Mitt Nya Liv

Direktlänk till inlägg 23 juni 2011

Vad är Ditt Bästa MIdsommar Minne???

Av Anneli Gustavsson - 23 juni 2011 17:15


Har ni några minnen från midsommar som är lite mer utöver det vanliga, roliga, trevliga ?


De har jag.. Förutom alla midsomrar med Marcus har jag ett från sommaren 97.


Detta va i början av året ,, barnen fick hem lappar från skolan som dom i sin tur hade fått från Kyrkan ..

Dom sökte värdfamiljer, det skulle komma hit jättemånga barn från Estland. Jag har alltid velat ha sommarbarn men har inte vetat hur jag ska gå tillväga.

Jag ringde till prästen Maria o bönade o bad om att få bli en av värdfamiljerna. Hon kunde inte lova nåt eftersom det bara va första dagen då lapparna hade kommit ut.


Jag skulle ringa tillbaka, o de gjorde flera gånger. Hon tröttnade säkert på mig, men jag sa till henne att jag ger mig inte förrns jag får bli en av familjerna. 

Till slut hade dom fått in flera intresseanmälningar o jag fick bli en av dom. Jag va så glad, men även nervös vilket jag inte hade behövt vara. 


De va möten o träffar, info hit i dit ang detta så jag va mer än redo för "mina" flickor. 

Vad jag inte visste innan jag hade träffat dom va att jag skulle komma att sakna dom nåt så fruktansvärt mycket. 


Mare o Mai kom hit midsommarveckan - 97 , dom vände upp o ner på hela veckan o mitt liv ☺

Marcus blev så förtjust i dom, o jag tog dom till mig som om dom vore mina egna flickor. 

Vi pratade engelska så gott de gick. Allt funkade så bra o vi fick en sån härlig kontakt mellan oss. 

De va utflykter med kyrkan så att dom skulle få umgås med sina andra kompisar som var hon dom andra familjerna, men vi hittade på saker själva. 

Den sista utflykten vi hade var vi på Visingsö,, de va våran avskedsmiddag med alla barnen o det va så sorgligt.

Den yngsta tjejen blev sjuk, så vi fick åka in till akuten med henne. Jag märkte direkt att de va halsfluss, men läkaren där ville inte undersöka henne utan sa till mig att åka hem igen.


Jag blev så arg o skällde ut läkaren efter noter o sa att dom ska åka med båten hem si o så många timmar så nu är de du som tar en odling på henne o sen ger du henne medicin.........

Sagt o gjort, prover togs o jag fick RÄTT. Hon fick medicin o hann bli något bättre tills dom skulle åka hem tack o lov.


Det va en hemsk dag när dom måste åka hem, jag grät, dom grät. Jag kände mig så tom o rädd att jag Aldrig mer skulle få träffa dom, eller ens höra från dom.


Men det fick jag, vi började att skriva vanliga brev. Sen skaffade dom internet så vi mailade.

Jag har även träffat dom en snabbis när jag va över till Estland med kyrkan för att åka till ett barnhem. Jag visste inte om att dom skulle komma till hamnen, men den yngsta Mai o hennes mamma kom dit o jag o alla andra i gruppen började gråta av lycka. 


Sen har dom oxo varit här i Sverige med kyrkan.. Deras kyrka va på besök i Bankeryds kyrka, o dom fick lov att få ledigt några timmar för att åka hem hit. 


Jag mötte upp dom inne i stan, sen åkte vi hit. Vi hade de trevligt o jag njöt för fullt.. Dom har vuxit till sig o är så vackra.. Jag läntar så mycket efter dom. 

Jag brukar titta på stjärnorna o tänka på dom. Jag sa de till dom en gång,, vi är inte långt ifrån varandra för vi har våra stjärnor... 


När de va dags att köra tillbaka dom fick mamma följa med ,, jag hade aldrig klarat att köra hem sen för jag va så lessen o bara grät...

Hahaha de gjorde mamma oxo,, o hon sa till mig - Nu förstår jag varför du älskar dom så mycket..............


Ja,, de gör jag.. Den veckan ,, trots att Mai blev sjuk va en underbar vecka. Jag önskar att jag får träffa dom igen.


Ma Armastan Sind  ♥


BloggRegistret.se

 
 
Bling

Bling

23 juni 2011 22:05

Härlig historia :) men som du skriver ..det är nog väldigt jobbigt när man ska skiljas sen.
Inga dåliga cykelturer,,bra gjort.
Kram och Trevlig Midsommar

http://savebling.blogspot.com

Anneli Gustavsson

23 juni 2011 22:37

Tack vännen, ja de va en sommarvecka jag aldrig kommer att glömma..
De blev ingen riktig promenad för de började ösregna så de fick bli cykeln istället.
Trevlig midsommar kramkram ♥♥♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anneli Gustavsson - Torsdag 14 mars 20:54

  Jag är så glad,, ja jag kanske inte ska ta ut nåt i förskott.. Men,, jag undrar om inte läkaren tryckte till nåt i magen på mig i går för i dag är det bättre. Det var kanske nåt som kom i kläm med tanke på mitt navelbråck. Det är en sån lättnad...

Av Anneli Gustavsson - Fredag 8 mars 14:13

  Ja, i dag är det våran dag o det känns ju bra. Synd bara att inte mamma är hemma men hon o syrran har det bra i värmen. Dom kommer snart hem så dom får passa på att njuta.   Jag njuter oxo i dag för solen skiner för fullt. Har fått veckla per...

Av Anneli Gustavsson - Onsdag 28 feb 16:17


  Jag fick ju en tid till MR-röntgen pga att jag halkade 2 dagar innan julafton. Jag har fortfarande ont i ryggen o får inte med mig benen ordentligt. Jag har problem. Fredagen den 23e när jag reste mig från soffan så fick jag inte med mig vä benet...

Av Anneli Gustavsson - Måndag 26 feb 20:32

  Ja då var det ny vecka igen, nya oskrivna blad. Undra vad som fyller dessa blad den här veckan ? Måndagen fick väldigt fort så det var skönt. Jag o Neo sov länge i dag igen. Han är så trött på morgonen så jag får tjata på honom att vi ska gå ut...

Av Anneli Gustavsson - Söndag 25 feb 23:45

När min pappa blev sjuk o inlagd på sjukhuset så jobbade jag där på Akuten, jag arbetstränade. Pappa har alltid kommit till mig ,,, ja lite då o då. Jag kan inte berätta allt men jag hade ingen bra kontakt med honom på många år. Han jobbade hela tide...

Translation

♥ NEOS BLOGG ♥

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL NEOS BLOGG.  

Presentation


Mitt Nya Liv


Denna Blogg Är Kryddad
Med Kärlek

Och Galenskap


Fråga mig

46 besvarade frågor

COPYRIGHT BY ME !

       

SAMARBETE

 

Önskar Du ett samarbete med mig så kan du skriva till mig antingen här på bloggen eller på min mejl.

 

anneliprivat@hotmail.com

WEBDESIGN

    

RSS

FÖLJ MIG PÅ YOUPIC

Kommentera gärna mina

foton på Youpic

 

FÖLJ NEO PÅ INSTAGRAM

 

FÖLJ MIG PÅ INSTAGRAM.

 

Följ Mig På Nouw

        

Klicka på bilden så kommer ni

till min andra blogg ♥  

Följ Mig På FB

VEM HAR NAMNSDAG ?

 

Klicka på bilden så ser du Vem som har Namnsdag.

 

MINA AVSVALNINGSGALLER.

 

HÄR KAN DU KÖPA AVSVALNINGSGALLERNA SOM JAG ANVÄNDER. KLICKA PÅ BILDEN.

 

❤❤❤

MIN KAMERA

Nu är det den här skönheten som ska få göra sitt.

Hoppas att vi kommer överrens.

       

Dagens citat

MITT NYA LIV


Så här färgrann var min mage efter min GBP

 

Jag tappade mer än hälften av håret. Jag var livrädd att bli flintis. Men det kom tillbaka. Detta är en stor hårtuss från 2 dagars borstande.

 

 

Nu har jag fått en massa krullor, tidigare hade jag rakt hår. 

Jag har gått ner 48 kg & över 1 meter. 

Men jag kämpar fortfarande väldigt hårt med att gå ner resten av min vikt. Helst 15 kg till. 

Don't Say Goodbye

 

Klicka på bilden ♥

 

Precious Child - Gone To o Soon.

 

EN UNDERBAR LÅT.

Klicka på bilden.

 

MAMMA.

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

A STAR IS BORN.

 

KLICKA PÅ LÄNKEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

MAMA - IL DIVO

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER DU TILL LÅTEN.

 

EVA CASSIDY

 

 

KLICKA PÅ BILDEN SÅ KOMMER NI TILL EN UNDERBAR SÅNGERSKA.

 

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Arkiv

Roliga Fotosidor

 

Här Kan Du Synas

BLOGGAR JAG FÖLJER

GBP LÄNKAR

Länkar

Flaggor

Flag Counter

Skapa flashcards