Mitt Nya Liv

Alla inlägg under juli 2011

Av Anneli Gustavsson - 24 juli 2011 18:17


Telefonen ringde innan o jag såg att de va La familia från stora staden. Så antingen va de sonen, svärdottern eller barnbarnet. 


Jag - Hallååå..


De va tyst, men jag hörde någon i bakgrunden. Jag förstod att de va Liam..


Jag - Hallå Liam

Liam - Heeeej

Jag - Vad gör du ?

Liam - Leker med pappa

Jag - vad roligt. Busar ni då?

Liam - JAAAA..

Jag - Hur mår du ?

Liam - Jag ska, jag ska köpa leksak.

Jag - Jaha vad roligt, vad ska du köpa då ?

Liam - En viiiiiit.

Jag - Jaha en sån,, vad skoj.

Liam - AAA

Jag - Hur mår du ?

Liam - Jag har ingen mer tutte.

Jag - Nämen har du blivit en stooooorrrrr pojk nu 

Liam - AAaaAAaa de har jaaaa

Jag - Hur mår du då ?

Liam - Bra


Här kommer pappa in emellan o pratar lite med mig .. Han förklarar att Liam ska sluta med sin tutte nu.. O dom vet ju självklart att de kommer att bli svårt, men de är oxo nåt dom får kämpa med =)

Jag pratar igen med Liam för att säga hejdå.


Jag - Ska du komma o leka med fammoo ?

Liam - Jaaaaaaaaaaa

Jag - Ska vi busa då ?

Liam - JaAaAaAaaaa

Jag - Ska vi gunga högt oxo ?

Liam - JAAAAAA till mååååånen

Jag - Jaa de kan vi göra.  Ska vi gå o titta om vi ser Tomten oxo ?

Liam - Jaaa de gör vvvvviiii

Jag - Tror du att han är hemma då ?

Liam - Ja han sover då

Jag - Jaha de kanske han gör.

Liam - NÄÄ han handlar mat till sina baaaarn.

Jag - Ja de kanske han gör.

Liam - AAAAaaaAAAA

Liam - Hejdå

Jag - Jag älskar dig

Liam - Ja äska dig

Jag - Puss puss ses snart 


O där la vi på luren.... 

Tänk vad ett telefonsamtal kan göra .. Hela jag blir glad, inte bara av att prata med trollet utan även med sonen & svärdottern.... 


Ja som sagt,,, detta samtalet hör jag fortfarande o de klingar så gott =)


Puss I Pannan  ♥

Av Anneli Gustavsson - 24 juli 2011 15:21


Ja de är jag , jag har precis pratat med en mycket go vän, en underbar människa.. De va andra gången som jag pratade med "denne" någon. Jag vill inte avslöja vem det är förrns i morgon...

På Tisdag ska vi träffas, vi är  3 stycken som ska ses över en fika. De är jag o 2 till mao  =)


Ni kan Aldrig gissa vem =)


Eller kan ni ???


Ni får gärna gissa Om ni vill.. Som ni vet tycker jag om när ni gissar på lite allt möjligt. 


Det är tråkigt väder idag oxo. De har regnat o är grått o trist. Jag borde gå ut o gå efter alla kalorier från i går, jag får se om jag tar de lite senare, jag har lite att pyssla med nu.


Kom ihåg,,,på tisdag kl 15 kan ni tänka på mig,, ja om ni vill såklart  ☺

Ha en trevlig söndag, va rädda om er.


Puss I Pannan  ♥

Av Anneli Gustavsson - 24 juli 2011 02:01


Nu är jag hemma igen  (för några timmar sen)  efter en mycket trevlig kväll hos min moster & hennes man. De va dom båda Gunilla & Gunnar, jag, mamma, syrran o hennes man o yngsta dottern Tilda . Sen nu det sista kom sonen Linus hem från sin semester ... 


   

Vi fick en god välkomstdrink med tilltugg.  Jag åt två ostsnittar.


   

Moster                                       Mosters man              Teddy


       

    Syrran                                       Syrrans man/sambo

     


Sen åkte grillen på o de doftade så gott. De va så jag blev lite småhungrig. De är inte ofta jag känner den här hungerskänslan längre men den infann sig o god mat va de. 

Gunilla hade gjort sin egna potatis sallad, o till de va de kycklingspett eller, ja vad va de nu igen.. De va nån köttbit. Jag åt spettet, lite potatis sallad, vanlig grönsallad o till de drack jag vitt vin. Ja jag drack vinet efter maten.

   

Mosters katt Tussi               Mitt glas vin              Min mamma

    


Tilda fotograf                        Efter maten blev de en blandning av grädde, vit choklad o bär.. Gott till tusingen. De har blivit många många kalorier ikväll. Flera glas vin o flera glas baileys eller hur de stavas. 

Tilda har tagit en del bilder här, men de glömde jag skriva på fotona .

  Teddy vill ha kärlek, Tilda är fotograf

   Här myser vi för fullt.

  De va såna häftiga moln så jag va bara tvungen att ta ett kort. 

 

Min svåger                            Systerson Linus  

       

Fina färger, de började dugga lite så Gunnar fixade skydd för grillen  

  Myyyyys ♥

  Jag har fått stavar av min moster.. Tack tack, jag blev så glad. Jag ska köpa till "gummitutor" o ta bort skydden längst ner.. Sen ska här stavas.

  Den här bilden har Tilda oxo tagit. Hon är så duktig.

Men va 17 är bilderna på henne ?  De är alltid flest bilder på den hönan, jaja jag får kolla upp de i morgon.  


Nu är de morgondag o jag redigerar detta inlägget. Jag har letat efter bilderna på Tilda o dom hade hamnat på "sniskan"


          Här är min lilla goa Tilda ♥      


Tack för en trevlig kväll. Så här mycket kalorier har jag inte fått i mig på väldigt länge... Desserten , vinet o bailysen .. Ahhh jag kan inte stava till de o jag orkar inte googla nu. 

Har fått sommarens första myggbett de är rejäla blaffor, men dom kliar inte än.


Jag orkar inte hälsa på hos er nu, jag vet att jag lovade de innan men jag hann inte till alla. 

Hoppas att ni har haft en bra dag. De har jag haft. Nu är jag trött o ska försöka sova lite. 

Dröm sött, ha en fin söndag.


Puss I Pannan  ♥

Av Anneli Gustavsson - 23 juli 2011 14:25


I morse va jag så trött så jag orkade inte vakna/gå upp när klockan ringde vid 10. Jag halvsatt i sängen o somnade, om o om igen. Så jag gav upp o la mig ner när jag ändå sov =)


Jag vaknade till kl 12 av att "mat"klockan ringde,, då som först orkade jag gå upp o äta lite frukost. Sen fick jag lägga mig o sova en stund igen.

Nu sitter jag o dricker kaffe o äter ett äpple.. Jag är fortfarande ganska trött,, tror att de va promenaden igår som tröttade ut mig + att de är fortfarande kvavt idag.


Inatt har jag varit i Värnamo, med en som jag känner o hennes dotter som va liten bebis. Vi skulle på ett uteställe o dansa o ha roligt, så varför hon hade med sig sitt barn förstår jag inte.

Hon drack en drink o sen va hon väck hela kvällen, medans jag drack juice o blev så yr så jag kunde ju knappt ta hand om mig själv eller hennes bebis. 

De fick ju bara gå. Mamma körde oss dit, så vi skulle ta bussen hem på natten, men båda va så yra så ingen av oss kunde läsa busstabellen. Men de fanns en liten smytt med en kvinna som sålde biljetter så vi frågade henne. Hon sålde oss biljetten men hon ville inte tala om när bussen gick. Kvinnan i smytten skällde ut mig för att jag gick omkring med en liten bebis berusad......... Jag va ju inte de.


Innan allt detta hände så handlade jag lite nya kläder, skor o sen ville jag titta på nån snygg ring. Men alla va så stora så jag kunde inte ha dom. Eller så fanns de en o den va för liten. Typiskt !

Medans jag står i butiken o försöker få ringarna att passa kom jag på en idee om hur man skulle kunna göra.. Jag ser "ritningen" framför mig o den skulle nog bli ganska bra om den gjordes på riktigt.

När vi skulle gå ut från butiken så började de piiiiipa nåt så gräsligt, jag såg då att jag hade glömt att ta av mig en av ringarna så jag rusade in igen o bad om ursäkt. 

När jag kommer en bit från butiken så känner jag att mina andra ringer känns konstiga så jag tittar, då hade jag trätt på ringer under mina egna ringar ... Alltså jag hade stulit !!!


Fy mig.... Vilken tur att de bara va en dröm,, jag har mao inte "stulat" nåt. Jag har ingen aning om hur den slutar,, men så här långt kommer jag ihåg.


Ska iväg om några timmar o ha lite trevligt. De får ni veta senare.. Ska dricka upp mitt kaffe o sen ska jag titta runt till er.


Inatt när jag skulle runt till er så började de mullra så jag drog ur allt,,, gissa om det slutade mullra ? 

Javisst !  De är väl alltid så.


Ha en bra dag.


Puss I Pannan ♥

Av Anneli Gustavsson - 23 juli 2011 01:31


Ja jäsingens, jag va precis på väg in till era bloggar nu så börjar de regna o mullra..

Jag vågar inte annat än att stänga av o dra ur alla kontakter. Jag kommer till er senare under dagen.


Hoppas att ni sover gott nu.. Ha en härlig lördag...


Jo,, jaaa vet ni vad jag ska göra ikväll ????


De vet jag =)


Puss I Pannan ♥


 

Av Anneli Gustavsson - 23 juli 2011 00:42



Det är fruktansvärt det som har hänt i Norge. Tänder ett


ljus o sänder mina tankar till Er ♥



 


Av Anneli Gustavsson - 22 juli 2011 23:22


Jag höll på att bli tokig när jag satt här innan. De va kvavt o jag va rädd för att det skulle börja åska.. Jag hatar åska, Jag är livrädd för åskan.. Ja ok, för blixtrarna. 


Men så tänkte jag att Om jag nu går ut o de börjar åska så kan jag ju ringa på någons hus o be väldigt snäll om jag får komma in en stund o förklara varför jag vill komma in =)

Nä,, det skulle jag ju inte kunna göra.. Eller,, jo jag skulle kunna göra nåt sånt. 


Men som ni vet så gick jag iväg på en rejäl runda trots att de va så kvavt.. 

Jag gick ut till Månsarps Kyrka ,, där hälsade jag på en mycket kär vän + min sons kompis mamma... 

Usch de är så hemskt att dom inte finns er.

Cancern tog dom båda två =(


Sonens kompis mamma va en underbar människa. Ja de va dom  båda två. De va alltid glädje o leenden när man såg dom. 

Man vet att man har i alla fall 2 goa änglar att komma till sen när det är dags. 


  Underbar ♥

  Underbar ♥

  Va lite rädd att de skulle börja åska. Men de höll sig.

  De är en fin kyrka vi har här i tassemarken.. 


Vi stannade till hos min morbror o hans fru o drack lite vatten. Ja de va mest för Eddie som jag ville stanna till... Men han va inte så intresserad av vattnet som han va av kattmaten =)

  På väg hem

   Här ser man Tabergs toppen från Månsarp sett. Jag bor på andra sidan berget.


Jag tog en bild till på en brun snigel,, men jag vill inte lägga in den för den ser ut som en b-korv......... 


Jädrans vilken värk jag har.. Promenaderna hittar muskler som jag inte har använt på över 10 år... De är skönt, men det är skönast medans jag går sen gör de bara ont.

Min morbrors fru sa att de är en otrolig skillnad på mig, hon /dom är så glada för min skull. 


Innan ikväll så pratade jag med Anita, hon hade sett dom sista bilderna på mig o frågade om jag hade använt klädnypor ?

Nä de hade jag ju inte,,, jag vet precis vad hon menade.. Hon sa att min dubbelhaka inte syns.. Men de va nog bara tur.. 

När man tar kort ska man trycka upp tungan mot gommen, de kan göra susen.


Nu måste jag ta lite värkistablettis.......


Puss I Pannan  ♥

Av Anneli Gustavsson - 22 juli 2011 21:15



  1. Anneli
  2. 22 juli 2011 - 21:13
  3. Löpning - Distans
  4. 6,7 km
  5. 1:10:00
  6. 10:27 min/km
  7. 0 / 0

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards