Mitt Nya Liv

Alla inlägg under juli 2011

Av Anneli Gustavsson - 18 juli 2011 20:08


Jag fick veta innan att h*n hade brutit sig.. Nu vill jag inte säga för mycket för jag vill inte att det ska bli fel... Men de va illa,, dom visste väl inte om de går att rätta till... 


Usch stackars XXXX.........  =(


Av Anneli Gustavsson - 18 juli 2011 19:11


Äntligen ,,,, äntligen har jag varit på en runda.. De va jag o Tilda.. Vilken tjej de är.. Ni ska bara veta vad hon stöttar mig,, ja utan att hon kanske vet om de alla gånger. 

Som vanligt blir de att jag ursäktar mig lite för att jag stönar o stånkar osv, men hon är ju van vid mig så hon bryr sig inte. 

Jag sa hur jag brukar gå,, sakta, fort o skitfort. Jag blev lite orolig att hon kanske inte orkade med i mitt tempo,,, MEN bara att jag tänkte tanken va ju fånigt för hon hade verkligen flåset.. 


När jag gick fort så visade hon sitt fortaste ,, de visslade bara till sen såg jag ryggen på henne.. 

Hon hejade på mig, kämpa, kom igen, lite till ... Så lät de.. O detta va inte bara inne i mitt huvud som de brukar låta för de kom från Tilda oxo.. 


Vi hade tänkt att gå 4 km rundan, men det blev lite längre för vi gick hem till henne en andra gång o hämtade lite saker som hon ska ha ,, hon ska sova hos mormor inatt. 


Vi stannade o pratade ett par gånger med några människor, så de är inget jag drar av tiden på... 


Så de blev alltså en runda på


5,34 km


Time - 60 min


Calories - 415


Vill Ni se rundan så klicka   -->  HÄR <--

 






Av Anneli Gustavsson - 18 juli 2011 15:09


De är ca 20 grader varmt ute, lite kvavt o väldigt grått o trist. De är uppehåll nu så de får man vara nöjd med.


Jag ska bara säga en sak !.

Jädrans skitväder !!!!


Jaha,,, då tror vi att grannen fick åka in med ambulansen.. De lät nästan så, men jag är inte säker. Jag har inte hört nåt sen detta hände. 


Idag mår jag bättre, men jag har fortfarande ont i skallen, axlar o nacke. Känner mig kallsvettig,, asch sånt här orkar jag inte med. Jag vill gå ut o gå NU. Jag ska känna av läget en liten stund till.. 


Har haft konstiga drömmar inatt igen. Jag har åkt buss o haft romanser med ett par busschafförer... Inte illa va =)

Jag kommer inte ihåg så mycket mer, så de hände väl inget upphetsande.


Va in till mamma innan o hämtade lite mat. Hon har gjort kålpudding så de ska jag smaska i mig. Jag älskar kålpudding o lingon. Ja jag tänker äta lingon till de skiter jag i.. Nu ska jag njuta av maten. Jag tog även potatis, jag ska börja äta lite mer kolhydrater än jag har gjort innan. 


Ha en bra dag allesammans, va rädda om er.


Puss I Pannan  ♥

Av Anneli Gustavsson - 17 juli 2011 22:49


Här sitter jag i lugn o ro o tittar på tv;n när det smäller till uppåt någonstans i huset..

Duduns o ett rop !!!


Fasen, nä de är väl inte "min tant" som har ramlat i golvet igen ?

Jag rycker åt mig min nyckelknippa o rusar ut i trappan.. Sliter upp mammas brevinkast o ropar att någon har dundrat i golvet o ropat till.


Nä , de va nog nåt du hörde från tv;n ?

Nej de va de inte.. Så jag gick uppåt till dom äldre som finns i huset o lyssnar i deras brevinkast..

De är knäpptyst... Hos "min tant" är de både svart o tyst så hon sov ,,, gott hoppas jag..

Jag öppnade upp nästa inkast o där lös de.. Jag lyssnade en stund innan jag gjorde nåt... 

Jag hörde hur de small till lite lätt i en dörr så jag trodde att allt va ok, men då hörde jag ett ojande så jag ringde på dörren.

Då svarade rösten att h*n hade ramlat o kom inte upp. Ja då hade jag ju hört rätt. O jag är glad att jag skyndade iväg så snabbt som jag gjorde..

H*n behövde inte ligga på golvet nån längre tid för medans jag stod o försökte göra mig hörd i brevinkastet ringde mamma på hjälp..


Nu har h*n fått hjälp tack o lov. Usch de är inte lätt när man ramlar/snubblar eller vad man nu råkar göra. 


De är hemskt att behöva stå där o inte kunna göra nåt på sekunden. Jag är så glad att jag har nyckel till "min tant" för om det skulle vara nåt så kan jag gå in direkt.

Man känner sig så hjälplös.. 


Det enda som h*n tänkte på va sitt "barn",, att någon skulle kontakta "barnet".. Självklart gör ju dom de som hjälper till nu.


Hoppas att de gick bra efter omständigheterna så inget blev brutet. 


Tur att jag inte sov, då hade jag säkert inte hört när de hände o h*n hade kunnat bli liggandes där längre..


Ja så är de...  Slutet gott, allt gott eller hur är de man säger ?


Puss I Pannan  ♥

Av Anneli Gustavsson - 17 juli 2011 20:22


Gäsp gäsp o åter gäääääsp.

Fy vad tråkig den här dagen har varit. Visst har jag lyckats sova bort några timmar så de har ju varit skönt. 

Tänk innan jag gjorde min gastric bypass så ville jag inte göra något, jag ville bara sova bort varenda minut. Ville inte röra på mig, visa mig bland folk . 

Jag orkade knappt prata med andra utan att må dåligt.. 

Förr hade jag nästan kunnat "gläjda" mig åt om jag blev ligganses för då behövde jag inte ha dåligt samvete..


Det är stor skillnad idag. 

Visst blev jag fruktansvärt lessen när jag inte kunde åka till sonen, svärdottern o barnbarnet när de va bestämt.. De har jag alltid blivit.


Men just att bli liggandes o vilja ta mig ut.. Promenera, röra på mig. Vilja prata med folk osv är inte alls roligt. Jag vill ju verkligen dessa saker nu, de är knappt så jag tror de själv.


Jag ,,,, motionera ???

Näää, jag lurar nog mig själv , så jag kan lura alla er andra ?!...

NÄ tänk för de gör jag inte... De är  knasigt   ,, men sant...


Usch, jag vill inte ligga här o må illa. Jag vill Ut,,, NU...

Ja Teddy har jag ju varit ute med, men inte som jag brukar.

Imorgon kan jag säkert gå lite längre ifrån toan =))


Jag måste försöka få i mig nåt att äta nu känner jag. 


Mys på er. 


Puss I pannan   ♥

Av Anneli Gustavsson - 17 juli 2011 12:29


Jag hade nog sovit ca 30 min inatt när jag vaknade o mådde så illa. Jag trodde att jag skulle spy men de gjorde jag inte.  Jag funderade på om jag skulle stoppa fingrarna i halsen för att få bort illamåendet men de gjorde jag inte de heller..

Så de va bara att fortsätta att må fruktansvärt illa.. Fick däremot gå på toan ett par ggr, men de gjorde inte illamåendet bättre i alla fall.


När jag vaknade tidigt i morse så mådde jag likadant som inatt.. Jag tog in en "bytta" inatt ifall jag skulle spy ... 


Fortfarande illamående o ont i skallen blev inte min dag som jag hade planerat o verkligen längtat efter. 

Detta va efterlängtat o viktigt för jag ville verkligen få umgås med dom jag älskar. Sonen med familj...............


Nu orkar jag inte skriva mer,, ja de är väl inte så jobbigt för jag ligger i sängen med "s"lappen.. Men jag måste försöka sova bort illamåendet.


Hoppas ni har en bättre dag än min skit-dag...


Puss I Pannan  ♥


( jag tar era kommentarer sen )

Av Anneli Gustavsson - 16 juli 2011 23:06


Ja vad kan jag säga ?

Jonna gissade nästan rätt.. Hon gissade på diskmedelsbubblor,, men det är vattenbubblor från som bildas i skålen..


Jag spolar vatten från kranen ner till en skål o i skålen finns en sked...


 

Av Anneli Gustavsson - 16 juli 2011 22:30


Jag är så glad för den jag är idag.. Jag mår toppen ,, ja ok kanske inte på topp nu för jag har fortfarande ont i skallen men de är ju övergående.


Trots att jag får kämpa så har jag lyckats att gå ner MYCKET i vikt o jag har en liten bit kvar men det får ta den tid de tar. 


Självklart ville jag försöka få till några foton på mig oxo idag medans jag ändå va ok med de så här kommer några bilder.

Jag Måste försöka ändra på de här med att Inte vilja vara med på kort, men de är oxo något som får ta sin lilla tid =)


Den 8 mars 2010 gjorde jag min GBP ( gastric bypass = magsäcksoperation ) så de är lite över 1 år sen.

Lite skillnad ser man allt =))

Jag har gått ner 45,6 kg  .. Minskat med  94 cm o minskat med  16,3 i BMI

     

Ni ska veta att det är jättejobbigt att lägga ut bilder på mig själv, särskilt som jag såg ut då.

Från att vara  jättefet, sjukligt fet till mindre fet ..

Från att ha spikrakt hår till härliga krullor o mörkare hår..

Inte illa =)












           

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards