Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 16 juli 2011

Av Anneli Gustavsson - 16 juli 2011 23:06


Ja vad kan jag säga ?

Jonna gissade nästan rätt.. Hon gissade på diskmedelsbubblor,, men det är vattenbubblor från som bildas i skålen..


Jag spolar vatten från kranen ner till en skål o i skålen finns en sked...


 

Av Anneli Gustavsson - 16 juli 2011 22:30


Jag är så glad för den jag är idag.. Jag mår toppen ,, ja ok kanske inte på topp nu för jag har fortfarande ont i skallen men de är ju övergående.


Trots att jag får kämpa så har jag lyckats att gå ner MYCKET i vikt o jag har en liten bit kvar men det får ta den tid de tar. 


Självklart ville jag försöka få till några foton på mig oxo idag medans jag ändå va ok med de så här kommer några bilder.

Jag Måste försöka ändra på de här med att Inte vilja vara med på kort, men de är oxo något som får ta sin lilla tid =)


Den 8 mars 2010 gjorde jag min GBP ( gastric bypass = magsäcksoperation ) så de är lite över 1 år sen.

Lite skillnad ser man allt =))

Jag har gått ner 45,6 kg  .. Minskat med  94 cm o minskat med  16,3 i BMI

     

Ni ska veta att det är jättejobbigt att lägga ut bilder på mig själv, särskilt som jag såg ut då.

Från att vara  jättefet, sjukligt fet till mindre fet ..

Från att ha spikrakt hår till härliga krullor o mörkare hår..

Inte illa =)












           

Av Anneli Gustavsson - 16 juli 2011 21:45


Nu kan jag sätta mig i lugn o ro o skriva om eftermiddagen/kvällen...

Eftersom de är Sannas födelsedag har vi varit där på kalas.. De va jättetrevligt. 

Visst blev de presenter hitan o ditan. 

Den mest fantasifulla fick Sanna av sin syster Tilda.. 

( klicka på bilderna för att få dom större )


  Här fick hon lite pengar tills sin resa,, då hon ska till Boston o jobba.


  Här ska hon stampa sönder en ballong. Inne i ballongen fanns de en lott,, tyvärr vann hon inget. Men det va en rolig present.. Hon är påhittig lilla Tilda.


   Tilda vänder bort blicken o Sanna håller för öronen  =)


  Stackars Tilda,, hon tycker att jag är jobbig när jag kommer med kameran.. Men så är de när man är söt o go, då får man snällt ställa upp som modell ♥

  De va så god mat. Jag tog 2 potatisar,, men jag åt bara upp knappt ½ potatis... 

   Jag åt ett spätt,, + att jag tog en liten köttbit från mammas tallrik + sallad... Till detta drack jag päronsoda.. Mmmm jag vet, de är  NO NO .. Jag brukar Inte dricka dricka så jag tog knappt 1 glas..

Jag kan känna än hur gott köttet smakade .. 

  Tilda sa till Sanna att le,,,, log gjorde hon =)

   Teddy va varm,, jag måste ju känna på tungan så han inte är för varm.

   Rosetten fick Sanna på en av sina presenter, så jag satte de lite lätt på Teddy.. Visst är han söt ♥

  Måste ju fläkte öronen på Lillemannen  oxo...

     Tilda är duktig på att fota.

   

 

  Titta så gott jag åt... Jag tog t o m 2 ggr.. Yes o jag skämdes icke =)   Nyplockade jordgubbar,, ja syrran med familj hade plockat dom o till de va de glass o grädde + kaffe... Muuuumms.

     Tilda sötnos ♥

    Här är avslutningen på en trevlig dag.     


Vi satt ute hela tiden,, snacka om att vi hade tur med vädret för de har inte gjort annat än regnat nu dom sista dagarna. 

Allt va toppen,, de va bara Linus som fattades. Jag saknade honom. Han är visst med en kompis på en liten semester  ♥

Så detta va min härliga dag. 


Ja, förutom att jag fick ont i skallen hos syrran o de är Inte bättre nu.. Jag får dricka ifatt mig lite tror jag, de har inte blivit så mycket vatten för min del idag.


Puss I Pannan  ♥

Av Anneli Gustavsson - 16 juli 2011 20:32



Hej hopp, nu är jag tillbaka i mitt lilla hem igen. 

De har varit en lyckad dag/kväll. Ska skriva om de alldeles strax. Jag ska

bara fixa till några bilder..


Men sålänge tänkte jag lägga ut en Gissa Vad Bilden Föreställer Igen =)


Någon Som Vet ??




 

Av Anneli Gustavsson - 16 juli 2011 14:36


Blir lite sur på vädret. Nu skiner solen, ja de är ju lite molnigt men det är i alla fall uppehåll så jag skulle kunna ge mig ut på en promenad, men jag hinner inte de nu för jag ska iväg nu på eftermiddagen på något roligt.


Men det är ju typiskt att de har regnat i flera dagar o jag har inte haft någon tid att passa då hade jag ju kunnat gå OM de hade varit fint väder.. Ja i alla fall uppehåll.


Asch, vi skiter i vädret.. De är som de är , när de aldrig blir som de ska.


Som sagt va så ska jag iväg kl 16 idag o ha lite skojigt.  Skriver om de sen när jag har kommit hem nästa vecka.............


Nä hahaha jag skojar,,, jag kommer hem senare ikväll..


Sitter o dricker mitt kaffe o mumsar äppel.. Gott gott.  De bullrar lite i magen, varför vet jag inte. Den bara gör de,, lite pratsugen kanske =)


Jag har på mig min nya push-up o de är så skönt att äntligen ha tuttarna där dom SKA vara o inte hänga nere på magen ... Onödigt vetande,, ja men så är de =)


Den här gången va de inte lika gott med mina knäckebröd, jag åt dom jämt innan men nu har de lugnat sig med de. Jag ställde mig på vågen för skojs skull o jag hade gått upp lite.. De gör jag direkt, de är så tråkigt. Men visst jag går ner dom ganska snabbt, men de gör ju så att jag inte vill äta nåt utöver de jag ska.


Hmmm varför säger man för skojs skull ? De är inget roligt att väga sig för en sån som jag...


Javisst ja,, i morgon ska jag hitta på nåt roligt oxo.. Men de får ni veta då =)


Ha nu en härlig dag ,, va rädda om er.


Puss I Pannan  ♥


Av Anneli Gustavsson - 16 juli 2011 00:15


Hipp Hipp


Hurra Hurra Hurra


Grattis på Din födelsedag gumman


Älskar Dig


Puss Puss



   

Av Anneli Gustavsson - 16 juli 2011 00:00


Såna däringa skovskavs plåster som är som en extra hud, ja ni vet. 

Rohde köpte ju de åt mig härom dagen så jag har haft de på ett par tre dagar nu så de höll på att ramla av o såg lite äckligt ut.. 

Ja de va inget klabb eller nåt sånt, utan de va bara plåstret som lossnade.. 


Jo,, kan ni gissa vad som hände nu då ?

Haaa , jo men självklart drar jag loss resten av plåstret som sitter fast o de skulle jag INTE gjort !!!


De är ju därför som de kallas för extra hud, som ska ramla av sig självt.

Nu gick de ju upp igen,, hur urbota dum får man vara ?  *suck*


Jag har ju inte haft såna plåster tidigare o Rohde hade "skriften" hemma hos sig, så de blev lite tokigt.

Jaja, de är bara att börja om igen o se glad ut.


Nu har jag duschat av mig dagens tvätterismutsande, så nu ska jag bara bädda med mina ny tvättade sängkläder.. Oh vad jag ska mysa,, ja ok Teddy oxo då.. De är ju han som ska bädda det sista av oss, så de blir lite huller om buller .. Men de gör ju inget,, min säng är hans säng även att han har en alldeles egen säng.


Jag har haft lite dåligt samvete bara för att jag inte tränade idag,, eller inte kanske dåligt samvete direkt utan mest att jag skulle faktiskt kunnat sätta mig på cykeln en liten stund i alla fall.

Men nu blev de inte så.. NÄ. Punskt slut !


Katten har äntligen kommit in nu,, han är som en liten hund som kommer när man visslar o ropar på honom..... Oftast.....


Nu är klockan spöktimme... Hoppas att ni har haft en bra dag. Önskar er en mysig Lördag..

Dröm söta drömmar, va rädda om er.


Puss I Pannan  ♥

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards