011 20:56


Jag har ju precis glömt bort att visa att jag har köpt nya örhängen.. Dom är köpta på Rusta för 25 kr.....

Under alla år så har jag Inte kunnat ha några oäkta saker för min nickel allergi, men nu sista tiden så har de funkat jättebra  o jag är så glad för de..


Sen om jag passar i dom eller inte de bryr jag mig inte om =)

 

Mer Trafik till din Blogg !!


 BLOGGTRAFIK.NU



MER TRAFIK


PANELEN 


SVENSKA SAJTER 


BloggRegistret.se


Blogg topplista - <a href=Superbloggen.se" border="0" />


Viktbloggar - <a href=Dietguiden.com" border="0" />


Av Anneli Gustavsson - 21 augusti 2011 14:45



De gnisslar o piper,,,,,, Vad kan de vara ???





De är ju lille Teddy som vill gå ut ;o)



Mer Trafik till din Blogg !!


 BLOGGTRAFIK.NU



MER TRAFIK


PANELEN 


SVENSKA SAJTER 


BloggRegistret.se


Blogg topplista - <a href=Superbloggen.se" border="0" />


Viktbloggar - <a href=Dietguiden.com" border="0" />


Av Anneli Gustavsson - 21 augusti 2011 14:10


Men,,, men,, de är inte klokt... Solen skiner !!!

Sover jag fortfarande kanske ?

Nä, de gör jag inte.... 


O jag som vill gå ut på en jättelång promenad,,, men de skulle jag aldrig klara idag med värken.......

Men klockan är inte mycket än,,, de kan vara fint väder hela dan o värken kan bli bättre om några timmar ... 


Dricker mitt goa kaffe, ska strax göra en stor bytta sallad som jag kan ha o mumsa på.. Nä då,, jag äter inte för mycket av salladen. Eller,, ja jag kanske tar lite "drygt" av de jag ska äta men inte mer.


Vattenmelonen är jag fortfarande lite sur för att de ska vara så mycket kalorier i, men de är bara att gilla läget ......

Fast, jag måste ju få gnälla lite så ni ska tycka synd om mig ,,,, lite ,, lite =)


Jag ska väga Teddy oxo, igår kväll när jag klappade honom så kändes han något smalare o de får han inte bli. 

Han är precis lagom o har alltid varit de i alla år. Förutom sist när han åt cortison då gick han upp o blev småfet. 


Nu sitter han kopplad under mitt skrivbord o gnisslar. Han vill att jag ska följa med honom ut, han kan gå ut själv i trädgården o ha de riktigt gott.. Men han är ju mammas pojk....


Nu får ni ha en bra dag. Va rädda om er o varandra.


Puss I Pannan ♥



Mer Trafik till din Blogg !!


 BLOGGTRAFIK.NU



MER TRAFIK


PANELEN 


SVENSKA SAJTER 


BloggRegistret.se


Blogg topplista - <a href=Superbloggen.se" border="0" />


Av Anneli Gustavsson - 21 augusti 2011 00:07


Igår kväll pratade jag med Hea i flera timmar. Ja batteriet tog slut som vanligt. Vi pratade bla om mat, vikt mm..

Som ni vet är jag helt galen i mina vattenmeloner med lite pressad citron på. De är inte bara några bitar utan MÅNGA  bitar .. En hel skål,, en stooor skål.. 


De är ju faktiskt kalorier även i vattenmelon,, jag vet hur många de är oxo men jag tänkte liksom inte på de. Ja att de blir väldigt många kalorier,, alldeles för många kalorier. 


De kanske är därför som jag inte har gått ner nåt i vikt nu det sista ? Men jag har inte ätit så här mycket melon hela tiden,, så jag vet inte ?

Visst, jag  SKA  inte äta så mycket som jag gör nu. Jag kan sitta i 1 timme o bara gotta mig. De är de slut med !!!

FAN på ren Franska att jag har fått dille på mina meloner.


De är bara att ta tag i detta oxo, inget snack om den saken.


Idag har de varit en mycket konstig dag när de gäller maten. Frukosten va inga problem ,, frukten osv va heller inga problem. 

Men när jag hade ätit middag inne hos mamma så började jag må illa o de tog stopp. Men jag tror att de berodde på att de va väldigt såsigt, ja jag åt bara lite sås men i alla fall. 


Nu ikväll när jag åt igen så började jag att må illa o de tog tvärstopp så jag fick snällt vänta en bra stund innan jag kunde äta lite till... 


Jag måste säga att jag är så glad att jag känner av sånt här, att jag kan må lite illa o att de kan säga stopp. De är väldigt sällan de händer för mig.


De är alltid jag själv som måste sätta en gräns.


Så idag har de inte alls varit som vanligt,,, men jag säger de igen att de är jag bara glad för. 


Nu mina vänner måste jag lägga mig för nu har jag tagit både värkmedicin o lite sova medicin, så nu hoppas jag att jag ska sova gott inatt.

De hoppas jag att ni oxo gör. 

Ha en bra Söndag, va rädda om er o varandra. 


Puss I Pannan ♥


Mer Trafik till din Blogg !!


 BLOGGTRAFIK.NU



MER TRAFIK


PANELEN 


SVENSKA SAJTER 


BloggRegistret.se


Blogg topplista - <a href=Superbloggen.se" border="0" />


Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards