Mitt Nya Liv

Alla inlägg den 2 juli 2011

Av Anneli Gustavsson - 2 juli 2011 23:55


Ni som har följt mig på min livsresa vet att jag mår så mycket bättre än jag gjorde innan jag opererade mig. 


Allt har förändrats till 100 % bättring,,, ok förutom min ständiga värk men den vet jag att jag alltid får leva med så den är inte inräknad i mitt nya måbraigaliv.


Jag pratar väldigt gärna om operationen, maten o allt som hör till. Dels för att allt är så mycket lättare nu men även för att de kan finnas andra som vill få tips o stöd..

Ett stöd som jag själv har fått o är så glad för.


Jag mår så bra i själen, jag har insett att jag har en kropp till mitt huvud.. Ja de låter dumt, men så är de.

Jag har bara en spegel o de är badrumsspegeln,,, alltså har jag sluppit i alla år att se min feta kropp.. 

Nu börjar jag sakta men säkert att acceptera mig själv. Jag ska t o m skaffa en helfigursspegel,,,, nångång,,,, snart i alla fall.


Jag har börjat älska mitt hår,, att jag har fått såna krullor. Jag har alltid haft spikrakt hår i alla år, men sen jag tappade så otroligt mycket hår efter operationen så har de krullat till sig när de växte ut... 


Först tyckte jag att de va hemskt,, de va mer risigt innan än de är idag. Jag slet för att kunna få de rakt, precis så som jag hade de innan jag tappade mer än hälften....

Idag är jag så glad att jag har mina krullor o vill för allt i världen INTE få rakt hår... 

Jag har t o m klippt de ganska kort, innan ville jag knappt toppa de. Nu är det dags att klippa de igen för nu räcker de ända ner till axlarna o så kort hade jag strax innan jag blev med barn -85.


De är så härligt, livet är underbart o jag vill LEVA de. Leva Leva Leva.. 

Gud vad jag tjatar =)


   Så här rakt va de förut,,, jag har haft längre hår än de är på bilden.

   Idag har jag dessa krullor.. Håret ser smutsigt ut men det är det inte. De är jag som blir mörkare o mörkare vilket jag inte vill. Jag trivs bäst som blond... 

Den där dubbelhakan lär jag aldrig bli kvitt.. Jag får väl köpa klädnypor på Ica o fästa i nacken =)


That ´s it folks =)


Puss I Pannan  ♥

Av Anneli Gustavsson - 2 juli 2011 23:07


Hade ju precis glömt bort att min gamla faster fyllde 82 år idag, så jag ringde till henne vid 21;30 för att gratulera....

Hon blev jätteglad o vi har pratat i 70 min,, vi pratar alltid länge när vi väl pratar men det är inte så ofta som vi gör de.


Vi har alltid kunnat prata om allt möjligt o de är roligt. Konstigt nog pratade vi inget om pappa nu ,, de brukar vi alltid göra.. 

Men de berodde väl på att vi hade så mycket annat att säga.


Hon är lite snurrig oxo,, men på nåt konstigt sätt har hon ändå stenkoll...


Så grattis lilla faster på din födelsedag ♥

Av Anneli Gustavsson - 2 juli 2011 21:12


Ja självklart ska ni få veta vad bilden föreställer.. Så här kommer de  =)


  Detta är bara en halv bild av den häringa =)

   

Någon som ser nu vad bilden föreställer ?


Det är en kärna från en vattenmelon =))))

Men det ser knappt ut som nån faktiskt..


Tack för att ni har gissat  ♥


Av Anneli Gustavsson - 2 juli 2011 19:21



Time - 33 min


Distance - 10,5 km


Calories - 385,5



Fy fasen va de är varmt o kvavt....... Men nu har jag cyklat. Jag vågade inte ta nån promenad ifall de skulle börja åska...........

De gjorde ju inte de, så jag kunde lika gärna gått........


Av Anneli Gustavsson - 2 juli 2011 17:43


Jag trodde att de skulle bli lite ordning på åskandet, men icke... De mullrar lite lätt o sen hänger de kvar i luften.


De är inte så varmt som man kan tro, men de är väldigt kvavt både ute o inne..

Har druckit vatten, men jag får nog dricka lite till känner jag.. Ja kvällen är inte slut än på länge så de hinner jag med.


Jag vågar inte ge mig ut på nån promenad nu ifall det skulle smälla till.. De är jag alldeles för rädd för.. 

Så den hoppar jag idag.


Har haft en liten besökare igen,, de är ingen ide att dom stannar kvar för de får dom inte...

Men dom måste alltid modella innan dom åker ut härifrån =)


Så här kommer en långskånk.....


 


 


De gäller att vara snabb på avtryckaren =)


Av Anneli Gustavsson - 2 juli 2011 16:24


Medans han satt där o förklarade sin kärlek till sitt X o tyckte synd om sig själv sjönk Ali mer o mer stackarn.


De är han som har sårat henne men de är han det är synd om, enligt hans sätt att prata med henne.


Jag tror att Frank hade legat väldigt bra till... Undra vem hon väljer,,, OM hon väljer nån av dom nu...???


Av Anneli Gustavsson - 2 juli 2011 15:58


Jag har hela tiden tyckt att både när de gäller Ali o svenska Frida att dom MÅSTE släta av ALLA killarna att de är äckligt......


Dom går från den ena killen till nästa osv .......


MEN,,, när killarna kommer se sig själva i alla avsnitten så undrar jag hur dom känner de ?


Dom kan ju ändå inte tro att just "han" är den enda som hon hånglar upp....


Usch jag hatar ordet hångla..........


Nä nu ska jag titta på när Frank knäcker stackars Ali...........


Av Anneli Gustavsson - 2 juli 2011 15:27


Jaha vad säger man om Frank ?

Visst, man kan inte styra sina känslor alla gånger men man borde nog känna innerst inne om man fortfarande kan ha känslor kvar för sitt X........


De är karl nr 2 som har skitit i de blå skåpet.......


Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Ovido - Quiz & Flashcards