Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 8 juli 2011

Av Anneli Gustavsson - 8 juli 2011 23:45


Ja vad ska man säga ?

Vilken son o svärdotter man har.. Fast vad är de man säger ?


~ what goes around comes around ~


Fast inte rikigt kanske....


Jag fick ett mms av sonen där han frågade om jag hade kollat facebook + en skräckbild från Balder-åkningen !!!


Jag fick genast panik o tittade runt på Marcus, Ninas o även deras kompis Freddes profil för att se OM bilden fanns där ??

Jo då,, jag kollade ju självklart min profil oxo, men där fanns ingen bild.


Han lät mig svettas bra länge innan han ringde o skrattade...  Han sa att han hade lovat mig att inte lägga ut den o de höll han...

Han ville bara jävlas LITE !!!


Dom är så söta o goa.. O jag älskar dom även att jag fick plågas många lååånga minutrar ♥

Av Anneli Gustavsson - 8 juli 2011 20:44

( Detta är ett lååååångt inlägg )


Som ni redan vet blev de en heldag med sonen, svärdottern o trollet på Liseberg.. De va mycket lyckat. Roligt, trevligt men även en sån s k r ä c k !!!

Skräcken kommer vi till sist...

De va glatt humör från de dom hämtade mig till de dom lämnade av mig,, tacka 17 för att de va glatt humör när dom fick lämna av tanten hemma igen =)))


Nä jag hoppas inte att dom tyckte att de va jobbigt att gå med mig en hel dag.


Jag bjöd dom på inträde, åkband köpte även ett till mig själv, sen fick dom lite bensinpengar..  De är tyvärr inte alltför ofta jag kan göra nåt sånt här. 


Liam blev eld o lågor så fort han fick syn på alla karuseller, o jag blev så glad av att se dom alla 3 gå där o ha de gott.


Jag åkte mycket med Liam, ja han åkte mycket med oss alla.. 

Han åkte i stort sett allt han fick, de vara nog bara flumriden som inte blev av det allra sista.. Jag tror att han hade älskat den.. Han va helt galen "ungen".. 


    Bilresan dit.. Jag hade med mig min gamla kamera för den gick att filma med oxo, men de är ganska svårt att få bra bilder nu. En glad Liam, vi sitter bak i bilen o busar.. 

  Första karusellen åkte han med pappa

   Sen åkte Liam o jag sagoslottet,, de tyckte han va fint

    Trampa, trampa

   Dom här gillade han.

  Självklart fick kanin en bamsekram

  Nina o jag väntar när dom andra åker

  Hmmmm no comment Men roligt hade jag tillsammans med trollet.

     Nu är det ju så att de va inte jag som tog alla bilderna även att det står på dom. Men jag vet inte vem som tog vilka när jag inte såg =)  Dom flesta tog jag.. Den i mitten här tog antigen Nina eller Marcus. Dom andra båda tog jag.

     Svingande båt

    


    

    

    

     

  Detta va kaninland.. Nina, Marcus o Liam åkte den här o jag plåstrade om min häl =)

     Pappa o Liam åker farfars bilar. Han tyckte att de gick sakta, men han rattade på ändå.

     Kaffekoppen,, den snurrar galet mycket NÄR man hjälper den att snurra.

      Även att denna karusellen gick sakta ,, tyckte Liam om den.

     Liam gillade kaninerna o polisen. Han sprang efter o nöp kaninen i rumpan.

  De är lite svårt att stå still i kön så det hjälpte att krypa under, över o på sidorna hahaha.. MEN jag säger de igen,, han va sååå duktig.

   Medans jag väntar på att dom ska komma fran tog jag 2 andra bilder.  Sista bilden här skulle jag ALDRIG åka, Nina skulle kunna tänka sig att göra de men ingen åkte tack o lov.

   Nuuu är de "jag" tuuuuvvvrr.

Här filmade jag lite,, ska lägga in de sen.

    Här gick dom in i spegelhuset, ja de heter väl inte så längre. Men jag bad dom att filma, dom hörde nog inte att jag sa de för de hade verkligen varit roligt att ha.  När jag sitter ute på bänken så kan man se dom lite, o när jag tittar till så ser jag att Liam kommer o " P A N G "

  så slog han pannan i .. Tog den här bilden som Marcus tog med sin mob för min blev inte bra.. Jag satt där ute på soffan o skrattade högt för mig själv, så gubben som satte sig jämte mig han tyckte nog att jag va redo för psyk !   Liam slog sig inte, han fixade de bra.

     

   Han skrattade gott Liam. Kolla in vilka smala ben jag har i spegeln =)

 Iväg till nästa karusell 

      Den här gick jättefort, runt runt runt runt,, Marcus han blev nog lite förvånad första gången..

    Mat måste man ju ha i magen oxo för att orka. Jag åt skräpmat hela dan. De va inte gott. Till lunch åt jag en ostburgare o en cola light,, de va min allra första burgare sen operationen. Till middag blev de chicken nuggets med dressing, strips o en fanta. Jag skulle ta cola light men tog fel. De va 8 bitar chicken, men Liam åt nog säkert upp 3 av dom + att jag åt bara några strips o slängde resten.  LAKRITS REMMAR köpte jag 3 st. Japp,,, o de va så gott. Jag har fortfarande kvar. Men dom ska jag njuta av. Supersupersalta.

  MIN son ♥

   Detta va sista karusellen för Liam precis innan vi åkte hem.. Vi va alla rätt så nöjda o klockan va mycket. Vi kom ju dit när dom öppnade vid 11 så de blev x-antal timmar.

  Sagoslottet är alltid så vackert när solen skiner ..

  Den här elefant karusellen tyckte jag såg så fruktansvärt ELAK ut.  Jag fick nästan rysningar. 

  Marcus o jag hade spelat lite, men ingen vann något. Nina spelade själv 1 gång o vann en stor twistpåse på 2 kg.... Kul för henne. Jo för 17 jag smakade ju 2 godisar där oxo. En lakrits som smakade gammalt "smul" o en japp-bit o den va ganska god.

  Liten tultar iväg till bilen nöjd, go, glad men oxo lite trött. Vilket inte märktes på hemresan för han va så skrattig o go.. Han busade o skrattade så han nästan kiknade.


OK,, då kommer vi till   S K R Ä C K E N....


  Spin Rock,,, den ville Nina åka så jag följde med. Jag kan väl inte säga att jag ångrar att jag åkte den,, men jag höll på att kräkas ett tag. Dom som satt runt omkring hade roligt åt mig för jag skrek verkligen, jag vet att jag tänkte bråkdelen av en sekund att jag inte ville skämma ut Nina, men den tanken försvann fort  =)

Den va HEMSK, FRUKTANSVÄRD, den va en mardröm. ALDRIG ALDRIG mer,,, jo kanske OM jag får 1 miljon ,, då ska jag tänka på de. 

  Bilderna har jag tagit från lisebergs hemsida för att visa hur dessa "karuseller" ser ut.

  Balder . Den här bilden bad jag Marcus ta för att visa vilken brant backe,, de va.. De va ett stuuuuuuup rakt ner, nästan så man tippade över. 

Jag trodde att skulle svimma, jag klarade knappt hålla huvet på plats. Jag fick sitta o trycka ner mig i sätet för jag lyfte ta mig fan hela tiden. Marcus sa att jag satt o klämde hans hand, eller om de va arm eller ben de kommer jag inte ihåg. Jag har inget minne av att jag ens höll i honom, däremot vet jag att jag blev arg på honom för att han inte höll i mig.  Marcus sa oxo att jag hade blivit arg på en som jobbade där för hon lovade att jag skulle tycka att den va så roligt. Men de delade jag absolut INTE med henne. De har jag heller inget minne av.

Jag va gråtfärdig, jag har t o m ont i halsen idag oxo för att jag skrek så.

JOO jag kommer ihåg att jag efter några sekunder skrev " Nu får ni stanna den här jävla skiten".

Jag höll faktiskt på att kissa ner mig av rädsla.. 

Men jag chockade kroppen REJÄLT o de är ju bra att göra de ibland =)


Åk inte dessa om ni tvekar de minsta.. Jag tvekade ända tills jag satte mig i säterna.. Marcus sa de sista " Mamma du behöver inte åka den här om du inte vill "  Jag ville Inte, men jag ville heller inte att han skulle åka den ensam. 


Så där ja,,, de va ganska mycket från oss på Liseberg.. De finns små filmsnuttar oxo som jag ska lägga ut sen,, men jag orkar inte det just nu.

Dom är sevärda i alla fall, de kan jag lova.. Jag skrattade som en galning.


Nu får de vara bra för ett tag både med "karusellandet" o skrivandet för nu sover snart "rompen" på mig.

Har sovit bort så gott som hela dan,,, jag har sån hemsk värk idag men det visste jag så de va inget nytt =)

Puss I Pannan  ♥

Av Anneli Gustavsson - 8 juli 2011 20:08


nnnnnnnn

Av Anneli Gustavsson - 8 juli 2011 19:07




Ja,, snart kommer det upp lite


bilder från gårdagen =)



Av Anneli Gustavsson - 8 juli 2011 01:15


Måste ju berätta att jag har haft en sån toppendag med Marcus, Nina & Liam.. 

Vi åkte hemifrån kl 09, o hamnade sen i Göteborg...... 

Där gjorde vi Liseberg......... Om jag minns rätt så va vi hemma ca 22;30 tiden.. 


Liam har varit fantastiskt duktig precis hela dan. Jag ska berätta mer om de sen när jag har sovit lite.. 

Sov inte många timmar natten som va..


Jag tittar in till er senare under dagen, jag orkar inte det nu. Tar även kommentarerna då oxo...


Dröm sött ,, va rädda om er. 


Trevlig Helg.


Puss I Pannan  ♥

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards